728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,زندانیان سیاسی,اعتصاب زندانیا

حمایت ٢٠ زندانی سیاسی در گوهردشت و اوین از زندانیان اعتصابی زندان ارومیه

-

زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت و اوین
زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت و اوین
20تن از زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج و اوین در حمایت از همزنجیران اعتصابیشان در زندان ارومیه نامه‌یی منتشر کرده‌اند که در آن از جمله آمده است:
«همه کسانی که مجبور شده‌اند برای رساندن صدای مظلومیت خود دست به اعتصاب‌غذا بزنند، به‌خوبی می‌دانند، این زندانیان چه سختی‌هایی را تحمل می‌کنند. می‌دانند تا زمانی که زندانی مجبور نباشد این‌گونه زندگی خود را بخطر نمی‌اندازد.
خواسته‌های زندانیان ارومیه نیز تفکیک جرایم است که امری است قانونی و عدم تمکین در برابر آن اقدامی است کاملاً غیرقانونی و ضدبشری. از دیگر سو، بیش از ٥٠٠ تن از زندانیان عادی قزل‌حصار به‌دلیل شرایط غیرانسانی حاکم بر روند دادرسی با صدور حکم غیرانسانی اعدام و شرایط ضدبشری حاکم بر وضعیت آن زندان، به ناگزیر دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند.

وضعیت کلیه زندانیان ایران اعم از عادی و سیاسی بگونه‌ای است که هرگاه بخواهند صدای خود را بلند کنند تا بگوش جهانیان برسد، جز اعتصاب غدا و بخطر انداختن سلامتی خود راهی ندارند، این در حالی است که مجامع جهانی جز حرف هیچ اقدام باز دارنده‌ای در مقابل این رژیم ضدبشری انجام نداده و قدرتهای جهانی صرفاً در فکر تأمین امنیت و منافع خود در پای میز مذاکره با جمهوری اسلامی هستند و هیچ برنامه عملی که جمهوری اسلامی را از نقض گسترده و سیستماتیک حقوق‌بشر باز دارد، ندارند.

همه اینها در حالی است که علی معزی دیگر زندانی اعتصاب کننده غذا، را دو ماه پیش از قزل‌حصار به اوین برده‌اند، اما نام او در هیچ‌یک از بندها و آمار رسمی زندان وجود نداشت، همچنین باید از بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری و حقوق‌بشری نام ببریم که اخیراً به‌صورت کاملاً غیرقانونی به بند یک زندان گوهردشت انتقال یافته و مجبور شده است دست به اعتصاب‌غذا بزند.
انتظار ما از همه هم میهنان گرامی و سازمانهای مدافع حقوق‌بشر حمایت از خواست قانونی همه این عزیزان است.

١- حشمت اله طبرزدی ٢- شاهرخ زمانی ٣- افشین حیرتیان ٤- خالد حردانی ٥- صالح کهندل ٦- ابولقاسم فولادوند ٧- رضا اکبری منفرد ٨- لقمان مرادی ٩- زانیار مرادی١٠ – لطیف حسنی ١١- ایرج حاتمی ١٢- فرید آزموده ١٣- علیرضا فراهانی ١٤- سعید ماسوری ١٥- محمد نظری ١٦- سعید شیرزاد ١٧- افشین بایمانی ١٨- اسدالله هادی ١٩- کریم عزیز ماروف ٢٠- محمد جراحی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9590062c-0398-4643-b49b-d3aa8d3b6604"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات