728 x 90

سوريه - جنگ,

تصرف یک معبر استراتژیک در منطقه جوبر دمشق توسط رزمندگان سوریه

-

عملیات نظامی رزمندگان در منطقه جوبر
عملیات نظامی رزمندگان در منطقه جوبر
یک رویداد بسیار مهم در جبهه‌های نبرد سوریه تسلط رزمندگان بر معبر جوبر در حومه دمشق است. پیشروی رزمندگان در این جبهه بر راه را برای هدف قرار دادن قلب دمشق هموار می‌کند و از فشار درگیریها در منطقه الملیحه به سود رزمندگان کم می‌کند:
تلویزیون اورینت:
عملیات نظامی رزمندگان در منطقه جوبر مطابق یک طرح از پیش تعیین شده و به‌منظور کنترل بیشتر محورها در دمشق و تهاجم نهایی به قلب پایتخت انجام شد. در این تهاجم رزمندگان مراکز تجمع نیروهای اسد را زیر آتش سنگین گرفتد و مانع تحرکات آنها شدند. این مراکز اکثراً در نزدیکی میدان عباسیین واقع شدند.
یک رزمنده: توانستم معبر منطقه الجوبر را که در آن تعداد زیادی از نیروهای حکومتی مستقر بودند به کنترل دربیاوریم. این مکان برای ورود به دمشق استراتژیک است.
تسخیر منطقه الجوبر نشان داد با یک عملیات طرح‌ریزی شده می‌شود به‌راحتی به قلب دمشق وارد شد، این محلی بود که سابقا نظام اسد برای کنترل آن از گازهای سمی و شمیایی استفاده کرده بود.
فتح الجوبر باعث پیشروی به‌سمت محله القابون می‌شود. در حال حاضر رزمندگان بر این محله کاملاً مشرف هستند. با این عملیات قطعاً در روزهای آینده شاهد تهاجم رزمندگان برای تصرف و پیشروی در پایتخت خواهیم بود
یک رزمنده: به لطف خدا محله جنوبی را که سابقا برای فتح آن مورد تهاجم شیمیایی قرار گرفتیم و اسد در آن قتل‌عام به‌راه انداخت فتح کردیم
تلوزیون رسمی رژیم اسد نتوانست این عملیات را منعکس نکند و مجبورشد به پیشروی رزمندگان در این محور اذعان کند. این امر باعث ارتقای روحیه رزمندگان و حامیان آنها شده است. این دستاورد رزمندگان بعد از شکستهای حکومت اسد در جبهه‌های شمالی و ساحلی است.
گزارشگر اورینت در صحنه نبرد: رزمندگان سلسله عملیات گسترده‌یی را در دمشق و منطقه الجوبر طراحی و به اجرا گذاشتند. آنها توانستند خسارات جانی و مالی زیادی را به رژیم اسد وارد کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/293f0774-2136-4886-a80b-885590255fea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات