728 x 90

سوريه,

تلویزیون الجزیره: تصرف مقر اصلی شبه‌نظامیان داعش توسط اپوزیسیون سوریه

-

درگیری رزمندگان ارتش آزادی با نیروهای داعش در حلب-آرشیو
درگیری رزمندگان ارتش آزادی با نیروهای داعش در حلب-آرشیو
به‌عنوان بخشی از نبرد علیه رژیم اسد و متحد آن رژیم آخوندی در سوریه، رزمندگان به نبرد خود با شبه‌نظامیان تبهکار داعش که توسط این رژیمها ساخته شده است، ادامه می‌دهند. در جریان این نبردها ابعادی جدیدی از جنایات آنها علیه مردم سوریه برملا شده است. مردم یکصدا از رزمندگان می‌خواهند خاک سوریه را از لوث وجود این تبهکاران پاک‌ کنند.
تلویزیون الجزیره اعلام کرد: رزمندگان جبهه اسلامی سوریه شهر دانا در حومه ادلب را تسخیر کردند. در این نبرد، رزمندگان با گروه تبهکار موسوم به داعش که ساخته و پرداخته رژیم آخوندی و بشار اسد هستند به‌شدت درگیر شدند. همزمان درگیریهای دیگری در مناطق بزاعه و حریتان در حومه حلب میان رزمندگان جبهه اسلامی و شبه‌نظامیان جنایت‌پیشه داعش روی داد.
جبهه اسلامی ‌توانست روستاهای کفر ناصح در حومه شمالی حلب را به تصرف خود در آورد.
یکی از فرماندهان جنبش احرار شام به‌نام ابو حمزه در شهر دیر حافر توسط گروه داعش ربوده شد.
در شهر ًاتارب انقلابیون منطقه تحت نام انقلابیون اسلامی منطقه اتارب متحد شدند تا با شبه‌نظامیان داعش به نبرد برخیزند.
در بحبوحه این درگیریها فاش شد گروه داعش موسوم به دولت اسلامی عراق و شام، زندانیان را در حلب اعدام کرده است. در میان اعدام شدگان خبرنگاران و رزمندگان ارتش آزادی نیز به چشم می‌خوردند.
از طرفی گروه‌های رزمنده یک بیمارستان کودکان را که داعش از آن به‌عنوان مقر اصلی خود استفاده می‌کرد به تصرف درآوردند و نزدیک به 300 زندانی را آزاد کردند
در ماههای گذشته با ناپدید شدن هر شهروند یا فعال مطبوعاتی و امدادگر در مناطق تحت کنترل گروه داعش در شمال سوریه، مردم می‌گفتند آنها را نقابداران سیاه‌پوش ربودند.
کسی به‌روشنی نمی‌دانست که چه کسی در پشت این آدم‌ربایی بود.
یک هفته پیش از ابتدای درگیریها میان رزمندگان و شبه‌نظامیان داعش سرنوشت بسیاری از زندانیان و ربوده شدگان خود سرانه، مشخص شد.
خبر تکان‌دهنده وجود نزدیک به 300 زندانی بود که توسط این گروه تبهکار ربوده شده بودند. همه آنها توسط رزمندگان آزاد شدند.
این گروه تبهکار در یک بیمارستان کودکان دهها نفر را اعدام کرده بود.
یک شاهد به‌نام میلاد شهابی: ”هفت نقاب دار وارد دفتر شدند. به‌عنوان دزد وارد شدند، به‌عنوان عناصر داعش وارد نشدند. اول هرمقدار پول در جیب هایم داشتم را گرفتند. تقریباً 15هزار لیره سوری را برداشتند“.
رزمندگان می‌گویند بزرگترین زندان داعش در حلب و الرقه بود. رزمندگان نام عملیاتشان علیه این گروه جنایت‌پیشه را نجات اسرا نام نهادند.
موج اعدامهای جمعی زندانیان توسط داعش و سرنوشت پیچیده دیگر زندانیان باعث شد که رزمندگان تهدید این گروه را بیش از پیش برجسته کرد. آنها فعالان اجتماعی، کادرهای درمانی و روحانیان مانند پدر پائولو و خبرنگاران اسکای نیوز و کانال اورینت و هنرمندی به‌نام عبدالوهاب الملا را ربوده بودند.
شبکه حقوق‌بشر سوریه تخمین می‌زند که 2هزار نفر توسط داعش ربوده یا زندانی شده‌اند
در این رابطه مردم شهر بستان القصر اعدام شدگان توسط شبه نظامیان داعش در حلب را تشییع کردند. تشییع‌کنندگان در حالی که شلیک هوایی می‌کردند در شعارهایشان خواهان بیرون کردن این گروه از خاک سوریه شدند. آنها در حمایت از ارتش آزادی شعار دادند و از رزمندگان این ارتش خواستند با این گروه که زندانیان آنها را در بیمارستان کودکان در محله قاضی عسکر حلب اعدام کرده است بجنگند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24651ccd-8292-41f2-9086-00446a23731e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات