728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,كنفرانس استراسبورك - 26 ژانويه,

شرکت خانم مریم رجوی در اجلاس رسمی فراکسیون اتحاد لیبرالها و دموکراتها در شورای اروپا

-

 -
-
خانم مریم رجوی، در جریان دیدار از مجمع پارلمانی شورای اروپا در استراسبورگ، ضمن شرکت در جلسه رسمی گروه اتحاد لیبرالها و دموکراتها، پیرامون تحولات اخیر منطقه خاورمیانه، شرایط ایران و چشم‌اندازها و راه‌حلها سخنرانی کرد و به سؤالات نمایندگان پاسخ داد.
جلسه رسمی فراکسیون اتحاد لیبرالها و دموکراتها به‌ریاست آقای ژوردی جوکلا برگزار شد.

در این اجلاس خانم رجوی ابتدا به تشریح وضعیت وخیم شونده حقوق‌بشر و افزایش اعدامها در دوران آخوند روحانی پرداخت و گفت:
ایران تحت حاکمیت آخوندها، یکی از سرکوبگرترین استبدادهای زمان حاضر را تجربه می‌کند. بالاترین نرخ اعدام نسبت به جمعیت را در جهان دارد. در ایران تحت حاکمیت ملاها، حکومت قانون، برابر با نقض سیستماتیک حقوق‌بشر و نفی دموکراسی است. جهان امروز از مشاهده سربریدن و دیگر جنایات ارتکابی توسط داعش شوکه شده است. مردم ایران طی 36سال گذشته، همین جنایات را متحمل شده‌اند ولی متأسفانه جهان در قبال آن ساکت ماند.
مریم رجوی در این استماع، هشدارهای مستمر مقاومت ایران در مورد تهدید بنیادگرایی را یادآوری کرد و گفت: در سال 1374 در یک سخنرانی در شهرداری اسلو در نروژ نسبت به تهدید رو به گسترش بنیادگرایی اسلامی تحت هدایت ملاهای تهران هشدار دادم و خواهان تشکیل یک جبهه بین‌المللی علیه آن شدم.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که رژیم ایران در عراق و یا سوریه، بخشی از راه‌حل نیست، بلکه قلب مشکل است، گفت: بزرگترین اشتباهی که جامعه بین‌المللی می‌تواند مرتکب شود سکوت در قبال نقش مخرب رژیم در منطقه و یا همکاری با آن است.
بگذارید من امروز در این‌جا از سه قدم مشخص و در دسترس برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری که دامنه‌اش به فرانسه و اروپا کشیده شده، صحبت کنم
اول- باید همه تلاشها برای سرنگونی رژیم اسد به‌کار گرفته شود. سقوط اسد اولین و در دسترس‌ترین قدم برای در هم شکستن بنیادگرایی در منطقه است. جنگ با داعش در سوریه، بدون سرنگونی اسد، مشکل را حل نخواهد کرد.
 
دوم- خلع‌ید از ملاها و سپاه پاسداران و نیروی قدس و شبه‌نظامیان وابسته به آنها در عراق، لازمه پایان دادن به سیکل خشونت و خونریزی در عراق است که باعث ایجاد خشونت و خونریزی در کشورهای دیگر می‌شود.
سوم- امتیاز دادن به ملاها در مذاکرات هسته‌یی باید متوقف شود. این نه تنها تهدید دستیابی آنها به بمب اتمی را بیشتر می‌کند بلکه پتانسیل آنها برای صدور بنیادگرایی و تروریسم را نیز دو چندان می‌کند تنها در یک شرایط رژیم ایران ممکن است دست از برنامه هسته‌یی بکشد. وقتی که ملاها ببینند استمرار برنامه هسته‌یی برای بقای آنها هزینه بیشتری خواهد داشت.

در پایان این جلسه خانم رجوی به سؤالات نمایندگانی از گروه اتحاد لیبرالها و دموکراتها در شورای اروپا پاسخ گفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27ae2143-fb28-4db3-be83-4d38393b2f6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات