728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها در روزنامه‌های رژیم ۵شهریور ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
در روزنامه‌های حکومتی روز چهارشنبه‌شدت گرفتن و تخاصم باندی از رأس تا بدنهٴ نظام، در عرصه‌های گوناگون، عنوانهای مهمی را به خود اختصاص داده است:

اعتماد: وزیر کشور: فعالیت گشت موتور سوار، مجوز می‌خواهد / وزیر کشور این‌بار جواب قاطعی به آنهایی داد که این روزها قصد امر به معروف و نهی از منکر با شیوه گشتهای موتورسوار را دارند.

ابتکار: تندروها هم‌چنان در اندیشه برخورد با وزرا هستند / نبرد تن به تن با کابینه

ابتکار: جامعه مدنی ترمز تندروها را می‌کشد

مردم‌سالاری: آیت‌الله سبحانی: آیت‌الله سبحانی: متأسفانه برخی از طلاب، مدرسه را محل بازیهای سیاسی خود قرار داده‌اند

جمهوری اسلامی: آیت‌الله مظاهری: مخالفان دولت، به‌دنبال برهم زدن آرامش فضای سیاسی کشور هستند.

جوان: دیروز به ناطق متوسل شدند امروز به لاریجانی / بحران هویت تجدیدنظر طلبان با یارگیری از رقیب

رسالت: جواد آملی: تیم مذاکره‌کننده همواره با مسؤلان نظام مشورت کند

کیهان: وزیرکشور: 80 درصد فرمانداران را عوض کرده‌ایم

در صفحات داخلی روزنامه‌های باند رفسنجانی ـ روحانی انزوای منطقه‌یی و شکستهای پیاپی سیاستهای صدور ارتجاع رژیم دستمایه حملات جدید برای زمینه‌سازی زهر خوران در دخالتهای منطقه‌یی رژیم شده است

آرمان: سرمقاله: حالا ایران قصد دارد سیاستهای خود را در قبال عراق با هوشمندی تنظیم کند. تا پیش از این دیپلوماسی ایران با کشورهای منطقه طبق رویکرد دیپلوماسی رسمی و راه‌حل‌های دیپلوماسی غیررسمی پیش می‌رفت و به‌دلایل امنیتی در بسیاری موارد دیپلوماسی غیررسمی نقش تعیین‌کننده‌تری داشت. اما به نظر می‌رسد ایران در دوره جدید در این سیاست تجدیدنظر کرده و دیپلوماسی رسمی را که راه‌حل بسیاری مشکلات می‌داند اکنون به‌کار گرفته است
البته این تصمیم یک فرد نیست بلکه تصمیم مجموعه حاکمیت است که وزیر خارجه با افراد تاثیرگذار در عراق ملاقات کند و با یک رایزنی سیاسی به نتیجه مشترک برسد... نکته آخر این‌که دوران مالکی به پایان رسیده بود اما وی به این مسأله تن نمی‌داد و برخی افراد در ایران گمان می‌کردند باقی ماندن مالکی ضروری است. باقی ماندن مالکی نه‌تنها باعث اختلاف میان گروه‌های سیاسی شده بود بلکه اختلاف را به سطح بالایی رسانده بود.

اعتماد: رایزنی بین کشورهای همسایه یک امر طبیعی است و عدم انجام آن است که یک موضوع غیربدیهی و نیازمند اندیشه است. ، سفر معاون وزیر خارجه به عربستان می‌تواند مقدمه سفرهای دیگری باشد و مهم‌ترین دستاورد آن تفاهم بر زمان و نحوه و موضوعات رفت و آمد بین مقامات دو کشور است.
با ادامه یافتن این رفت و آمدها... بسیاری از نقاط التهاب‌آمیز و متشنج منطقه خاورمیانه می‌تواند به آرامش نزدیک شود. در خلال این سفرها با محوریت تحولات منطقه‌یی می‌توان امیدوار بود که در بحث نفت و انرژی که می‌تواند به‌عنوان موضوع ثانویه مطرح شود، امکان همکاریهای گسترده‌یی به وجود آید.

اعتماد: گفتگو با میرمحمود موسوی: سوال: بحث دیگری که از سوی برخی منتقدان وزارت امور خارجه مطرح می‌شود، این است که برخی پرونده‌های منطقه‌یی در اختیار این وزارتخانه نیست و این مسأله را به نوعی ضعف دستگاه دیپلوماسی تعبیر می‌کنند.
میرمحمود موسوی: این مسأله هم به‌طور جدی مطرح است. زمانی که به کارنامه یک‌ساله دستگاه دیپلوماسی نگاه می‌کنیم به یک ایراد اساسی می‌رسیم مبنی بر این‌که وزارت امور خارجه نتوانسته مدیریت برخی پرونده‌ها را به وزارت‌خارجه برگرداند. متأسفانه در دوره مدیریتهای قبلی به‌تدریج این موضوعات مهم و اصلی از وزارت‌خارجه خارج شد و مسئولان وقت وزارت‌خارجه هم تمکین کردند
بر اساس تعاریف قانون اساسی وزارت‌خارجه تکالیف و مسوولیتهایی دارد.


دلواپسان نظام در آستانه دور جدید مذاکرات ظریف و اشتون بار دیگر به بهانه‌های مختلف روزنامه‌های باند ولی‌فقیه را بلندگوی خود کرده‌اند و تشدید تخاصمات درونی نظام در مرحله زهرخوران را همراه با طلسم‌شکستگی ولی‌فقیه به نمایش گذاشته‌اند:


کیهان: احتمال توافق با آمریکاکمتر از زمان مذاکرات ژنو است

سیروس ناصری می‌گوید: شانس بزرگی برای توافق تا 20 جولای داشتیم که به‌دلیل ناخن خشکی آمریکا به هدر رفت. دولت آمریکا نخواست یا نتوانست یک سبد قابل‌قبول پیشنهاد کند و روی میز بگذارد. در نتیجه مذاکرات تمدید شد.
اگر تا 20 جولای 80 درصد شانس توافق داشتیم این احتمال برای ماه نوامبر به زیر 50 درصد تنزل پیدا کرده است.

سیاست روز: چینش سناریوی ضدایرانی غرب برای پارچین
واکاوی ماهیت کنش آژانس در این رابطه را باید با شناخت بازیگران اصلی دخیل در این قضیه ارزیابی کرد. از این رو، چون بازیگران دیگری کنشگر و تعیین کننده این مسیر برای آژانس هستند، ممکن است درگیری کنونی... آنها را به این سمت ترغیب کرده که با ابزار آژانس، مواضع شان را تقویت کرده و ایران را به تعدیل وادارند.


در روزنامه‌های حکومتی امروز چهارشنبه ناکارآمدی اقتصادی و بحرانهای ناشی از تحریمها عناوین گوناگونی را به خود اختصاص داده است:


جهان صنعت: وزیر نفت: تحریم ایران باعث تولید سوخت ناپاک شد

کار و کارگر: حاشیه نشینی 30هزار مهاجر در چابهار به امید یافتن شغل

شهروند: بررسی دلایل آتش سوزیهای گلستان / کمبود تجهیزات با عدم همکاری سازمانهای مسؤل

کیهان: مسعود نیلی: از نظر مردم شرایط اقتصادی بدتر شده است

کیهان: ابهامات فعلی اقتصاد ایران بی‌سابقه است

بحرانهای اجتماعی و تداوم سیاستهای سرکوبگرانه از دیگر عنوانهای روزنامه‌های چهارشنبه است:


کار و کارگر: تحصن کارگران مقابل فرمانداری بافق به روز سوم رسید

کار و کارگر: از حدود 2 میلیون زن سرپرست خانوار 200هزار نفر را تحت پوشش داریم

کار و کارگر: به‌رغم برخورداری 20هزار نفر از 10 تا 15سال سابقه مجلس به استخدام معلمان حق‌التدریسی رأی نداد

کائنات: پاتک شبانه پلیس پایتخت به مخلان امنیت

رسالت: 400 هکتار از جنگلهای کهکیلویه و بویر احمدی در آتش سوخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/560640e3-fb69-42a3-943d-452010575587"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات