728 x 90

خانواده مخالفان سياسي,

اعتراض مادران پارک لاله به تبعید زندانی سیاسی حکیمه شکری

-

مادران پارک لاله و زندانی سیاسی حکیمه شکری
مادران پارک لاله و زندانی سیاسی حکیمه شکری
در پی تبعید زندانی سیاسی حکیمه شکری که هفته پیش توسط دژخیمان رژیم صورت گرفته است،
مادران پارک لاله طی نامه‌یی به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، خواستار رسیدگی به وضعیت وی و آزادی این زندانی سیاسی شدند.

متن نامه مادران پارک لاله ایران به احمد شهید به شرح زیر است: ”آقای دکتر احمد شهید
گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق‌بشر ایران
با درود
به اطلاعتان می‌رسانیم خانم حکیمه شکری، یکی از همراهان مادران پارک لاله ایران، که تنها به‌دلیل همدردی و حمایت از مادران کشته شدگان و زندانیان و مفقود شدگان ایران، در سال 2012، بازداشت شده، در تاریخ دوشنبه 15دسامبر2014 بدون اطلاع قبلی و به‌صورتی ناگهانی به زندان قرچک ورامین منتقل شده است و با زنان زندانی عادی در شرایط نامناسبی بسر می‌برد.
حکیمه شکری زنی جوان، فرهیخته، آرام و در عین داشتن بیماریهای مختلف در شرایط سخت زندان مقاومت کرده است. او طبق قانون مجازات اسلامی هم‌اکنون می‌تواند آزاد باشد ولی متأسفانه نه تنها آزاد نشده بلکه به‌صورتی غیرقانونی به زندان قرچک ورامین به میان زندانیان عادی زن، منتقل شده است. زندان قرچک ورامین یکی از بدترین زندانهای ایران است که زندانیان از ابتدایی‌ترین حقوق بهداشتی خود نیز محروم هستند.
ما، مادران پارک لاله ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کلیه زندانیان ایران به‌ویژه زنان زندانی محبوس در زندان قرچک ورامین، شدیداً نگران وضعیت حکیمه شکری هستیم و امیدواریم هر چه سریعتر به وضعیت ایشان رسیدگی و ایشان آزاد شود.
حکیمه شکری در نوامبر سال 2011 به‌دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت امیرارشد تاجمیر یکی از شهدای حوادث بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در بهشت زهرا بازداشت و به بازداشتگاه شهر ری و سپس به بند ۲۰۹ اوین منتقل و بعد از سه ماه به قید وثیقه آزاد شد.
او در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شد که22 اکتبر سال 2012 برای اجرای حکم، خود را به زندان اوین معرفی کرد و تا کنون در زندان به‌سر می‌برد.
با احترام
مادران پارک لاله ایران
18دسامبر 2014“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d171d37-5ec4-4997-b95d-4006dfc4d2e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات