728 x 90

محكوميت‌هاى بين‌المللى,

محکومیت دخالتهای رژیمهای ایران و عراق توسط شورای همکاری خلیج فارس

-

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس
وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس
وزیران خارجه 6کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، در پایان اجلاس یک روزهٴ خود با صدور بیانیه‌یی دخالتهای رژیم ایران و عراق را در امور داخلی کشورهای این شورا محکوم کردند.
بیانیهٴ پایانی اجلاس روز گذشته (13اسفند) وزیران خارجه، ”اظهارات مکرر و غیرمسئولانه برخی مقامات (رژیم) ایران در رابطه با پادشاهی بحرین“ را محکوم کرد و آن را ”دخالتی آشکار در امور داخلی آن کشور دانست که در خدمت بهبود روابط و پیشرفت آن نمی‌باشد“.
این شورا ”موضع ثابت خود مبنی بر این‌که روابط با (رژیم) ایران بایستی مبتنی بر اصول و مبانی حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای شورای همکاری و احترام به حاکمیت کشورهای منطقه و اجتناب از استفاده از زور یا تهدید“ باشد را مورد تأکید قرار داد.
وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین به ”التزام دولت عراق به عدم دخالت در امور داخلی کشورهای این شورا و احترام به مبانی حسن هم جواری به‌منظور اعتمادسازی و تقویت امنیت و ثبات در منطقه خلیج (فارس)“ تأکید کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d82b92c8-9925-495b-9168-85e9e14f6791"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات