728 x 90

گردهمايي جوامع جوانان در پاريس,

لوئیس فری: تغییر رژیم حتمی است... سازمان مجاهدین خلق و خانم مریم رجوی... می‌تواند کشور را به موقعیت بزرگ و شایسته آن برگرداند

-

 -
-
خیلی متشکرم، خیلی متشکرم.
خانم رجوی، مایه افتخار و انگیزش بسیار برای من است که امروز این جا هستم. باید بگویم که به‌عنوان پدر 6پسر، دیدن این زنان و مردان جوان خوب در این جا که رهرو و نتیجه مستقیم رهبری انگیزانندهٴ شما هستند، چقدر خوشحال کننده است. این را به شما تبریک می‌گویم. این واقعاً خیلی تکاندهنده است و از زمانی که این جا آمده‌ام، به دفعات تکان خوردم. برای لحظاتی می‌خواهم در مورد سالگردها، بحرانها و به‌طور خاص در مورد نوری روشن صحبت کنم. تشعشعی قوی که خانم رجوی آن را نمایندگی می‌کنند. امری که شما در سخنان مردان و زنان جوان با آن روبه‌رو شدید. این آینده را نوید می‌دهد.

بعد از مشاهده تصاویری که شاهد بودیم، فکر نمی‌کنم که ما با کارنامه‌یی وحشتناکتر از کارنامه رژیم شر و قاتل ایران مواجه باشیم. اما من همچنین فکر می‌کنم که شما می‌توانید آیندهٴ بهتری را پیش‌بینی کنید. اینها رهبران و زنان و مردان جوانی هستند که مسائل را تغییر خواهند داد. ما سالگردها را در اشکال بسیار متنوع گرامی می‌داریم. چه عید فصح باشد و چه عید پاک. اینها روزهای امید و بهار هستند. چه سال جدید ایرانی و عید نوروز؛ ما با محرک قدرتمندی برای تغییر مواجه هستیم که در این مردان و زنان جوان و همچنین در این تصاویر مشاهده می‌کنیم. چرا که آنها سمبل فداکاریهایی هستند که انجام داده‌اند. به‌زودی ما سالگرد 26ژوئن 1966 یعنی بمب‌گذاری برجهای خبر را خواهیم داشت. همان‌طور که به یاد داریم، این بمب‌گذاری در یک استان در شرق عربستان سعودی رخ داد. 19پرسنل نیروی هوایی آمریکا در یک توطئه و دسیسه مستقیم که از تهران آمده بود، به قتل رسیدند. این عمل توسط حزب‌الله در عربستان به اجرا درآمد. همان‌طور که امروز حزب‌الله مأموریتهای رژیم ایران را در سوریه و سایر نقاط به اجرا در می‌آورد. این نقشه توسط بالاترین سطوح در رژیم ایران طرح‌ریزی شده بود. عوامل حزب‌الله پاسپورتهای خود را در سفارت ایران در دمشق دریافت کرده بودند. پول توسط ژنرال شریفی که یک فرمانده سپاه پاسداران بود، فراهم شد. ایالات متحده هرگز نسبت به این قاتلان و این عمل باور نکردنی تروریستی واکنش نشان نداد. در اف.بی.آی به ما گفته شد که در تحقیقات در مورد آن زیر هیچ سنگی را تجسس ناشده باقی نگذاریم. پس از یک پروسه طولانی از دخالتها و تأخیرات سیاسی، تحقیقات منجر به پیگرد چندین نفر شد. 5 یا 6نفر از آنان از رهبران سیاسی یا نظامی رژیم ایران هستند که هم‌اکنون در ایران به‌سر می‌برند. برای همین برای کسانی که در حال مذاکره بر سر تکثیر سلاحهای هسته‌یی با رژیم ایران هستند من یک پیشنهاد دارم: چطور است که ما برای آنها شرط بگذاریم که این فراریها را به ما تحویل بدهند؟ تا بتوانیم آنها را محاکمه کرده و به زندان بفرستیم، جایی که حقشان است.


یکی از نتایج مستقیم این قتل‌عام آمریکاییان در حال خدمت، به شکل عجیبی این بود که آمریکا سازمان مجاهدین خلق را که تنها عامل تغییر و آزادی و دموکراسی در تاریخ معاصر ایران است در لیست تروریستی گذاشت. این عمل در آن زمان مطلقاً و کاملاً سیاسی بود. من در آن زمان آنجا بودم و در ضمن من هیچ کسی را در اف.بی.ای سراغ ندارم که پیش از قرار دادن سازمان مجاهدین در فهرست سازمانهای تروریستی از طرف وزارت‌خارجه مورد مشاوره قرار گرفته باشد. چرا این کار صورت گرفت؟ برای این‌که آنها گمان می‌بردند که یک مدره به نام خاتمی در آن کشور حاکم شده است. کسی که بیش از هر کس مسئول سرعت بخشیدن به برنامه غنی‌سازی اورانیوم بوده است. بنابراین یک سیاست مماشات و عقبگرد و «نزدیکی» به‌عنوان یک بازی سیاسی کوتاه مدت به وجود آمد. این امر نه تنها جان این افراد را، در این فیلم وحشتناک، بلکه همه مردم را به خطر انداخت و در معرض تروریسم روزانهٴ این رژیم قرار داد.

ما دربارهٴ سال گذشته و درباره حال و درباره رنجهای باورنکردنی ساکنان لیبرتی بسیار صحبت کرده‌ایم. یکی از مواهب حضور در این جا این است که می‌توانیم به‌طور مستقیم با این ساکنان صحبت کنیم. به آنها می‌گوییم که تسلیم نشوید. بالاخره کسی هست که ایستادگی کند. جوانانی که امروز این جا دیدید بازوان، گامها و صدای شما هستند و صدای شما همیشه شنیده خواهد شد. تغییر رژیم حتمی است. ما نمی‌دانیم که این امر کی محقق می‌شود. اما سازمان مجاهدین خلق و خانم مریم رجوی، شما این تشکیلات و مهمتر از آن، این اراده سیاسی را دارید و از ارزشهای دموکراتیک اصیلی برخوردار هستید که می‌تواند کشور را به موقعیت بزرگ و شایسته آن برگرداند. می خواهم همین طور به نحو دیگری در مورد آینده صحبت کنم. معمولاً آن طور که شایسته است ما در این جا زیاد در مورد آن صحبت نمی‌کنیم. می خواهم سخنانم را در مورد آینده و احتمالاً با نگرشی متفاوت به پایان ببرم. ما از تغییر سیاسی و تغییر رژیم صحبت می‌کنیم. به نظرم ما باید همچنین در مورد عدالت صحبت کنیم. فکر می‌کنم همان‌طور که امروز شنیدیم و بارها خوانده‌ایم، باید همواره به‌خاطر داشته باشیم که نه تنها در سازمان ملل، بلکه همین طور توسط سازمانهای وابسته و تحت حمایت آمریکا نیز در مورد قتل‌عامها، کشتارها و نسل کشیهایی که شش بار در اشرف و لیبرتی در یک فاصله زمانی بسیار کوتاه به‌طور مستمر از انجام تحقیقات پایه‌یی و عادلانه سر باز زده شده است. تا به‌حال هیچ طرفی چنین تحقیقاتی انجام نداده است. بنابراین بگذارید این پیشگویی را در این جا اعلام کنم و بگذارید که نه تنها دوستان ما در لیبرتی، بلکه همچنین کسانی که برای آنها رعب و کشتار به وجود می‌آورند، بشنوند. مستندات و شهود بسیار قدرتمندی وجود دارد که می‌توانیم به آنها مراجعه کرده و افرادی را که مرتکب کشتار جمعی شده‌اند مورد تعقیب قرار دهیم. ما همواره شاهد بوده‌ایم که وزارت دادگستری آمریکا پرونده‌هایی را علیه قاتلان نازی تشکیل می‌دهد. اظهارات و حرفهای بسیاری برای جبران و اعاده حقوق کسانی که از حقوقشان از روند دادرسی محروم شدند، وجود دارد. این امکان وجود دارد که با توسل به قانون و شهود و اسناد و مدارک و بررسی صحنه‌های جنایت، صدها و صدها نفر را که جنایت مرتکب شده‌اند، مورد پیگرد، محاکمه و حبس قرار بدهیم. من پیش‌بینی می‌کنم که این نیز جزیی از آیندهٴ ایران آزاد باشد. ما نباید این جنایتها را بی‌پاسخ بگذاریم. به این موارد به‌طور مناسب پاسخ داده نشده است. در برخی از مواد حتی صحبت از جنایت هم به میان نیامده، زیرا کسانی که برای مذاکره تلاش می‌کنند، با این‌گونه موارد تحت عنوان ملاحظات سیاسی برخورد می‌کنند.

اجازه بدهید سخنانم را با این پیش‌بینی تمام کنم که با قدرت بیشتر و قطعیت بیشتر تغییر در ایران و رهبری دموکراتیک در ایران صورت خواهد گرفت؛ همین طور باید در مورد پیگرد و عدالت در آینده صحبت کرد. هر چند کسانی هستند که دست به جنایت می‌زنند یا به کمپ لیبرتی حمله می‌کنند و کسانی هستند که افراد را ترور می‌کنند و حتی نزدیک بود سفیری [ابوطالبی] را به آمریکا بیاورند که متخصص این سوء قصدها بوده است. اما عدالت و حسابرسی در هر حال خواهد بود. ممکن است 5 یا 20سال و در برخی موارد 40 یا 50سال طول بکشد ولی آینده‌یی هم هست. این هشدار به کسانی است که در بالاترین سطوح به طراحی و ارتکاب چنین جنایتهایی ادامه می‌دهند. متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee4e52e9-3aaf-4428-a8eb-42f5a4a63af8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات