728 x 90

سوريه - جنگ,

تلویزیون العربیه: اهمیت استراتژیکی تسخیر ساحل سوریه توسط رزمندگان

-

--
--
نبردها در منطقه ساحلی لاذقیه سوریه ادامه دارد. این نبردها، تعادل را به سود رزمندگان تغییر داده است.
تلویزیون العربیه:
بعد از گذشت سه سال از جنگ در سوریه روشن شده است که ارتش اسد بدون حمایت شبه‌نظامیان حزب‌الله و شبه‌نظامیان عراقی قادر نیست که در آن واحد در تمامی جبهه‌های جنگ در مقابل رزمندگان ارتش آزادی سوریه دوام بیاورد. رژیم اسد یک جبهه را در دست می‌گیرد و دست به تبلیغات بزرگ می‌زند. هم‌چنان‌که در القصیر و در منطقه قلمون در مرز لبنان انجام داد. چرا که اگر نیروهایش را در تمامی جبهه ها پراکنده کند از هم گسیخته می‌شوند. هر بار رژیم در یک جبهه متمرکز می‌شود، یک جبهه مهمتر را از دست می‌دهد. رژیم اسد در القصیر تمرکز کرد ولی نیمی از حلب را از دست داد. امروز در قلمون پیشروی کرده ولی بیشترین مناطق استراتژیکی‌اش را در استان لاذقیه از دست داده است.
لاذقیه به‌دلیل این‌که پایگاه رژیم اسد و انبار نیرویی آن محسوب می‌شد، اهمیت استراتژیکی دارد. با زبان نظامی، پیشرفتی که رزمندگان در ساحل لاذقیه به‌دست آورده‌اند 114 کیلومتر و بسیار بیشتر از روستاهای مرزی لبنان است که رژیم اسد به دست آورده است. ارتش آزادی سوریه می‌گوید 3 کیلومتر از ساحل سوریه را به تصرف خود در آورده است. رژیم اسد در تبلیغات خود می‌گوید جبهه رانکوس در منطقه قلمون را تصرف کرده است تا بتواند شکستهایش را در لاذقیه بپوشاند و مانع تضعیف روحیه عناصر حزب‌الله شود.
در نبردهای اخیر رزمندگان توانستند ساحل سوریه را نیز به صحنه جنگ تبدیل کنند و بدین ترتیب تمامی مناطق سوریه وارد جنگ شده است. تنها جایی که برای رژیم باقی مانده است منطقه امنیتی تحت حاکمیت اسد در دمشق است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ecef5b8-56e5-4330-9599-3a0009a68c28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات