728 x 90

سوريه,

گزارشی از عملیات رزمندگان سوری در حومه دمشق

-

درگیری رزمندگان سوری با نیروهای بشار اسد-آرشیو
درگیری رزمندگان سوری با نیروهای بشار اسد-آرشیو
تلویزیون اورینت: بنا‌ به گفته یک منبع نظامی در غوطه شرقی در حومه دمشق در عملیاتی ویژه‌یی که گروه‌های رزمنده در منطقه المرج بر روی نیروهای رژیم اسد اجرا کردند، بیش از 50نفر از نیروهای اسد و تعدادی از شبه‌نظامیان عراقی و لبنانی را به هلاکت رساندند و یک تانک تی 72، یک خودرو بی.ام.پی و یک قبضه ضدهوایی23 میلیمتری دشمن را منهدم نمودند.
در شهر زملکا نظامیان اسد که تلاش می‌کردند از جبهه جاده مواصلاتی جنوبی به صحنه عملیات نفوذ کنند و اجساد 12نفر از کشته شدگانشان را که در میان آنها یک افسر و خدمه تانک وجود داشت جمع‌آوری نمایند توسط رزمندگان به هلاکت رسیدند.
عملیات ویژه رزمندگان در غوطه شرقی با به‌کارگیری اصل غافلگیری در مناطق احمدیه و بلالیه الجربا صورت گرفت. در این عملیات رزمندگان توانستند دهها تن از نیروهای اسد همراه با تعدادی از شبه‌نظامیان عراقی موسوم به تیپ ابو الفضل العباس و حزب‌الشیطان را به هلاکت برسانند.
این عملیات چند ساعت پس از تسخیر یکی از مواضع رژیم اسد توسط رزمندگان و کشتن تعدادی از نظامیان اسد صورت گرفت.
در حومه غربی نیز دشمن متحمل تلفات زیادی شد. بر اساس گفته فعالان دهها تن از نیروهای رژیم که تلاش می‌کردند پیشروی کنند کشته شدند و تعدادی از ماشین‌آلات نظامی رژیم در جبهه شرقی داریا منهدم شد.
در حومه شمالی نیز رزمندگان توانستند شهر کارگر نشین عدرا را تسخیر کنند و شهروندانی که می‌خواستند شهر را ترک کنند را به سلامت از شهر خارج نمایند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ba27f41-dde6-4a89-b41a-64fcf3d20209"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات