728 x 90

حركات اعتراضى داخل,

اعتراضات در شهرهای قم، کرمانشاه، بهبهان، خرم‌آباد، اردکان، سقز، خرمشهر و اهواز

-

حرکتهای اعتراضی داخل کشور
حرکتهای اعتراضی داخل کشور
اعتراضات و اعتصابات کارگری در قم، کرمانشاه، بهبهان، خرم‌آباد، اردکان و سقز
تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان خرمشهر
درگیری دستفروشان با مأموران سرکوبگر در ایستگاههای متروی تهران
اعتراض جمعی از مردم اهواز
فراخوان دانشجویان به تظاهرات در روز 25بهمن

کارگران و خانواده‌های آنها در شهرهای مختلف کشور از جمله قم، کرمانشاه و خرم‌آباد به طرح ضدمردمی دولت آخوند روحانی برای حذف میلیونها کارگر از دریافت سبد کالاهای دولتی اعتراض کردند. تجمع مردم قم روز یکشنبه 13بهمن در مقابل اداره کار رژیم صورت گرفت. تجمع‌کنندگان گفتند حدود 70 درصد کارگران قم از گرفتن این کالاها محروم می‌شوند.

ـ روز دوشنبه جمعی از کارگران محروم کرمانشاه در مقابل فروشگاه مائده در بلوار طاق بستان، محل توزیع سبدهای کالا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در خرم‌آباد نیز تجمع مشابهی برگزار شد و نیروی انتظامی تعدادی از تجمع‌کنندگان را دستگیر کرد.

تجمع اعتراضی کارگران معدن چادرملو در اردکان یزد روز دوشنبه نیز ادامه داشت. تجمع‌کنندگان خواستار آزادی کارگران دستگیر شده توسط رژیم آخوندی هستند. تعداد کارگران دستگیر شده معدن چادرملو به 28تن رسیده است.

اعتصاب کارگران شهرداری بهبهان هم‌چنان ادامه دارد. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن7ماه حقوق عقب‌افتاده از بیست و یک روز پیش اعتصاب خود را شروع کردند.

بیش از 200نفر از فرهنگیان و معلمان خرمشهر هفته گذشته در مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم در این شهرستان تجمع کردند و خواهان مطالبات عقب‌افتاده خود شدند. علاوه بر این جمعی از فرهنگیان خرمشهر به نبودن امکانات اولیه در شهرک فرهنگیان پس از گذشت حدود یک سال از تحویل واحدهای آن اعتراض کردند.

شماری از کارگران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب خرمشهر در مقابل اداره آبفا در این شهر تجمع کردند و خواهان پرداخت حقوق عقب‌افتاده شدند.

جمعی از کارگران شرکت کولهایم سقز روز شنبه 12بهمن در اعتراض به پرداخت نشدن 6ماه حقوق عقب‌افتاده در مقابل دفتر این شرکت تجمع کردند. این شرکت وابسته به سپاه پاسداران است.

دستفروشان تهرانی روز یکشنبه 13بهمن در ایستگاههای مترو در (توپخانه)، دروازه دولت، انقلاب، شریف و صادقیه با مأموران امنیتی و مأموران مترو و شهرداری که قصد جمع‌آوری اجناسشان را داشتند درگیر شدند. مقاومت دستفروشان مأموران سرکوبگر را مجبور کرد محل را ترک کنند.

تعدادی از مردم اهواز که گوشی جی ال ایکس از نمایندگی اهواز خریداری کرده بودند روز شنبه ۱۲بهمن در مقابل دفتر این نمایندگی تجمع کردند و نسبت به کیفیت پایین گوشی‌هایی که خریداری کرده بودند اعتراض داشتند. مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی در وحشت از گسترش این حرکت اعتراضی وارد صحنه شدند و چند تن از معترضان را بازداشت کرد.

ـ دانشجویان غیربومی دانشگاه ایلام در اعتراض به نداشتن خوابگاه بار دیگـر تجمع کردند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه زاهدان طی بیانیه‌یی به‌مناسبت سالگرد قیام 25بهمن1389 برای تظاهرات علیه رژیم آخوندی فراخوان دادند. در قسمتی از این بیانیه آمده است: ما جمعی از دانشجویان زاهدان برای گرامیداشت شهیدان 25بهمن صانع ژاله، محمد مختاری و حامد نور محمدی در همبستگی با سایر دانشگاهها به‌خصوص دانشگاه هنر که صانع ژاله از دل آنان برخاست، فریاد آزادی و برابری سر می‌دهیم. ما از همه دانشجویان آزادیخواه در سراسر ایران می‌خواهیم در روز 25بهمن بار دیگر جمع شویم و اعتراض خود را علیه هر چه ظلم و حق ستیزی است، ابراز کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a11675c-a601-47fb-ae77-cd6962a9a004"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات