728 x 90

اقدامات سركوبگرانه مالكى,اعتراض عليه مالكي,گسترش ا

گزارشی از وضعیت انفجاری عراق از تلویزیون الجزیره

-

نقشه عراق
نقشه عراق
تلویزیون الجزیره:در عراق چه خبر است؟
چه کسی این کشور را از دایره تنگ مرگ بیرون کشید ولی حلقه آتشینی را وارد مناطق شعله‌ور آن کرد؟ 
فلوجه شهری که به مقاومت در برابر دو تهاجم نیروهای آمریکایی در سال 2004مشهور است
بر اساس اخباری که از این شهر می‌رسد نیروهای ارتش مالکی در بیرون شهر مستقر شده‌اند، آن را محاصره کرده‌اند و هشدار می‌دهند که وضع بدتری پیدا خواهد کرد.
وضعیت در رمادی نیز با وضعیت فلوجه چندان تفاوتی ندارد.
مالکی به متحصنان رمادی گفته بود که القاعده را در میدان تحصن پناه داده‌اید ولی متحصنان آن را رد کردند. نیروهای مالکی شهر را محاصره و آن را گلوله‌باران کردند.
مخالفان مالکی می‌گویند که انگیزه او برای این لشگر کشی این بوده که به‌دلیل از دست دادن پایگاهش در آستانه انتخابات، برای برون‌رفت از این بحران علیه سنیهای غرب کشور لشگر کشی کند. مالکی مدعی است چیزی که او را مجبور کرده به سمت این شهرها روانه شود درخواست ساکنان این شهرها بوده! ولی کسانی که منطقه را می‌شناسند با استناد به یک سال تحصن مردم، این حرف را بهانه‌یی بیش نمی‌دانند.
اگر به این موضوع از موضعی بالاتر نگاه کنیم به جنگی منطقه‌یی می‌رسیم و این‌که حوادث الانبار بازتاب جانبی رویدادهای سوریه است.
آمریکا، عراق را به‌عنوان کشوری بی‌پر وبال با حاکمیتی فرقه‌گرا و دارای زمینه‌ای برای بنیادگرایی ترک کرد. رژیم ایران نیز از طریق معاون رئیس ستاد ارتش این رژیم اعلام کرد که می‌خواهد به دولت مالکی کمک کند. در میانه این صحنه عربستان سعودی است که نه القاعده را می‌خواهد و نه مالکی را واز نفوذ فزاینده رژیم ایران نگران است.
از نظر روزنامه نیویورک تایمز، بعد از جنگی که بمب سا عتی عراق را در میانه ویرانه‌هایش به جا گذاشت وضعیت این کشور بهتر از قبل نیست.
دکتر مهند العزاوی، مدیر مرکز مطالعات استراتژیک در دوبی می‌گوید: ما از ده سال پیش شاهد یک مغلطه و تبلیغات دروغین و یکسویه هستیم که هدف از آن شیطان‌سازی علیه عشایر عراق و خواسته‌های متحصنان وتظاهر کنندگان است.
در این‌جا تنها دو جبهه اصلی وجود دارد: جبهه اول عشایر است که از یک سال پیش بپاخاسته‌اند و خواسته‌های 14 گانه را دارند که محقق نشده. و در جبهه دیگر دولت مالکی است که برچستهای مختلفی به عشایر زده از ”بوی متعفن“ گرفته تا ”تروریسم“ و سایر برچسبها که آنها را از صحنه خارج کند.
مالکی در همه جا علیه آنها نیروی نظامی به‌کار برده درنتیجه رسیدیم به این نقطه که در اوج خود فتیله بحران روشن شد و تحصن‌ها را سرکوب کرد.
دراین نقطه بود که احمد العلوانی که مصونیت پارلمانی دارد دستگیرشد و برادرش به قتل رسید.  منطقه عشایری یک منطقه حساس است.
مالکی القاعده را بیش از آنچه که هست بزرگنمایی کرده است. چطور آنها از فاصله 300کیلومتری صحرا آمدند و بر رمادی مسلط شدند. اینها تنها برای فشارهای امنیتی بر عشایر است. عشایری که خود طی سالها با القاعده جنگیده و آن را بیرون کردند. مالکی به این اتهامها اهداف سیاسی را برای انتخابات دنبال می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6b8f8d2-e3c6-40cc-97c9-07c0c62273a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات