728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

کنگرهٴ ایالات متحده آمریکا - نمایشگاه سه‌روزه و کنفرانس پیرامون نقض وحشیانهٴ حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی

-

 -
-

ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه در کنگره آمریکا


من خیلی مفتخرم که در این مراسم یادبود شرکت می‌کنم. به اطراف این نمایشگاه نگاه می‌کنیم می‌بینم که روحانی مثلاً مدره چکارها کرده است. او بچه‌ها را اعدام کرده، زنان را تا حد مرگ سنگسار کرده و رکورد اعدام مردم را به‌دست آورده. او بلاگ نویسان را که حتی اجازه یک ذره انتقاد به رژیم را ندارند اعدام کرده.
همینطور که به نمایشگاه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که افرادی در کمپ لیبرتی جان خود را از دست داده‌اند. کار ما هنوز تمام نشده است. ما می‌دانیم که خیلیها (در کمپ) هستند که دسترسی به مداوای مناسب ندارند. ما می‌دانیم که دولت عراق تعهدی داده است، همان‌طوریکه دولت آمریکا هم تعهد داده است، که ساکنان کمپ اشرف که حالا در کمپ لیبرتی هستند حفاظت خواهند شد. ولی آنچه که ما دیده‌ایم این بوده که دولت عراق دنبال این است که حفاظتی از آنها انجام نشود مثل همین ممانعتهای درمانی که ایجاد می‌کند. ولی ما این موضوع را دنبال می‌کنیم. من از خیلی از دوستانمان در کنگره، به‌طور مشخص قاضی پو تشکر می‌کنم که رهبری این موضوع در دست دارد.
شما فراموش نخواهید شد، آنها فراموش نخواهند شد.
این باعث افتخار من است که اجازه دادید با شما باشم.

استد یوهو-نماینده کنگره آمریکا


اسم من استد یوهو، نماینده از ایالت فلوریدا هستم. من می‌خواستم که یک پیام به مردم ایران بدهم. ما از آزادی حمایت می‌کنیم و امیدوارم که شما در مقاومتتان برای آزادی موفق باشید تا آنطوریکه می‌خواهید، مشابه آنچه که در این کشور است زندگی کنید. موفق و پیروز باشید

لیندا چاوز-مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید

این نمایشگاه آندسته از ما را که نسبت به موضوع حقوق‌بشر حساس هستیم، به تأمل وا می‌دارد. و در واقع وضعیت وحشتناک نقض حقوق‌بشر در ایران نه تنها ادامه یافته است، بلکه تحت ریاست‌جمهوری روحانی وخیم‌تر شده است. همان‌طورکه در این نمایشگاه ملاحظه می‌کنیم، سرکوب مردم ایران در دوران روحانی در حقیقت افزایش یافته است. 1171 اعدام در ایران از زمان روی کارآمدن روحانی صورت گرفته است. از جمله 37 زن، و 17 نوجوان زیر 18سال. این یک نقض شدید حقوق‌بشر است. حملات و زن‌ستیزی علیه زنان ایران توسط رژیم ادامه یافته است. رژیم ایران کماکان یکی از بدترین کشورها برای زنان است. این حملات نه فقط توسط خود رژیم بلکه توسط نیروهای آن در خیابانها نیز صورت می‌گیرند. اسیدپاشی علیه زنانی که از نظر قوای سرکوبگر، دارای پوشش مناسب نیستند و اسید به‌صورت آنها پاشیده می‌شود. از زنان هتک حرمت می‌شود و در واقع یک مورد مربوط است به یک زن جوان که وقتی که در برابر تعرض یک افسر اطلاعات رژیم مقاومت کرد، محاکمه و به‌خاطر مقاومت در برابر این تعرض اعدام شد. این نوع فجایع نمی‌باید ادامه یابند.
برای آندسته از ما که مدافعان و مبلغان حقوق‌بشر هستیم، باید روشن باشد که آنچه در ایران رخ می‌دهد همه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما می‌باید در تلاشهایمان برای تغییر رژیم سخت کوش باشیم زیرا تنها یک تغییر رژیم است که وضعیت را در ایران تغییر خواهد داد. روی کار ماندن این گروه اندک آخوندها و مزدورانشان مردم ایران را از آزادیهایشان محروم خواهد کرد. و نه فقط مردم ایران را از آزادیشان محروم خواهد کرد، بلکه ما را نیز مورد تهدید قرار خواهد داد. ایالات متحده و 5 کشور دیگر با رژیم ایران درگیر مذاکره بوده‌اند که بیش از یک‌سال است در جریان است. در این مدت به ما قول داده شده است که رژیم ایران تلاشهایش برای ساختن بمب اتمی را متوقف کرده است. همین هفته، مجله فارین پالیسی گزارشی را درج کرد که نشان می‌داد رژیم ایران برای دستیابی به مواد و وسایل مورد نیاز برای کسب توانایی ساختن بمب در تأسیسات آب سنگین اراک بسیار فعال است. بنابراین، این موضوعی است که همه ما باید نسبت به آن نگران باشیم. رژیم ایران نه تنها تهدیدی برای مردم خودش می‌باشد، بلکه تهدیدی برای آزادی در سراسر جهان به‌شمار می‌آید. لذا، من شورای ملی مقاومت ایران و جامعه ایرانیان در ایالات متحده را که در برگزاری چنین نمایشگاهی فعال بوده‌اند مورد تقدیر قرار می‌دهم. ما خیلی خوشحال هستیم که چنین نمایشگاهی در تالارهای کنگره آمریکا برگزار می‌شوند زیرا ما را قادر می‌سازد که نماینده کنگره و مردم آمریکا را نسبت به چنین نقض وحشتناک حقوق‌بشر مطلع کرده و آموزش دهیم. با تشکر از همه شما

دینا روهرا باکر-رئیس زیرکمیته اروپا و تهدیدات بالقوه در کنگره آمریکا


مردم دنیا مذاکره با رژیم آخوندها را روی موضوع اتمی، که رژیم مدعی است برای تولید انرژی است را دنبال می‌کنند. یقیناً‌ اکثر مردم دنیا نمی‌خواهند که رژیم ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند. ولی من بر این باور هستم که اکثریت مردم ایران هم نمی‌خواهند که رژیمی که آنها را سرکوب می‌کند به بمب اتمی دست پیدا کند.
به‌وضوح اتمی شدن آخوندهای حاکم بر ایران، آنهائیکه جنایت علیه مردم خودشان انجام می‌دهند اقداماتشان خیلی موشکافانه باید زیر نظر باشد.
ما همین‌طور باید این را در نظر داشته باشیم که مردم ایران از رژیم آخوندها صدمه‌هایی که حاصل سرکوب است نصیبشان شده است. لذا ما نمی‌توانیم که فقط روی مذاکرات اتمی متمرکز شویم، ولی آنچه که قطعاً‌ می‌توانیم انجام دهیم این است که نباید به آخوندها این‌طور تلقی شود که روی بمب اتمی‌ات مذاکره می‌کنیم و تو مردم خودت را قتل‌عام کن و به سرکوبگری خودت ادامه بده و سوار بر گرده مردم ایران برای سالیان زیاد باش.
زمان تغییر در ایران رسیده است. و الآن زمان آن است که ما در خارج از ایران از عناصری در ایران که دموکراسی و آزادی را به ایران خواهند آورد حمایت کنیم
وضعیت نابسامانی که در خاورمیانه وجود دارد نباید ما را از وضعیت چندین هزار ایرانی که در آن قسمت از دنیا با آخوندهای سرکوبگر حاکم بر ایران در جنگ هستند، منظورم ساکنان کمپ (لیبرتی)، اعضاء سازمان مجاهدین خلق ایران می‌باشد که کماکان در یک وضعیت خیلی صدمه پذیری هستند. ما می‌دانیم که دولت مالکی مسئول انجام حمله به این افراد و کشتار آنها بوده است. بگذارید که امیدوار باشیم که دولت جدید در عراق حداقل یک توجهی به حقوق‌بشر داشته باشد و سعی خواهد کرد که طوری به مجاهدین خلق برخورد کند که قابل‌قبول برای هر دو طرف باشد. ما این موضوع را از نزدیک دنبال می‌کنیم. اگر‌چه که شرایط خیلی خطیر است، ولی ساکنان در لیبرتی، اعضاء ‌مجاهدین خلق فراموش نشده‌اند. ما می‌دانیم که آنها سلاح بالای سرشان است، ولی ما داریم دنبال می‌کنیم که مطمئن شویم که آنهائیکه جای مالکی، مالکی فاسد و پلید نشسته‌اند دوباره همان برخوردها را با اعضاء‌ مجاهدین نکنند. لذا ما از نزیک این موضوع را دنبال می‌کنیم. سعی داریم که تأثیر مثبتی روی روند اوضاع بگذاریم. فقط می‌خواهم بگویم که ما فراموش نکرده‌ایم و ساکنان لیبرتی بدانند که فراموششان نکرده ایم.
آرزوی موفقیت شما را دارم و برای شما دعا می‌کنیم.

تام مک کلینتاک-عضو کمیته روش‌ها در کنگره آمریکا

من نماینده تام مک کلینتاک هستم. من می‌خواهم که مردم آزادیخواه ایران بدانند که مقاومت شما منزوی نیست. در اطراف پایتختهای دنیا مثل همینجا در واشینگتن، این سؤال مورد بررسی است که ما چطور می‌توانیم مطمئن شویم که مردم آزادیخواه ایران که در مبارزه هستند از همه امکانات مادی و حمایت معنوی که نیاز دارند برخوردار بشوند تا جنگ را ادامه دهند. این جنگی است که الآن در واشینگتن در جریان است که جنگ واقعی که در ایران (با این رژیم) در جریان است را حمایت کنند. من کاملاً مطمئن هستم که در آینده‌ای نزدیک ایران بزرگ برخواهد خاست و جایگاه خود را در میان کشورهای متمدن دنیا پیدا خواهد کرد. و این اتفاق رخ خواهد داد چون مردم ایران روی عملی کردن آن مصر هستند و از حمایت مردمان عاشق آزادی در اقصی نقاط دنیا برخوردار هستند. این جنگ را ادامه دهید.
به ساکنان کمپ لیبرتی، من می‌خواهم که شما بدانید که موضوع شما در واشینگتن به فراموشی سپرده نشده است. شما ایرانیان فعال زیادی که مخالف رژیم ایران هستند را دارید که از طرف شما فعالیت می‌کنند و آنها توجه سیاستمداران در واشینگتن دی.سی و در میان مردم آمریکا را برای شما جلب می‌کنند.
تعهداتی که به شما داده شده است تعهداتی است که باید به آن عمل شود و می‌خواهم که شما بدانید که در راهروهای کنگره آمریکا در پایتخت آمریکا کسانی در میان ما هستند که این تعهد را قبول دارند وعهد کرده‌اند که هر کاری که باید صورت گیرد را انجام دهند تا مطمئن شوند که به این تعهدات (به شما) عمل شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba66f7c1-5dd7-437e-997d-aa516f2a69b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات