728 x 90

كنفرانس زنان عليه بنيادگرايي,

جیلان جبر - نویسنده و خبرنگار - مصر

-

جیلان جبر - نویسنده و خبرنگار - مصر
جیلان جبر - نویسنده و خبرنگار - مصر
بانوی من مریم از شما متشکرم، متشکرم به‌خاطر این‌که به ما یاد دادید که از نزدیک مبارزه کنیم. من شاهد استقامت شما در طی بیش از 30سال بوده‌ام. من شاهد پایداری شما بوده‌ام و این خیلی چیزها را به من یاد می‌دهد. صبر و پایداری شما از دهه‌ها پیش در درون ما چیزی ایجاد کرده که سالهاست آن را در مصر می‌بینیم، اما اشتباهاتی را رژیم ایران مرتکب شده. این اشتباهات باعث شده که ما هم در مصر، بهای آن را بپردازیم. این اشتباهات، نقطه لغزش و اشتباه این رژیم بوده است. این رژیم تنها کشته‌های لیبرتی را به قتل نرسانده، تنها ساکنان اشرف را به قتل نرسانده بلکه همچنین تاریخ و جغرافیا را ترور کرده است.

تاریخ را به قتل رساند وقتی که حقوق‌بشر را فراموش کرد. همان حقوقی که اسلام بر آن تأکید کرده. و این‌چنین تاریخ را به قتل رساند.

جغرافیا را به قتل رساند وقتی که با نیرو و سر انگشتانش، اسلحه و نیرو به عراق و سوریه و یمن اعزام داشت. این رژیم نفوذ کرد تا این‌که حاکمیت کشور مصر را نیز بگیرد و در سینا دخالت کرد با ترویسم. او دخالت کرد و ما را ارعاب و تهدید می‌کرد. اما الحمدلله ارگانهای اصیل کشوری وجود داشتند که در کنار ما ایستادند. به شما یک نکته را به صراحت بیان می‌کنم و یک داستان را به‌طور سریع بیان کنم. همه احزاب عقیدتی که مدعی اسلام هستند یک نقش واحدی را ایفا می‌کنند. آنها ابتدا نقش قربانی را ایفا می‌کنند. این کاری است که در یمن کردند و در سوریه انجام دادند و در ایران بشکل اساسی انجام دادند. آنها نقش قربانی را ایفا کردند آنگاه در درجه دوم یک امر واقع را، به شما تحمیل می‌کنند و می‌گویند که ما این‌جا هستیم. من در حاکمیت هستم و من هستم. و نکته سوم آنها فرار به جلو می‌کنند به این معنا که می‌گویند. تروریسم وجود دارد و یا در لبنان می‌گویند این‌جا اسراییل هست و باید که با اسراییل بجنگیم و به آنچه که در داخل صورت می‌گیرد کاری نداشته باشیم و در سوریه می‌گوید که تروریسم وجود دارد و در ایران می‌گویند که ما هدف قرار گرفته‌ایم توسط کشورهای شیطانی و دست آخر می‌بینیم که با آمریکا معامله می‌کنند و دست به توطئه بزرگی با آمریکا می‌زنند اما من به شما می‌گویم: 3 گام وجود دارد. این‌که نقش قربانی را ایفا می‌کنند سپس یک عمل انجام شده را تحمیل می‌کنند و سوم فرار به جلو. از شما خواهش می‌کنم که بگذارید از این نقطه شروع کنیم ما هم در برابر آنها بازی کنیم. ما قربانی هستیم. این چیزی است که در اسلام مدعی آن هستند اما آنها مسلمان نیستند بلکه اسلام را پذیرفته‌اند. آنها تروریست هستند. امیدواریم که ما دارای یک طرح و برنامه‌ای باشیم و از این‌جا حرکت کنیم و من به‌عنوان یک شهروند مصری در این مرحله مبارزه کرده‌ام و می‌دانم که معنای ارگانها چیست و می‌دانم معنای این‌که یک کشور وجود داشته باشد چیست. حال هر کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور آن باشد. یک دولت با ارتش و مردم و پلیس و قضاییه و تبلیغات که همه باید برای حفاظت از کشور، در هر کشوری اقدام کنند. خواهش می‌کنم من تحت‌امر شما برای کمک به شما هستم و از صمیم قلب به شما درود می‌فرستم. باید که با هم همکاری داشته باشیم و این جشن متوقف نشود و بار دیگر به کشورهایمان باز گردیم و شاهد فجایع روزانه باشیم. باید که ادامه دهیم و از همدیگر حمایت کنیم. و متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79a310f5-d85e-4281-b301-c4a9cc1d1ad4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات