728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

«سونامی استیضاح» وزیران دولت روحانی در صف انتظار!

-

استیضاح در مجلس ارتجاع
استیضاح در مجلس ارتجاع
به دنبال استیضاح فرجی دانا وزیر علوم دولت روحانی و برکناری او توسط مجلس و به‌دنبال سخنان خامنه‌ای در دیدار با دولت روحانی در 5شهریور93، رسانه‌های باند ولی‌فقیه وزرای دیگری را نیز نشانه گرفته‌اند و به نظر می‌رسد هدفهای بعدی را برای استیضاح مشخص می‌کنند.
روزنامه ارگان بسیج در تعبیر و تفسیر حرفهای خامنه‌ای در مقاله‌یی تحت عنوان ”فصل‌الخطاب رهبری درباره فتنه تکلیف سینما را هم روشن کرد“ علی جنتی وزیر ارشاد روحانی را مخاطب حرفهای خامنه‌ای می‌داند و در این رابطه می‌نویسد: ”بیانات مهم مقام معظم رهبری در پایبند بودن وزرا به فاصله‌گذاری بین خود و فتنه‌گران این مسئولیت را بر دوش علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گذارد که مانند جلسه رأی اعتماد خود فتنه را خط‌ قرمز فعالیتهایش بداند. حمایتهای دولتی از فیلم‌هایی که بر ضد نظام ساخته می‌شوند، در کجای دنیا سابقه دارد که در کشورمان به‌دنبال اجرای آن هستیم؟! جنتی باید در این مقطع حساب خود را از جریان فتنه جدا کند. امروز با وجود تصریح مقام معظم رهبری بر دوری جستن و داشتن خط قرمز با جریان فتنه، ادعای ولایت‌پذیری وزیر ارشاد و مجموعه تحت مدیریت وی در این برهه است که محک می‌خورد“. (جوان 6شهریور)

روزنامه جوان از حرفهای خامنه‌ای دردیدار با اعضای دولت روحانی به بخشی از سخنان او چسبیده که اشاره به عزل وزیر علوم و قضایای سال 88 و با نشانه گرفتن وزیر ارشاد به‌عنوان یکی ازمصادیق سخنان ولی‌فقیه برای کله پا کردن او زمینه‌سازی می‌کند و به عمد بقیه موارد سخنان خامنه‌ای را که در آنها نیز خامنه‌ای به جنگ گرگها می‌پردازد عمداً به بوته فراموشی سپرده تا سوژه اصلی از دست درنرود.
یک روزنامه حامی دولت و باند رفسنجانی- روحانی از اهداف بعدی باند خامنه‌ای برای استیضاح وزرا در مجلس رژیم وزمینه‌سازی آنها در صدا و سیمای رژیم خبر می‌دهد: ”حالا محافظه‌کاران مجلس نهم که این روزها روزهای پرکاری دارند و در حال چینش صف وزیران دولت روحانی برای استیضاح هستند، به بهانه پوشش رسانه‌یی رخدادهای غزه خواستار حضورشان در صدا و سیما برای بیان دلواپسیهایشان شده‌اند. آنها پس از استیضاح وزیر علوم، راه انداختن“ سونامی استیضاح ”و مواجهه‌های ریز و درشت با دولت بار دیگر دنبال تریبون می‌گردند“ (ابتکار 6شهریور93).
یکی از روزنامه‌های وابسته به دلواپسان نیز حرفهای آملی لاریجانی مبنی بر این‌که سکولارها نباید در سمتهای مدیریتی باشند را بر سر وزرای دولت روحانی چماق کرده، حضور بعضی از وزرای دولت روحانی را در عرصه مدیریتی نظام آخوندی خلاف اصل دوم قانون اساسی نظام دانسته است، التزام دولتمردان در عمل به قانون اساسی رژیم را به آنان گوشزد کرده و تأکید نموده که آنان می‌بایست به تمامیت قانون اساسی رژیم ملتزم باشند و نه فقط اصول مرتبط با اختیارات قوه مجریه و... (روزنامه وطن امروز6شهریور 90)
کیهان ولی‌فقیه نیز به تمرد وزیر ارتباطات رژیم در برابر شورای عالی فضای مجازی رژیم به‌عنوان نهاد بالادستی این وزیر اشاره می‌کند و او را زیر سؤال می‌برد که چرا به حکم خامنه‌ای به شورای عالی فضای مجازی بی‌اعتنایی کرده است و مجوز راه‌اندازی خدمات نسل سوم تلفن همراه را بدون تأمین زیرساختهای لازم امنیتی آن داده است و همچنین خلاف فتوای آخوند مکارم شیرازی عمل کرده است و... (کیهان 6شهریور93)
به این ترتیب با توجه به خبر روزنامه ابتکار که نمایندگان دلواپسان در مجلس رژیم ”در حال چینش صف وزیران دولت روحانی برای استیضاح هستند“ و با توجه به اوجگیری تضادهای درونی رژیم و زمینه‌سازیهای رسانه‌های باند خامنه‌ای برای کله پاکردن بعضی از وزرای کابینه روحانی سؤال این است که آیا باند دلواپسان موفق به استیضاح و سپس برکناری تعداد دیگری از وزرای دولت آخوند حسن روحانی می‌شود یا خیر؟
جواب به سؤال را تعادل قوای درونی رژیم وتک وپاتکهای متقابل باندها به یکدیگر در آینده روشن می‌کند، اما در هر حال باند خامنه‌ای یا باید به سیاستهای بعضی از وزرا مانند وزیر ارشاد رژیم تن بدهد، یعنی جام زهر اجتماعی را سر بکشد، یا با کشاندن آنان به مجلس و عزل و جراحی آنان خیال خود را از بابت آنان آسوده کند اما پیامدهای زنجیره‌یی و خطرناک این جراحی در حساسترین و شکننده‌ترین شرایط رژیم را به جان بخرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef9cbb5f-831a-4e44-ad64-558d34840f69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات