728 x 90

پرونده هسته ای ایران,

تحت فشار قرار دادن رژیم برای مصاحبه با چهرهٴ مخفی اتمی

-

پاسدار محسن فخریزاده سرکرده فعالیتهای مخفی اتمی رژیم
پاسدار محسن فخریزاده سرکرده فعالیتهای مخفی اتمی رژیم
سایت حکومتی تابناک از این‌که ضرورت مصاحبه آژانس با محسن فخری زاده، چهرهٴ مخفی هسته‌یی رژیم، بار دیگر در رسانه‌ها مطرح شده، سوز و گداز کرد.
سایت تابناک (4تیر) این خواسته را بهانه‌جویی خوانده و می‌نویسد: «در حالی که از هفته آینده، مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5 وارد جدی‌ترین فاز خود شده و تلاش طرفین برای دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته‌یی شدت می‌یابد، به نظر می‌رسد برخی محافل در غرب بار دیگر درصدد طرح بهانه جوییهای جدید برای افزایش فشار بر ایران هستند».
تابناک می‌افزاید: «روزنامه «نیویورک تایمز». از فردی نام برده که پیش از این نیز ادعاهایی درباره نقش وی در آنچه غربی‌ها «برنامه نظامی هسته‌یی ایران» می‌خوانند، مطرح شده بود. این فرد، محسن فخری‌زاده است. این روزنامه، فخری‌زاده را حافظ مهمترین اسرار هسته‌یی ایران دانسته و اشاره می‌کند که وی تا کنون در مذاکرات حضور نداشته است».
این رسانهٴ حکومتی در ادامه می‌نویسد: «بر همین اساس، نیویورک تایمز مدعی است که به‌خاطر حضور نداشتن فخری زاده، اگر هم تا بازه زمانی تعیین شده (20 ژوئیه) توافقی در موضوع هسته‌یی حاصل شود، این توافق بدون آگاهی از برخی جنبه‌های کلیدی فعالیتهای هسته‌یی ایران خواهد بود. (در نتیجه) به‌دلیل در دسترس نبودن فخری زاده، نمی‌توان با قاطعیت نتیجه گرفت که ایران در گذشته برنامه‌ای برای ساخت سلاح هسته‌یی داشته است یا خیر.
ستون نویس نیویورک تایمز در تأیید ادعاهای خود، بخشی از اظهارات همیشه متناقض یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد اشاره قرار می‌دهد که گفته: «آگاهی یافتن از همه موارد امکان‌پذیر نیست. برخی از اسناد ناپدید شده است. برخی از افراد از دنیا رفته‌اند. در برخی موارد نیز ایران به ما اجازه دسترسی نمی‌دهد». آمانو در پاسخ به سؤالی درباره گفتگو با فخری‌زاده اظهار داشته آژانس تا کنون چنین درخواستی را از ایران نداشته، اما «ما مایلیم که به مراکز، اسناد و افراد ـ از جمله فخری‌زاده ـ دسترسی پیدا کنیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b52777c1-ffbe-41ca-8b57-c9d4df626d2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات