728 x 90

اخبار دانش آموزی,

پرداخت نصف دیه به دانش‌آموزان شین آبادی به‌دلیل ”مونث“ بودن!

-

دانش آموزان شین آبادی
دانش آموزان شین آبادی
در حالی که هزینه سوختگی برای زن و مرد هیچ فرقی ندارد، رژیم زن‌ستیز آخوندی به بهانه دختر بودن دانش‌آموزان شین آبادی نیمی از دیه آنها را غارت می‌کند.

حسین احمدی نیاز یکی از وکلای دانش‌آموزان شین آبادی می‌گوید که ”بیمه“ اعلام کرده است که به‌دلیل ”مونث و دختر“ بودن فقط حاضر به پرداخت ”نصف دیه“ صدمات وارد شده به این دانش‌آموزان است.
حسین احمدی نیاز با انتشار یادداشتی در صفحه فیس‌بوک خود خبر داده است که از اول مرداد ماه به ”عثمان مزین“ دیگر وکیل دختران دانش‌آموز شین آبادی پیوسته است تا به‌طور رسمی ”به‌عنوان وکیل دختران مظلوم شین آبادی در دفاع از حقوق آنان ورود“ کند.
این وکیل با اشاره به این‌که ”12نفر از دختران روستای شین آباد پیرانشهر در سال 91 بر اثر آتش‌سوزی مدرسه خود دچار صدمات شدید سوختگی شدند و دوره‌ی درمان آنان تا کنون ادامه“ دارد، خبر داده که اکنون قرار است بیمه دیه صدمه بدنی این دختران را پرداخت کند، ”اما متأسفانه بیمه اعلام داشته است به‌خاطر این‌که موکلین ما دختر یا مونث هستند نصف مرد دیه دریافت خواهند کرد“.
حسین احمدی نیاز از دانش‌آموزان شین آبادی به‌عنوان ”دختران مظلوم و ستمدیده شین آبادی“ نام برده و تأکید کرده است که وی و عثمان مزین دیگر وکیل این دانش‌آموزان به ”پرداخت نصف دیه به‌دلیل دختر بودن این دانش آموزان“ اعتراض دارند و قرار است به‌زودی طی یک نشست رسانه‌یی در دفتر گروه وکلای محامی ”مراتب اعتراض خود را به این تبعیض به‌صورت قانونی“ اعلام کنند.
از 28 دانش‌آموز آسیب‌دیده در حادثه آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی شین‌آباد در پیرانشهر دو دانش‌آموز به اسامی سیران یگانه و سارینا رسول‌زاده بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست دادند و از 26 دانش‌آموز دیگر، 14دانش‌آموز وضعیت بهتری دارند و آثار کمی از سوختگی در بدن و صورت آنها مانده است. اما 12 دانش‌آموز دختر به اسامی فریده امیدوار، آمنه راک، نادیا صالح، مبینا پرکم، آمنه اسماعیل‌پور، مهناز محمدپور، سیما شادکام، سیما مرادی، آرزو طاهرآبادی، شادی ابراهیمیان، اسرین معروفی و اسمعه دروی هم‌چنان درگیر آثار و آسیبهای ناشی از سوختگی شدید در صورت، گردن، دست و بدن خود هستند.

پانزدهم آذر ماه سال 91 بر اثر آتش‌سوزی ناشی از بخاری چکه‌ای در کلاس چهارم دبستان روستای شین آباد شهرستان پیرانشهر رخ داد، 28تن از دختران دانش‌آموز این روستا دچار سوختگی شدید شده و دو تن از آنها به اسامی ”سیران یگانه“ و ”سارینا رسول‌زاده“ بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/853d06d3-1d5f-403e-9bbc-19827c8db3ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات