728 x 90

اسیدپاشی درايران,

کنفرانس در پارلمان انگلستان با حضور نمایندگان برجستهٴ هر دو مجلس - محکومیت جنایت اسید پاشی به زنان - قسمت دوم

-

 -
-

دیوید ایمس نماینده پارلمان انگلستان

آقای رئیس، خانمها و آقایان
مایه خوشنودی است که مجدداً با شما هستم
من تک‌تک شما را تحسین می‌کنم که با سخت‌کوشی نقض اسفبار حقوق‌بشر در ایران را در مقابل افکار عمومی و اعضای مجلس عوام و مجلس اعیان افشا میکنید.

از آنجایی که قانون اساسی کنونی رژیم ایران قادر به تحقق عدالت برای مردم ایران نیست من از خواسته دولت برای ارائه قطعنامه نقض حقوق‌بشر در ایران حمایت می‌کنم. و همچنین از دیگر همکارانم می‌خواهم که از قطعنامه پاسخگوبودن حاکمان مذهبی ایران حمایت کنند. این قطعنامه خواستار حمایت از پاسخگو بودن حاکمان مذهبی ایران در قبال اعمالشان است و از دولت می‌خواهد که در کار با سایر متحدانش در جامعه بین‌المللی نقض حقوق‌بشر در ایران را در بالاترین سطح محکوم کنند، هر گونه فعالیت تجاری با ایران را به بهبود شرایط حقوق‌بشر مرتبط سازند، تحریمها را سخت‌تر کنند و پرونده نقض حقوق‌بشر توسط رژیم را به شورای امنیت ارجاع داده و فراخوان دهد تا عاملان نقض حقوق‌بشر جهت حسابرسی برای جنایت علیه بشریت مورد تعقیب قضایی قرار گیرند.

تا رسیدن به این اهداف می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم و مستقیماً سخنی با مردم دلیر ایران به‌خصوص جوانان دانشجو و زنان در آن کشور داشته باشم. ما چه بسا فقط قادر به تصور دیوار بلندی از سرکوب باشیم که آخوندها در برابر شما ایجاد کرده‌اند ولی مطمئن باشید خیلی‌ها در مجلس عوام و مجلس اعیان با شما هستند، در کنار شما ایستاده‌اند و از خواسته‌های مشروع شما حمایت می‌کنند. پس ما از شما می‌خواهیم که هم‌چنان برخیزید و بر حقوق پایه‌یی خود پافشاری کنید، به اعتراضها ادامه دهید و خواهان شنیده شدن صدای خود باشید. ما با شما خواهیم بود تا برای شکستن این دیوار سرکوب به شما کمک کنیم تا روزی که شما از حقوق حقه خود در چارچوب قوانین بین‌المللی و اعلامیه جهانی حقوق‌بشر برخوردار شوید.

بعد از این نکات، کلام آخر مربوط به کمپ لیبرتی است. واضح است که عراق نخست‌وزیر جدیدی دارد و کمیته ما در نامه‌یی به نخست‌وزیر اعلام کرد که ما حاضر به کمک به او به هر شکلی برای انجام تدابیر فوری برای تأمین سلامتی و حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی هستیم. من همچنین ارائه کننده قطعنامه‌یی در مورد ساکنان کمپ لیبرتی هستم که در آن ما مجدداً گفته‌ایم که پس زدن دخالتهای رژیم ایران توسط دولت جدید عراق یک امر ضروری برای ارتقای دموکراسی در آن کشور است. در این زمینه یک شاخص خوب برای ما، نحوه رفتار دولت عراق با ساکنان کمپ لیبرتی در نزدیکی بغداد است.. ما همچنین از دولت جدید عراق خواستار لغو محاصره ضدانسانی علیه کمپ و شناختن این کمپ به‌عنوان یک کمپ پناهندگی و تضمین سلامتی، امنیت و حقوق ساکنان آن هستیم.

مایک هنکاک نمایندهٴ پارلمان انگلستان، عضو شورای اروپا



من بسیار خوشوقتم که توانستم همکارانم را در شورای اروپا متقاعد سازم که پیشنهادی که من روی میز بردم را بپذیرند. بیانیه یک چیز است اما این واقعیت که 47 کشوری که در شورای اروپا نمایندگی می‌شوند و نمایندگان آنها تا آن میزان در مورد آنچه که در حال وقوع است نگران می‌باشند که حاضرند یک بار دیگر از این بیانیه حمایت کنند چیز دیگری است.

لذا ما می‌توانیم با صدای بلند فریاد بکشیم که در آنجایی که هیچ‌کس گوش شنوا ندارد یعنی در دولتها، بشنوند. بهمین دلیل کارزار شما و هشیاری شما که موضوعات داخل کشور را در معرض توجه سیاستمداران در سراسر جهان قرار بدهید تا این اندازه اهمیت دارد.

بنابراین من احساس بهتری پیدا می‌کنم وقتی که به این‌جا میایم و حرفم را بیان می‌کنم اما آنچه که همه ما با هم به‌طور جمعی باید انجام بدهیم، همه مایی که این شانس و امتیاز را داشته‌ایم که در این پارلمان باشیم چه در مجلس اعیان و چه در مجلس عوام، باید آن‌قدر که در توانمان هست به فشار وارد آوردن ادامه بدهیم تا در آخر صداهایی که در خیابانها هست، صدای شما و صدای ما بالاخره شنیده شود و دولتها حاضر شوند که کاری در این رابطه انجام بدهند.

بنابراین برای تداوم کارزار شما آرزوی موفقیت دارم. بالاخره دیر یا زود صدای شما شنیده خواهد شد و من به خدا امید دارم که افراد گوش شنوا خواهند داشت و شما عدالت را برای آنهایی که این‌قدر سخت برایشان کار می‌کنید به‌دست خواهید آورد.

مالکوم فاولر- کانون وکلای انگلستان و ولز با160هزار وکیل



از رئیس جلسه متشکرم. من در یک نهاد برجسته قرار دارم. من ظاهر می‌شوم و حتی بیشتر از این، چرا که 160000تن مثل من در این‌جا ایستاده‌اند. من تمامی حرفة وکلا را نمایندگی می‌کنم. در سال 2011 شورای انجمن وکلا قطعنامه‌یی را به‌تصویب رساند تا آنچه را که آن زمان در کمپ اشرف اتفاق می‌افتاد محکوم کند و به‌جد از دولتها خواست، دست به اقدام بزنند.

در حالی‌که دارم امروز با شما صحبت می‌کنم به یادم آمد که همین دیروز داشتم با رئیس فعلی کمیته حقوق‌بشر انجمن وکلا و رئیس قبل از او روی بیانیه‌یی در اعتراض به (اعدام) ریحانه جباری کار می‌کردم. خیلی در مورد او گفته شد.

من 47سال است که وکیل بوده‌ام و در سراسر این مدت وکیل دفاع جنایی و وکیل حقوق‌بشر بوده‌ام. در تمامی این سالیان به حکومت قانون و روند قضایی عادلانه، آزادی افراد و به اهمیت فراوان یک حرفة حقوقی مستقل اعتقاد داشته‌ام. ولی چه می‌بینم؟ می‌بینم که همهٴ اینها از زمانی که روحانی به‌ قدرت رسید اتفاق افتاده است و این، خون مرا به‌جوش می‌آورد، اما نکته مهم این است که من حرفه وکالت خودم را در این رابطه با خود حمل می‌کنم و ما هرگز به یافتن فرصتهایی که بتوانیم آگاهی‌ها را افزایش بدهیم پایان نمی‌دهیم.

ما جلسات مستمرکمیته حقوق‌بشر داریم و این موضوعی است که به‌طور جاری در دستور کار ما است. کسانی که می‌گویند تفاوتی نمی‌کند در اشتباه هستند. ما باید همواره هشیار باشیم، پایداری و اعتقاد به این‌که آرمان ما به‌قدری برحق است که سرانجام نتیجه‌یی که به آن امیدواریم به‌دست خواهد آمد.

دولت نوروزی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان



باید بگویم از تمام نمایندگان پارلمان بسیار سپاسگزارم.

فکر می‌کنم جنایات بسیار روشن هستند، به‌دلیل شناختی که از ماهیت این رژیم بسیار شقاوت‌پیشه، افراطی و بنیادگرا داریم که 35سال پیش اولین به‌اصطلاح حکومت اسلامی بود که بنا نهاده شد و رعب و وحشتی که آنها ایجاد کردند، که این روزها شما آن‌را در داعش و حملات جنایتکارانةشان علیه شهروندان و مردم عراق می‌بینید. این اعمال و حرکات سالهای سال قبل توسط رژیم وحشتناک و ستمگر حاکم بر ایران انجام شد.

فکر می‌کنم حملات اسیدی بی‌رحمانهٴ اخیر علیه زنان که 50 درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند، نشان‌دهندهٴ از یک‌طرف ماهیت واقعی ضدبشری آخوندها و افراطی‌گری آنها و از طرف دیگر توهین به و سو استفادهٴ آنها از اسلام و مذهب است.

ما نمی‌خواهیم به آنها وقت بدهیم تا به بمب اتمی دست پیدا کنند و بعد جنایاتی را که علیه مردم ایران اعمال کرده‌اند و اکنون علیه مردم عراق، سوریه، یمن و سایر مردم منطقه تحت نام اسلام اعمال کنند.

ما نمی‌خواهیم به‌دلیل توطئه‌های رژیم ایران، آنها در هرج و مرج، ترور و جنگ فرقه‌یی و نفرت باشند، مسلمانان به بهانه‌های فرقه‌یی با یکدیگر در حال جنگ باشند و یا علیه غرب یا علیه مسیحیان بجنگند. این موضوع بحث نیست.

بلکه موضوع اصلی مبارزه‌کردن با این رژیم به‌خاطر انسانیت، دموکراسی و برابری زنان است و حقوق زنان برابر با حقوق‌بشر است. ما نمی‌توانیم در برابر چنین سرکوبی سکوت کنیم. آخوندها از مقاومت ایران وحشت دارند چرا که آنها راه‌حل هستند و می‌دانند که چگونه، علاوه بر چالشهای نظامی و سیاسی، به‌لحاظ ایدئولوژیک، آخوندهای مرتجع را به‌چالش بطلبند. لازم است که دست آخوندها از دخالت در امور عراق، سوریه، یمن و خاورمیانه قطع شود، زیرا تنها کاری که می‌کنند، تهدید و ایجاد نفرت، ترور و نابودی است. این بایستی متوقف شود و ما می‌توانیم با هم این‌را محقق کنیم. از شما بسیار متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fe58b7c-be8d-4163-835b-f3ce2880f353"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات