728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۶آبان ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
صفحات اول روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه 6آبان مجموعه کاملی از تناقض گوییها در درون باندهای نظام در غرقاب بحرانهای مهلک است. اوج این تناقض گوییها که به تخاصمات باندی هم کشیده شده در کشمکش بر سر زهر خوران در مذاکرات هسته‌یی است:

ابتکار: روحانی در دیدار با سفرای اروپایی تأکید کرد؛ توافق جامع تا یک ماه آینده

جوان: ظریف و معاونانش از تأسیسات هسته‌یی بازدید کردند؛ مانور هسته‌یی تیم دیپلوماتیک در فردو و نظنز

جوان: استمرار تخریبها بر خلاف روح مذاکرات هسته‌یی

جوان: نقش تعیین‌کننده اراده‌ها در دوراهی توافق هسته‌یی

جوان: همه چیز توافق هسته‌یی نیست

حمایت: روحانی: اعمال تحریمهای ظالمانه علیه ایران به ضرر اروپاست

جهان صنعت: روحانی: توافق در یک ماه آینده امکانپذیر است

درصفحات داخلی روزنامه‌ها بیان دلواپسی باندها صحنه استیصال نظام در بن‌بست زهر خوران را ترسیم کرده است:

اعتماد: جریانهای افراطی با هیجان آمیخته با اضطراب گفت‌ و گوهای هسته‌یی ایران و گروه 1+5 را رصد می‌کنند. آنان خواستار ایجاد توافق جامع بر سر پرونده هسته‌یی نیستند.
اکنون وقت آن است که دو طرف محصول خود را برداشت کنند.
منفعت غرب در فرصت باقیمانده تا 24نوامبر نه غلتیدن در باد افراطیونی است که هم‌چنان راهبرد توافق موقت با تاکتیک اجبار؛ امتیاز‌دهی به‌صورت قطره‌چکانی و دست‌بالا گرفتن در نتیجه مذاکرات را توصیه می‌کنند
از سوی دیگر ایران باور کند که مذاکرات صریح و شفاف با غرب، نتایج ملموس و پیش‌برنده‌یی را برای این کشور در پی‌داشته و خواهد داشت. مطالبات حداکثری در مذاکراتی که بنای آن بر عقلانیت همراه با محاسبه هزینه- فایده است، روشی نامعقول و غیرواقعی است که تنها افراطیون از آن در خدمت به اهداف خود بهره خواهند برد. زمان، چالش اصلی گفت و گو‌کنندگان هسته‌یی است

جوان: خانم وندی شرمن با اشاره به این‌که هنوز مطمئن نیستیم دیپلوماسی بتواند در زمینه مسأله هسته‌یی ایران موفق شود، تأکید کرد در صورت توافق، تحریمها را فقط تعلیق می‌کنیم نه لغو!
نکته‌یی که شرمن درباره تحریمهای مربوط به حقوق‌بشر و تروریسم مطرح می‌کند، از ابتدای مذاکرات همواره مورد تأکید مقامات آمریکایی بوده و بارها تکرار شده است.
اینک یک سؤال جدی مطرح است و آن این‌که در صورت رفع برخی از تحریمهای مرتبط با مسائل هسته‌یی در صورت توافق، آیا این احتمال وجود ندارد که در همین موارد یا موارد مشابه جمهوری اسلامی مجدداً به بهانه مسائل حقوق‌بشر و تروریسم مورد تحریم قرار گیرد؟ اگر این احتمال منطقی وجود دارد، نتیجه نهایی مذاکرات برای ملت ایران چه خواهد بود؟ این احتمال را باید جدی گرفت و برای آن چاره‌اندیشی کرد... باید به این سؤال پاسخ داد که در ذهن آمریکایی‌ها برای فشار بر ایران در آینده جهت ممانعت از کمک به فلسطین چه می‌گذرد؟ آیا جز تشدید تحریمهای اقتصادی آنان گزینه دیگری دارند؟

بن‌بست نظام ولایت در سرکوب و بازتاب وحشت از خشم مردم در رأس نظام کار را در روزنامه حکومتی به تهدید و چنگ و دندان نشان‌دادن به یکدیگر کشانده است:

وطن امروز: سرمقاله: جامعه متدین دل‌خون از روحانی
از آنان که ماجرای اسیدپاشی اصفهان را به اسلام و حجاب و امر به معروف و جامعه متدین و مؤمن وصل می‌کنند؛ نه انتظار بوده و نه انتظار هست که جانب انصاف را بگیرند. اینها همانهایی هستند که صدای هلهله‌شان در عاشورای سال 88 هم‌چنان قلب عزاداران حسینی را مجروح می‌کند... در اوج شایعه‌پراکنی فتنه و ضدانقلاب علیه جامعه مؤمن و متدین و ادعای ارتباط اسیدپاشی با حجاب و امر به معروف روحانی در زنجان، در همان سخنرانی که از کربلا و عاشورا درس مذاکره گرفتند؛ می‌گویند: «مبادا تحت لوای شعار امر به معروف و نهی از منکر ناامنی شود».
آنچه روحانی گفت؛ با هر نیت و در هر قاعده‌یی گفته شده باشد؛ ادعای فتنه‌گران و جریان دین‌گریز به متدینین درباره حادثه اسیدپاشی اصفهان را تقویت کرد.

رسالت: سرمقاله: «نامردی سیاسی»
در جریان اسیدپاشی، برخی از روزنامه‌ها بدون هیچ حجت و قرینه‌ای انگشت اشاره خود را به سوی جوانان انقلابی و مؤمن برده و به این بهانه، امر به معروف و نهی از منکر را به سخره گرفتند
مجلس از باب این‌که در رأس امور است باید به فرآیند رسیدگی به این جفای بزرگ به نظام، نظارت و کنترل و هدایت داشته باشد. صرف این‌که رئیس مجلس بگوید؛ «این پدیده نوعی نامردی سیاسی است»، کفایت نمی‌کند. نامردها را باید با قانون، سر خط اخلاق و ادب و رعایت حقوق مردم و نظام دینی آورد. اگر قوای کشور به تعهدات خود در این باره عمل نکنند، مردم در برخورد با آنها تردید نمی‌کنند.

جدال در رأس نظام برای اشغال کرسی ریاست خبرگان آخوندی که مقدمه چنگ انداختن به حوزه اختیارات خامنه‌ای است در روزنامه‌های حکومتی هم علنی شده است:

کیهان: بالاخره عالیجناب سرخپوش یا مرشد کل؟!
سردمداران ورشکسته فتنه 88 برای موج‌سازی علیه مجلس خبرگان و حمایت از هاشمی رفسنجانی فعال شده‌اند.

اعتماد: «هاشمی شاهرودی گزینه اصلی ریاست مجلس خبرگان رهبری است»، روی دیگر این حرف برخی از نمایندگان مجلس خبرگان این است که احتمال ریاست رفسنجانی زیاد نخواهد بود. حرفی که سید احمد خاتمی آن را به صراحت بیان کرده است.

اعتماد: رضا سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام
در توضیح برخی خبرها در مورد عدم تمایل هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان این موضوع را رد کرده و می‌گوید که آیت‌الله تا کنون هیچ جا در این باره اظهارنظر نکرده است.

جمهوری اسلامی: رفسنجانی... نه تنها چنین مطلبی نگفته‌اند، بلکه در پاسخ به سؤالی در همین زمینه گفته‌اند درصورتی‌که بعضی افراد که آنها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.

سایر عنوانهای روزنامه‌ها گوشه‌های دیگری از فساد حکومتی، تخاصمات باندی و بحرانهای اقتصادی رژیم را برملا کرده‌اند:

آرمان: دستیگری 10 مظنون اسیدپاشی

شرق: استاندار اصفهان: مظنونان اسید پاشی عامل جنایت نبودند

ایران: استقبال مجلس و دانشگاه از نیلی

ابتکار: آتش سنگین دلواپسان علیه «نیلی»

راه مردم: قطعات تقلبی خودرو و بازی با جان مردم

رسالت: احمد توکلی: روحانی ماجرای 74هزار میلیاردی احمدی‌نژاد را تکرار نکند

کار و کارگر: حداقل دستمزد کارگران کفاف اجاره خانه را هم نمی‌دهد

امتیاز: محرومیت 10 درصد دختران نوجوان از تحصیل.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06a3d760-00c1-4afe-890c-68e9e72091d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات