728 x 90

اتمي رژيم,بن بست اتمي,

آژانس بین‌المللی اتمی سازمان ملل توقف فعالیتهای هسته‌یی توسط رژیم ایران را تأیید کرد

-

آژانس بین‌المللی اتمی سازمان ملل
آژانس بین‌المللی اتمی سازمان ملل
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: آژانس بین‌المللی اتمی سازمان ملل تأیید کرده است که ایران بخشی از برنامه اتمی خود را منجمد ساخته است که در کادر توافق سرفصلی است که با قدرتهای جهان در نوامبر 2013 صورت پذیرفته است.
بر اساس گزارش این آژانس، که در میان کشورهای عضو هم توزیع شده، رژیم ایران غنی‌سازی بالاتر از 5درصد اورانیوم در سایتهای نطنز و فردو را متوقف کرده است.
خبرگزاری فرانسه افزود: ایران ذخایر اورانیوم با غنای متوسط را نیز تبدیل می‌کند. این اورانیوم به‌ویژه مورد نگرانی جامعه بین‌المللی بوده چون به‌سادگی می‌توان آن را به میزان بیشتری غنی‌سازی و خالص کرد که مناسب استفاده در سلاح اتمی باشد.
در گزارش دیدبان همچنین گفته شده که ایران پیشرفتهای دیگر در فعالیتهای اتمی در نطنز و فردو یا در راکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف کرده است.
این خبرگزاری افزود: سایت اراک که در حال تکمیل ساختمان آن هستند در تئوری گفته شده که برای ایران پلوتونیوم تولید می‌کند که مورد استفاده در تسلیحات اتمی می‌باشد...
یک دیپلومات به خبرگزاری فرانسه گفت همه چیز عالیست. همه درخواستها را برآورده کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec725180-9cd5-4354-bd16-f408d64539ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات