728 x 90

سوريه,

کنترل رزمندگان سوریه بر جاده بین‌المللی درعا

-

رزمندگان ارتش آزادی سوریه
رزمندگان ارتش آزادی سوریه
رزمندگان ارتش آزادی سوریه طی عملیاتی جاده بین‌المللی درعا را که معبر اصلی این شهر است به کنترل خود درآوردند. نیروهای اسد در ماههای گذشته از این جاده برای پشتیبانی وامداد رسانی به نیروهای خود استفاده می‌کردند. هم‌اکنون این معبر استراتژی در دست انقلابیون است.

تلویزیون الجزیره
بعد از درگیریهای نفس‌گیر بین رزمندگان و نیروهای اسد در شهر درعا، رزمندگان توانستند تنها مسیر امدادرسانی به نیروهای اسد را در درعا به کنترل خود دربیاورند. اسد از این محور تجمع عناصر خود را در گردان یکم پشتیبانی می‌کرد. به اعتقاد کارشناسان، مزدوران رژیم ایران و نیروهای حزب‌الله لبنان در این گردان مستقر بودند.

یک رزمنده: در این عملیات ما توانستم راه اصلی امدادرسانی عناصر مهاجم اسد را که تابعیت ایرانی و بعضاً از مزدوران و فرمانده هان حزب‌الله لبنان بودند و تماماً در خدمت اسد قرار داشتند قطع کنیم، این جاده بین‌المللی است که از درعا عبور می‌کند، در کنترل داشتن آن بسیار پر اهمیت است.


رزمندگان برای تسخیر این جاده استراتژی بسیار تهاجمی عمل کردند. نیروهای اسد از قبل مواضع خود را برای سد کردن هر گونه تهاجم رزمندگان مستحکم کرده بودند. این عملیات با تهاجم و آتش و حرکت سریع رزمندگان به اجرا درآمد.

یک فرمانده صحنه: ما امروز و همیشه به لطف خدا برای سرنگون کردن این نظام جنایت‌کار آماده‌ایم.

این عملیات پیش زمینه‌ای برای بستن راه امدادرسانی نیروهای اسد، تصرف کامل درعا و پاکسازی آن از تمامی مزدوران اسد است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76047b19-58e8-4dda-8104-3239af505c16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات