728 x 90

حركات اعتراضى داخل,

اعتراضات دانشجویی در تهران و شیراز و چهل ونهمین روز اعتصاب‌غذای ۶زندانی سیاسی در قزلحصار کرج

-

اعتراضات در شهرهاي مختلف ايران
اعتراضات در شهرهاي مختلف ايران
تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز برای آزادی دانشجویان زندانی
تظاهرات هزار دانشجوی علم و صنعت تهران با شعار ”دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد“
چهل ونهمین روز اعتصاب‌غذای 6زندانی سیاسی کرد در زندان قزلحصار کرج
اعتراض صدها تن از مردم سیستان و بلوجستان به خشک شدن رودخانه‌هامون
حرکت اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه خوزستان
تجمع اعتراضی بیش از 500تن از کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان


هزار تن از دانشجویان علم و صنعت تهران با شعار «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» تظاهرات کردند و خواستار برچیدن فضای امنیتی دانشگاه شدند. دانشجویان در تظاهرات خود عکسهای شهید کیانوش آسا و فاطمه باقری را حمل می‌کردند تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: «عالیه عالیه جای آسا خالیه»، «معاون فرهنگی بر کنار برکنار» «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»

دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز با برپایی تجمعی بزرگ خواستار آزادی دانشجویان زندانی شدند. دانشجویان در این تجمع همچنین خواستار برکناری رئیس مزدور این دانشگاه به نام «جم» گردیدند.

روز یکشنبه اول دیماه جاری چهل ونهمین روز اعتصاب‌غذای شش زندانیان سیاسی کرد در زندان قزل‌حصار کرج در حالی ادامه یافت که حال این زندانیان بر اثر عوارض ناشی از اعتصاب و جلوگیری دژخیمان از رسیدگیهای پزشکی و صنفی وخیم است. اعتصابیون گفته‌اند که تا محقق شدن خواسته‌هایشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

اسماعیل برزگری موزیسین آذربایجانی که در انفرادی اوین محبوس است در پنجاه و ششمین روز اعتصاب غذ از مشکلات حاد ناشی از عوارض اعتصاب رنج می‌برد. پزشکان بهداری اوین نسبت به ادامه اعتصاب‌غذای وی به‌دلیل وخامت حالش هشدار دادند. طی روزهای گذشته تنفس این زندانی اعتصابی نامنظم شده به‌طوری‌که منجر به استفاده از تنفس مصنوعی شده است

حدود 400تن از مردم سیستان و بلوچستان در اعتراض به خشک شدن رودخانه و تالاب هامون و عدم رسیدگی رژیم آخوندی به آن تجمع کردند. تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «ما هامون را نجات خواهیم داد»، «هامون تشنه لب»، «فاجعه هامون سونامی مهاجرت» و «از مرز فاجعه گذشتیم ایران ما را دریاب».

مردم منطقه بلوار دستواره در شهرری در اعتراض به نبودن گاز خانگی در این فصل سرما، تجمع اعتراضی برگزار کردند و جاده اصلی این منطقه را بستند. این حرکت اعتراضی روز 26آذرماه صورت گرفت.

ـ کارگران نیشکر هفت‌تپه خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد ماه‌های مهر و آبان و پاداش سالانه تجمع کردند.

بیش از 500تن از کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان در اولین ساعتهای صبح شنبه 30آذر ماه تجمع کردند و به سیاست کوچک سازی کارخانه و طرح جدا سازی شرکتهای زیر مجموعه‌این کارخانه اعتراض کردند

ـ رانندگان تاکسی در شهر شیراز در اعتراض به اهانت محمود سریع القلم، مشاور آخوند روحانی به رانندگان زحمتکش، در مقابل استانداری فارس تجمع کردند. تجمع‌کنندگان روی پلاکاردهایی که حمل می‌کردند نوشته بودند، «مشاور بی‌ادب اخراج باید گردد» و «مشکلاتمان را نمی‌توانید حل کنید، تحقیرمان نکنید».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d86b0a52-46c3-4043-bcdb-f817295d1b88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات