728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

عقب نشینی ضرغامی رئیس صدای و سیمای رژیم در برابر اعتراضات هموطنان بختیاری

-

قیام بختیاری
قیام بختیاری
این روزها حرکات اعتراضی مردم به‌خصوص حرکات و اعتراض اقشار فقیر مردم و اعتراضات علیه نظام ولایت‌فقیه در استانهای مختلف ادامه دارد که از یک طرف بیانگر پتانسیل انقلابی مردم علیه سیاستهای ضد‌مردمی رژیم و سرکوب آن است واز طرف دیگر نشانگر ورشکستگی سیاسی رژیم است که نمی‌تواند کوچکترین تضاد اقتصادی- اجتماعی از مردم را حل کند. موضوع دیگری که در رابطه با واکنش رژیم به مطالبات مردم و اعتراضات آنها قابل‌توجه است ضعف و ضربه‌پذیری ماشین سرکوب در قبال حرکتهای اعتراضی مردمی است که نتیجه ا شقه درونی رژیم و سربازکردن تضادهای درونی هرم بالایی قدرت و بحران زهرخوران اتمی است.
در سالهای گذشته وقتی رژیم با اعتراضات اجتماعی و با تظاهرات مردم در یک شهر مواجه می‌شد بی‌محابا سرکوب می‌کرد، اما در جریان اهانت تلویزیون آخوندی به مردم بختیاری و اعتراضات این مردم به سیاستهای ضد‌ملی تلویزیون رژیم، وقتی نیروی سرکوبگر رژیم با اعتراضات گسترده مردمی در استانهای به‌پاخاسته مواجه شد، نه تنها نتوانستند هیچ اقدام جدی در خاموش کردن اعتراضات مردم بکند، بلکه وزیر کشور رژیم و رئیس رادیوتلوزیون آن ناچار به عقب‌نشینی و غلط کردم گویی در مورد اهانت به هموطنان بختیاری شدند.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور رژیم مجبور شد که بگوید پخش این سریال متوقف شده و این سریال مورد بازبینی قرار می‌گیرد. رحمانی فضلی، در مورد اعتراضات شهروندان بختیاری چند استان کشور، وحشتش را از اقدامات خشمگینانهٴ مردم و درگیری آنان با نیرویهای سرکوبگر رژیم ابراز داشته و گفته است که در این اعتراضات ما شاهد درگیری و اقدامات خشونت‌آمیز مردم نبوده‌ایم.
از آنجایی که دروغ و فریب روش همیشگی نظام ولایت‌فقیه و کارگزاران او است، این حرف وزیرکشور آخوند حسن روحانی مطلقاً دروغ است زیرا در بسیاری از شهرها به‌خصوص دزفول مردم با نیروهای سرکوبگر انتظامی درگیر شدند و آنان را گوشمالی دادند.
صرف‌نظر از دروغگویی وزیر کشور کابینه روحانی اظهار خوشحالی او از این‌که تظاهرات مردم به درگیری منجر نشده نشانگر ضعف و درماندگی رژیم در مقابله با خیزشهای مردمی است و این‌که دیگر حنای سرکوب نیروهای رژیم برای مردم رنگی ندارد. ضمنا رژیم برای جلوگیری از انفجار خشم مردم و ترس از شعله ورشدن آن، نیروهایی از سپاه و بسیج را از سایر شهرها برای سرکوب تظاهر کنندگان و جلوگیری از گسترش اعتراضات مردمی در شهرهای جنوبی کشور به خوزستان و از جمله به شهر دزفول اعزام کرده بود اما نیروهای سرکوبگر برای جلوگیری از تظاهرات مردمی درصحنه نتوانست هیچ اقدام جدی بکند.
ترس رژیم آخوندی از انفجار خشم مردمی به حدی بود که ضرغامی رئیس صدا و سیمای رژیم هیأتی را برای صحبت با مردم به استان خوزستان فرستاد تا از مردم عذرخواهی کند. اما مردم اعتنایی به این هیأت نکردند و هیأت دست از پا درازتر برگشت رئیس رادیو تلویزیون رژیم اضافه بر این‌که طی نامه‌یی عذرخواهی کرد بلکه ناچار شد به مسجد سلیمان برود و از مردم به‌خاطر غلط کرده خود و نظام ولایت در اهانت به هموطنان بختیاری حضوری از مردم عذرخواهی کند. رحمانی فضلی وزیرکشور رژیم نیز به عذرخواهی رئیس صدا و سیمای رژیم اذعان کرد و گفت: ”تقاضای تظاهر کنندگان این بود که عذرخواهی شود و آقای ضرغامی طی نامه‌یی این کار را کرد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46ade3c7-0ad3-4801-8a1e-41d3bfffff73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات