728 x 90

شقه دروني رژيم,

«بی سوادها» دست هم را رو می‌کنند

-

روزنامه حکومتی اعتماد
روزنامه حکومتی اعتماد
به دنبال سخنان روز سه‌شنبهٴ آخوند روحانی در دانشگاه ملی، و بی‌سواد خواندن مخالفان توافقنامه ژنو، به نظر می‌رسد قبل از «توافقنامه» «بی سوادی» به خال خورده است و هر دو طرف دست یکدیگر را رو می‌کنند. روزنامه حکومتی اعتماد از باند رفسنجانی در مورد سوابق «بی سوادی» و «کم سوادی» در باند ولی‌فقیه نوشت: «سابقه نسبت دادن «کم‌سوادی» به مخالفان ژنو مربوط به زمانی می‌شود که گروه 1+5 برای نخستین بار ایران را جهت استمرار فعالیتهای هسته‌یی ملزم به رعایت قوانین ان.پی.تی (NPT) کرده بود و این در حالی بود که بعضی از مخالفان مذاکره با گروه 1+5 در اکثر مصاحبه‌ها و انتقادها، این قوانین را ام‌پی‌تی (MPT) می‌خواندند و خود را مدافع منافع ملی و مردمی می‌دانستند.
چیزی که نه در طول یک ماه که قریب به 10 تا 12سال عده‌یی از مخالفان به آن پی نبردند و بارها و بارها در مناظره‌ها و مباحث بر آن تأکید داشتند و با تکیه بر همین داشته‌ها و دانش‌ها بود که در آستانه آغاز مرحله شش ماهه توافقنامه ژنو به سوگ و عزای هسته‌یی نشسته و رسانه‌هایشان را سیاهپوش کردند. این اشتباه اگر‌ چه لفظی، روشنگر بی‌توجهی برخی از نقدهای دلسوزانه و گاه مغرضانه در مسائل روز و مهم کشور است. گفته‌یی که چندی پیش، حجت‌الاسلام محسن غرویان نیز بر آن تأکید داشت. به اعتقاد او، مخالفان ژنو همان کسانی هستند که فرق MPT با NPT را نمی‌فهمند و در نامه آن را MPTمی‌نویسند و تفاوت را نمی‌دانند. اینها اصلاً چه فهمی از مسائل توافق ژنو و مذاکرات هسته‌یی دارند؟ این مخالفتها تنها بهانه‌یی است تا نیروهایشان را دوباره جمع کرده و عده‌یی را دلگرم کنند».
این روزنامه باند رفسنجانی در دفاع از «بی سواد» خواندن مخالفان روحانی، یک فقرهٴ دیگر از «بی سوادی» عصاره‌های نظام در مجلس را رو کرده و می‌نویسد: «ریشه «کم‌سوادیها» به این‌جا ختم نمی‌شود. در طول جلسات رأی اعتماد نیز، مخالفان کابینه و وزرا در حالی به نطق در صحن علنی مجلس می‌پرداختند که اشراف حداقلی را از حوزه‌های تخصصی وزارتخانه‌یی به‌ویژه در موارد مهمی هم‌چون وزارت نفت نداشتند و ترکیب‌ها و فرمول‌های پتروشیمی را به اشتباه از روی متن می‌خواندند یا از قرائت این اصلاحات علمی منصرف می‌شدند».
از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا 24تن (دو دوجین) از نمایندگان «بی سواد» باند خامنه‌ای در مجلس ارتجاع، ضمن تذکر کتبی به سخنان روحانی، به او و دولتش خاطرنشان کردند که نحوهٴ توزیع سبد کالا در شهرهای کشور، «مصداق کم سوادی و بی‌سوادی دولت» است. آنها به‌صورت سربسته به حسن روحانی رساندند که پایش را هرجایی نگذارد تا صدای مجلس در نیاید. و گفتند اگر خواهان «تعامل با مجلس» است «فضای تعاملی با مجلس را پر حاشیه نکند».
آخوند رسایی از «بی سواد» های باند احمدی‌نژاد در مجلس به روحانی گفت «بی‌سوادها هم روش توزیع دهه 60 را برای دهه 90 انتخاب نمی‌کنند تا چه برسد به مدعیان باسوادی!»
یک نماینده دیگر از باند احمدی‌نژاد به اسم بذر پاش هم ضمن پذیرش بی‌سوادی خود گفت: «ما بیسوادیم و سواد شما هم در نحوه توزیع سبد کالا کاملاً نمایان و مشهود بود».
جوان ارگان بسیج سپاه پاسداران هم در متنی که «سواد» از آن می‌بارد، دست روی روند تصاعدی شقه درونی نظام در اثر زهر هسته‌یی گذاشت و نسبت به ادامه این روند هشدار داد و نوشت: ”نگاهی به کلمات کلیدی که این چند ماه آقای دکتر روحانی در قبال منتقدان برگزیده را ببینید: «همکلام با اسراییل»، «یک شبه انقلابی شده»، «جنگ نرفته»، «کودکانی که می‌خواهند بزرگی کنند»، «افراطی»، «بی سواد» و... بی‌شک تکرار این واژه ها و ادامه این روند نمی‌تواند راهگشا باد“ !
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91d0d403-06a6-4348-bcfb-cdc207275faf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات