728 x 90

اخبار عراق,دخالتهای ایران,

اطلاعیهٴ مطبوعاتی استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق - ضرورت خلع‌ید فوری از رژیم ایران در عراق

-

استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
گزارش تکان‌دهندهٴ اخیر عفو بین‌الملل در مورد جنایات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، یک اقدام فوری را از سوی دولت آمریکا و ائتلاف بین‌المللی برای خلع‌ید از رژیم ایران در عراق هر چه ضروری‌تر می‌کند.

این گزارش که در 14اکتبر 2014 در 28صفحه تحت عنوان «مصونیت مطلق، حاکمیت شبه‌نظامیان در عراق» منتشر شده است، عملکرد و جنایات این شبه‌نظامیان را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توصیف کرده و می‌نویسد:
شبه‌نظامیان مورد حمایت و تسلیح‌ شده از سوی دولت عراق، طی ماه‌های اخیر تعداد بسیاری از شهروندان سنی را ربوده و به‌قتل رسانده‌اند و در قبال این جنایتهای جنگی از مصونیت کامل برخوردارند... شبه‌نظامیان بی‌رحمانه، بر مبنای فرقه‌یی و با پوش مبارزه با تروریسم شهروندان سنی را در تلاشی آشکار برای مجازات سنی‌ها به‌خاطر رشد داعش و جنایات فجیع آن، هدف قرار می‌دهند.

در غیاب یک کارزار فعال از سوی آمریکا و دولت جدید عراق برای خلع‌ید از رژیم ایران، این رژیم هم‌چنان به سوء‌استفاده از بمبارانها و حملات نظامی آمریکا و ائتلاف برای گسترش نفوذ خود و بازگرداندن وضع به دوران تاریک سرکوب فرقه‌یی توسط نوری مالکی ادامه خواهد داد.

طبق گزارشات دقیق و مستند، سرنخ تمامی این شبه‌نظامیان در دست حکومت تهران است؛ از جمله 9 بدر، عصائب الحق و کتائب حزب‌الله. این شبه‌نظامیان در ایران آموزش می‌بینند و دستورات خود را نیز مستقیماً از نیروی تروریستی قدس دریافت می‌کنند. فرماندهٴ کل همهٴ شبه‌نظامیان در عراق، قاسم سلیمانی است. معاون و رئیس ستاد عملیات او، ابو مهدی مهندس است.

ما معتقدیم گزارش عفو بین‌الملل اولین آزمایش عمده را در مقابل حیدر العبادی نخست‌وزیر جدید عراق قرار می‌دهد. او باید یک سیاست قاطع را در مقابل دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران و تمامی شبه‌نظامیان و مأموران جنایتکار آن اتخاذ کند و نهادهای دولتی، نظامی و امنیتی را از مأموران آخوندها پاک‌سازی کند. در غیراین‌صورت برای او غیرممکن خواهد بود که بر بحران کنونی در عراق غلبه کند و داعش را شکست بدهد.

او تنها با چنین قدم‌هایی می‌تواند حمایت مردم عراق، از جمله اهل سنت و همچنین حمایت جامعه بین‌المللی و دولتهای منطقه‌یی را به‌دست بیاورد. با توجه به سیطره 8ساله رژیم ایران در عراق تحت حاکمیت مالکی، این کار آسانی نیست ولی کاملاً ضروری است.

به گفته عفو بین‌الملل، بیشتر این شبه‌نظامیان به‌طور مستقیم در ارتباط با (رژیم) ایران هستند؛ از جمله:
سپاه بدر... بال نظامی مجلس اعلای اسلامی عراق که در دهه 1980 با پشتیبانی رژیم ایران به‌منظور جنگ با رژیم صدام حسین تشکیل شد و در حال حاضر توسط هادی العامری هدایت می‌شود. وی همچنین حزب سیاسی سازمان بدر را هدایت می‌کند و تا سپتامبر 2014 وزیر راه و ترابری در دولت نوری مالکی بود..

عصائب حق حدوداً در سال 2005 تحت رهبری قیس الخزعلی تشکیل شد و به قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران وابسته است.. و در دو سال اخیر برخی از اعضای آن، در سوریه در کنار نیروهای دولت سوریه جنگیده‌اند و با گروه‌های مسلح اپوزیسیون سنی مبارزه کرده‌اند، و کتائب حزب‌الله که جدای از حزب‌الله لبنان است... ...

بنیاد اروپایی آزادی عراق در حال تهیهٴ یک گزارش جامع و دقیق درباره شبه‌نظامیان در عراق است.

استرون استیونسون
رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a65a2d02-0f06-4926-a1d8-cf9335e87a1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات