728 x 90

اختلاس در ایران,

«پنت هاوس» های افسانه‌یی با اجاره‌ای شبی ۱۰ میلیون تومان در تهران!

-

حلبی آباد در قلب پایتخت
حلبی آباد در قلب پایتخت
روزنامه‌های رژیم (10مهر 93) گزارشی دارند در مورد پنت هاوسهایی در شمال تهران اجاره آنها شبی 10میلیون تومان است.
رسانه‌های رژیم طوری این خبر را منعکس کرده‌اند که گویا یک طبقه ثروتمندی وجود دارد که به‌طور طبیعی و جدای از حکومت و اهرمهای قدرت سیاسی در نظام ولایت، رشد کرده و به ثروتهای افسانه‌یی دست یافته‌اند. قشری که فقط بابت اجاره یک پنت هاوس در شمال تهران برای یک شب 10میلیون تومان اجاره می‌دهند!
اما واقعیت در نظام جهنمی آخوندی این است که هیچ‌کس نمی‌تواند جدای از حاکمیت و هرم قدرت به چنین ثروت و مکنتی دست یابد. زیرا به اعتراف رسانه‌ها و کارشناسان رژیم، اکثریت مردمی که در ابتدای حکومت آخوندی جزو طبقه متوسط ایران بودند، در اثر چپاول و غارت رژیم به ارتش فقیران پیوسته‌اند
هم‌اکنون نرخ خانوارهای فقیر بیش از 70 درصد است و بنا بر آمارهای حکومتی بالاترین درآمد سالانه در میان ثروتمندترین افراد طبقه متوسط 40میلیون تومان در سال است، و هرگز امکان ندارد بالاترین ثروتمندان طبقه متوسط از درآمد 40 میلیونی سالانه خود، بتوانند 10 میلیون تومان بابت اجاره پنت هاوس برای یک شب بدهند.
بنابراین سوالی که مطرح می‌شود این است که صاحبان این پنت هاوسها و اجاره کننده آنها چه کسانی هستند؟
شاید بتوان جواب این سؤال را از مطلبی در روزنامه مردم‌سالاری 15اردیبهشت 93 گرفت که می‌نویسد: ”7دهم درصد از جمعیت میلیاردر ایران در شهرهای بزرگ و در خانه‌هایی با وسعت بیش از 500متر زندگی می‌کنند. این گروه به‌طور متوسط، 230هزار میلیارد تومان را هزینه خرید ویلا کرده‌اند. این عدد برابر با یک سوم نقدینگی موجود در اقتصاد ایران است. میزان هزینه متوسطی که این افراد برای واردات یک خودرو خارجی می‌پردازند با هزینه‌های زندگی سالیانه33هزار نفر از جمعیت کپرنشین و آلونک نشین ایران، برابر است؛ به این ترتیب این گروه طی سه سال گذشته معادل درآمدهای 4میلیون و 356هزار نفر از جمعیت ایران را تنها هزینه خرید خودرو کرده‌اند“.
روزنامه ابتکار یکی دیگر از روزنامه‌های وابسته به باند رفسنجانی- روحانی گزارشی در مورد دانه درشتهای بدهکار بانکی به شرح زیر دارد: ”دانه‌درشتهای بدهکار بانکی از منابع ملی مملکت 82هزار میلیارد تومان را برده‌اند و هنوز به بانکها پس نداده‌اند. جالب است که این 82هزار میلیارد تومان در جیب 575نفر است. یعنی به‌طور میانگین به هر نفر از بدهکاران بیش از 1400میلیارد تومان می‌رسد.82هزار میلیارد تومان یعنی بیش از دو برابر 37هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کل کشور در سال 92“.
جهانگیری معاون آخوند حسن روحانی نیز در گفتگو با تلویزیون رژیم 22فروردین به لیستی از دانه درشتهای پولدار شامل 575نفر اشاره کرده است.
بنابراین اجاره نشینان پنت هاوسها را بایستی در میان همینها جستجو کرد، یعنی سرمایه‌داران وابسته به حاکمیت، مهره‌های دانه درشت حکومتی و امثال صادق محصولیها، عسگراولادیها، تجا رغارتگر وابسته به رژیم و قشر نوکیسه مانند شهرام جزایریها، بابک زنجانیها و امثالهم که با تکیه به هرم قدرت و در اثر رانت خواری، چپاول و غارت ثروت مردم و دزدیهای میلیاردی به جاه و مقام رسیده‌اند.
اجاره کردن این قبیل پنت هاوسها تنها با اتکا به حاکمیتی میسر است که به‌نوشته روزنامه حکومتی ابتکار ستاره پروری شاخص آن است و اقتصاد فاسد آن: ”رانت خوار و ویژه‌ خوار و نو کیسه پرورش می‌دهد و رکورد ستاره‌های هالیوود و فوتبال و دنیای هنر را نیز شکسته است. ستاره پروری در این اقتصاد فرصت توجه به سفره مردم را گرفته است. شرایط به گونه‌یی است که گویا بود و نبود این اقتصاد برای سفره مردم فرقی ندارد ولی برای تک ستاره‌ها فرصت مغتنم است“. (ابتکار9 دی 92)
پنت هاوسها وپنت هاوس نشینان درنظام ولایت، آن روی سکه فقر سیاه و موحشی هستند که مردم و به‌ویژه جوانان بیکار را از روی فقر و ناداری وادار به خودکشی می‌کند و در همین چند روز گذشته یک مورد آن در متروی تهران و یک مورد دیگر آن در اهواز از طریق اینترنت منتشر شد. پنتهاوس نشینی سرمایه‌داران حکومتی، آن روی سکه کارتن خوابی، حاشیه نشینی، کودکان کار، آلونک نشینی و ارتش فقیران و گرسنگان است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5f7209e-395a-4034-8e62-36003fae9e63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات