728 x 90

گسترش اعتراضها در عراق,اعتراض عليه مالكي,

تهاجم مالکی به الانبار و مقاومت رزمندگان عشایر

-

رزمندگان عشایر فلوجه
رزمندگان عشایر فلوجه
پس از تهاجم وحشیانه نیروهای مالکی به استان الانبار عراق، نیروهای مسلح عشایر گفتند دو شهر فلوجه و رمادی در این استان را در کنترل خود دارند. این اقدام آنها واکنشی به سرکوبگری مالکی است که تحت پوشش مبارزه با داعش (القاعده) به کشتار مردم و عشایر می‌پردازد. داعش شبه‌ نظامیان تبهکاری هستند که ساخته و پرداخته رژیم آخوندی، مالکی و بشار اسد هستند و علیه قیام مردم عراق و سوریه مرتکب انواع جنایتها می‌شوند.
تلویزیون الجزیره:
استان الانبار در غرب عراق وارد جنگ شده است.
گفته می‌شود مناطق گسترده‌یی در این استان و به‌ ویژه شهر فلوجه از کنترل دولت عراق خارج شده است. واقعیت صحنه این است که اوضاع آبستن بسیاری تحولات است
نوری مالکی اصرار دارد که با تشکیلات القاعده مبارزه می‌کند تا به‌کارگیری زور را توجیه کند
اما عشایر می‌گویند در برابر به‌ کارگیری خشونت از طرف دولت مالکی در موضع دفاع از خود هستند چرا که دولت طی یک سال از پاسخگویی به خواست متحصنان در میدانهای تحصن خودداری کرده است.
این شهر فلوجه است که حرفهای مختلفی درباره آن گفته می‌شود این شهر حدود 60کیلومتری غرب بغداد است و از کنترل دولت خارج شده است. دولتی که به‌طور رسمی مدعی است این شهر به‌دست داعش (دولت اسلامی عراق و شام) وابسته به تشکیلات القاعده سقوط کرده است. این حرفی است که شیوخ عشایر آن را تکذیب می‌کنند آنها تأکید می‌کنند این انقلابیون عشایر هستند که شهر را در کنترل خود دارند.
و این یک راز ناگفته‌ای نیست.
مالکی می‌خواهد وانمود کند مشکل در سیاستهای فرقه‌گرایانه او نیست بلکه مشکل تروریسم است.
اما عشایر الانبار این ادعای او را رد می‌کنند و می‌گویند از یک سال پیش با روی آوردن به مبارزه مسالمت‌آمیز خواهان اجرای وعده‌های دولت شدند ولی دولت این وعده‌ها را زیر پا گذاشت.
عشایر تنها زمانی دست به سلاح بردند که مالکی با زور برای جمع کردن چادرهای تحصن در رمادی تهاجم کرد. افراد مسلح عشایر فلوجه به دفاع برخاستند. آنها مراکز امنیتی و دولتی را اشغال کرده‌اند.
در حال حاضر شهرهای فلوجه و رمادی در کنترل نیروهای مسلح عشایر است.
احتمال دارد که شهرهای دیگری نیز طی روزهای آینده سقوط کند.
مالکی خواستار حمایت نظامی از هم‌پیمانان آمریکایی‌اش شده تا کنترل را به ‌دست گرفته و حسابهای قدیمی‌اش را تصفیه کند یا این‌که خشونت، زنگ دروازه‌های بغداد را به صدا در می‌آورد تا وضعیت سیاسی دیگری را در عراق به‌وجود بیاورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca61831f-aa6b-4f51-905e-7f65590f3109"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات