728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۷آبان ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
عنوانهای مهم صفحات اول روزنامه‌های یکشنبه 17آبان سردرگمی رژیم و تناقض‌گویی در مورد مذاکرات هسته‌یی و جدالهای باندی است مروری داریم بر این عنوانها:

وطن امروز: بازنده قمپز در کرد

سیاست روز: مسئولیت شکست مذاکرات با آمریکاست

رسالت: وزیر اقتصاد: قدرت ها به‌دلیل ناتوانی پای میز مذاکره نشستند

رسالت: نمی‌توان روی سخن شیطان حساب باز کرد

کسب و کار: سایه جمهوریخواهان بر مذاکرات هسته‌یی
 
حمایت: جنگ زرگری اوباما و کنگره برای امتیازگیری هسته‌یی

حمایت: محسنی اژه‌ای: تیم مذاکره‌کننده از موضع قدرت با آمریکا سخن بگوید

کیهان: اختلاف کنگره و کاخ سفید بازی پلیس خوب و پلیس بد

کیهان: احمد خاتمی: اتمام‌حجت و اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا علت حضور ما در مذاکرات

در روزنامه‌های باند رفسنجانی- روحانی توصیه فوری به زهر خوران و غلط کردم گویی از دخالت در کشورهای منطقه در وحشت از عواقب پیروزی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، اصلی‌ترین حرف به «خیر اندیشان» نظام است:


مردم‌سالاری: سرمقاله: «زمان مدل‌سازی اعتدالی در دیپلوماسی کشور»
و واقع نگری در ساختار نظام بین‌الملل می‌باشد فرا رسیده است‌. موضوعی که اگر در این مقطع سرنوشت‌ساز نتوانیم بر ساختار‌سازی و پارادایم‌سازی آن اقدام کنیم شاید فردا هرگز نتوانیم آن را طرح نماییم.
در داخل نیز می‌بایست با درک منافع ملی با راهبرد واقع انگاری آرمانی می‌بایست در جستجوی منافع خویش در مذاکرات آتی باشیم.
اینک می‌بایست منتظر نشست و دید آیا محصول مذاکرات عایدی برای مذاکره‌کنندگان خواهدداشت و از فراز کاخ سلطان عمان دود سفیدی برخواهد خاست و یا تند باد افراط‌گرایی شکوفه‌های امید را از بین برده و... بار دیگر پارادایم جنگ‌طلبان آمریکایی را که انگاره‌ای جز این ندارند که با ایران می‌بایست با زبان جنگ صحبت کرد را به صحنه بازگردانده واعتدال را با مشت افراط پاسخ خواهند داد.

جمهوری اسلامی: سرمقاله:
سایه نتایج انتخابات کنگره آمریکا، که با پیروزی جمهوریخواهان و دستیابی آنها به دو سوم کرسیها همراه بود، بر سر مذاکرات هسته‌یی سنگینی می‌کند...
در ایران نیز همراهی رقبای سیاسی دولت با گروه مذاکره‌کننده هسته‌یی می‌تواند مفید و مؤثر باشد. آنها باید با توجه به ابراز اعتمادی که رهبر انقلاب به مذاکره‌کنندگان ایرانی کرده‌اند، از این گروه حمایت کنند و از مانع‌تراشی بر سر راه آنها خودداری نمایند. این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که مذاکرات هسته‌ای، طولانی و رسیدن به توافق، دشوار شده است.

مردم‌سالاری: Big bang هسته‌یی
این مذاکرات پوسته‌ای هسته‌یی دارد اما هسته‌اش پیچیده‌تر از اتم است به همین خاطر برخی معتقدند که در صورت شکست مذاکرات تنها مسأله‌ای که اهمیت ندارد آن است که مسئولیت شکست با چه کسی است چرا که این مذاکرات می‌تواند سرآغاز بهبود تحولات ایران با غرب باشد و در صورت شکست، بازسازی آن کار یک دولت و دو دولت آتی در ایران و ایالات متحده آمریکا نیست.

روزنامه‌های باند خامنه‌ای ضمن تلاش برای عادی نشان‌دادن شرایط نظام در پای میز مذاکرات نتوانسته‌اند بغرنج تر شدن شرایط را کتمان کنند از همین رو به تناقض‌گویی افتاده‌اند:


کیهان: به نظر می‌رسد با عملیات فریب بزرگی مواجه هستیم که خطای محاسبه و حرکت شتابزده ایران در مذاکرات را مد نظر دارد.
قواعد و مختصات «جنگ- مذاکره» کاملاً روشن است و با جابه‌جایی محل مذاکره یا جابه‌جایی‌های تاکتیکی درون هیأت حاکمه طرف مقابل تغییر نمی‌کند. جابه‌جایی اخیر قدرت در کنگره حتی اگر اصالت داشته باشد، مسأله درون حاکمیت آمریکاست و در غیراین صورت باید گفت اوباما در یک سال اخیر کاره‌ای نبوده و مثل یک مترسک در مذاکرات حاضر عمل کرده است؛ یعنی تصور بستن با او از ابتدا هم توهم بوده است.

سیاست روز: در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت که چه حزب دموکرات و چه حزب جمهوریخواه و چه احزاب دیگری کنگره آمریکا را در دست گیرند تأمین امنیت رژیم صهیونیستی، روحیه سلطه‌گری بر جهان به‌ویژه کشورهای منطقه، ثبات دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، برچیدن تمامی فعالیت صلح‌آمیز هسته‌یی کشورمان در دستور کار آنهاست

حمایت: در آستانه هر دور مذاکره با هجمه سنگین رسانه‌یی و خبری مشکلاتی را علیه ایران شکل می‌دهند. لذا موضوع گسترده لابی صهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا، همواره مشکلاتی را در مسیر مذاکرات به وجود آورده است اما با توجه به این‌که شخص باراک اوباما تلاش می‌کند تا موضوع هسته‌یی ایران را به فرجام برساند، به نظر نمی‌آید که این فضاسازی خبری مانند گذشته بتواند موانع جدی در مسیر مذاکرات به وجود آورد.

اذعان به انزوای اجتماعی رژیم و ناکارآمدی روش‌های سرکوبگرانه حکومتی به بیانهای مختلف در روزنامه‌های هر دو باند به چشم می‌خورد:

ابتکار: نگاهی به امکانات گسترده مالی و سخت افزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی و تعدد افسار گسیخته شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی آن، ... و تاثیرگذاری اندک و گاه معکوس پیامهای ارسالی از جانب آن بر مخاطبان، ... نشان‌دهنده عمق فاجعه‌ای است که شاید بتوان آن را با فرصت سوزیها واتلاف منابع ملی درهشت سال گذشته مقایسه کرد.

رسالت: بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای انقلاب فرهنگی: مصوباتی که در حوزه‌ فرهنگ است حتماً‌ این طرف اعتقاد مجری هم همراهش می‌خواهد. در حالی که نسبت به خیلی از این مصوبات لایه‌های عملیاتی و اجرایی اعتقاد راسخ به این‌که این حلال مشکل است ندارند
واقعیتش هم این است که مسأله حجاب با این مجموعه دستورات به‌صورت ریشه‌یی حل نمی‌شود. علتش هم این است که در بسیاری از روابط جامعه به بدحجاب در عمل پاداش می‌دهند

سایر بحرانهای اجتماعی همراه با فساد و ناکارآمدی مضمون دیگر عنوانهای روزنامه‌های شنبه است:

کیهان: تخلف میلیاردی در بازار تجهیزات پزشکی

کیهان: شهرهای استان یزد با افت فشار آب مواجه هستند

کیهان: فرسودگی 70 درصد شبکه آب خرمشهر

رسالت: مشاور کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس: در خراسان شمالی و گلستان به معلمان 250هزار تومان حقوق می‌دهند و از طرفی هم امنیت شغلی ندارند؛

تعادل: رشد 22 درصدی مبلغ چکهای برگشتی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab54e0f7-d585-433c-85dc-e491d283fada"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات