728 x 90

شانزده آذر,

خواست مشترک دانشجویان آگاه، برکناری رؤسای سرسپرده و سرکوبگر دانشگاهها

-

تظاهرات 16آذر- آرشیو
تظاهرات 16آذر- آرشیو
در آستانهٴ 16آذر، روز دانشجو، فضای بسیاری از دانشگاههای کشور ملتهب است. دانشجویان دلیر و آگاه چند دانشگاه کشور در حال اعتصاب و اعتراضند. دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران در کرج، در اعتراض به مرگ دلخراش کورش صوفیه از دانشجویان دورهٴ کارشناسی ارشد این دانشگاه، بر اثر اهمال و بی‌اعتنایی مقامهای این دانشکده به جان و سلامت دانشجویان چند روز است که در حال اعتصاب و اعتراض هستند و تهدید کرده‌اند که اگر به خواسته‌های آنها توجه نشود، دست به تحصن خواهند زد. خواسته آنها برکناری مقامهای این دانشکده و به‌خصوص رئیس کنونی دانشگاه تهران، فرهاد رهبر است. فردی که سالها معاون وزارت بدنام اطلاعات بوده و اکنون بر کرسی ریاست دانشگاه تهران تکیه زده است.

دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران که چند هفته است در حال اعتصاب هستند، این هفته به‌خاطر مرگ فجیع یک کارگر نوجوان ساختمانی بر اثر سقوط از ارتفاع در محوطه دانشگاه پلی تکنیک، برآشفتند و به خروش و اعتراض برخاستند. این کارگر نوجوان 17ساله، محروم از هر گونه وسیلهٴ ایمنی و حفاظتی بر روی داربستی در یکی از ساختمانهای در حال احداث دانشگاه پلی‌تکنیک مشغول کار بود که از طبقه ششم سقوط کرد و جان سپرد.

اعتراض دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک به مرگ فجیع یک کارگر نوجوان

دانشجویان که به حق خود را در برابر سرنوشت آحاد مردم محروم مسئول می‌دانند، خواستار پیگرد مسئولان قتل این کارگر نوجوان شدند. دانشجویان مبارز پلی‌تکنیک از ابتدای سال جاری در سلسله اعتصابها و اعتراضهای خود خواستار برکناری «رهایی» رئیس سرسپرده و سرکوبگر این دانشگاه هستند.

همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه، دانشگاه ملی، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه یاسوج، از ابتدای سال تحصیلی طی سلسله اعتراضهای خود خواستار برکناری رؤسای این دانشگاهها هستند. مزدورانی که دانشگاه را تبدیل به پادگان و زندان کرده‌اند می‌باشند. البته خواست برکناری این مهره‌های سرسپرده که عاری از هر گونه صلاحیت علمی و اخلاقی، صرفاً به‌خاطر همکاری تنگاتنگ با ارگانهای اختناق و سرکوب، به‌ریاست و مدیریت رسیده‌اند، خواسته همهٴ دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور است.

در حال حاضر که رژیم درمانده آخوندی در باتلاق بحرانهای مرگبار همه‌جانبه دست و پا می‌زند و در تله اتمی و زهرخوران تحمیلی، راه فراری نمی‌یابد؛ دانشجویان به‌مثابه قشر و آگاه و پیشرو ملت ایران، وظیفه خود می‌دانند که در اولین گام، حرکتهای اعتراضی خود را برای دستیابی به این هدف، برکناری رؤسای سرسپرده و سرکوبگر در دانشگاهها و مؤسسات عالی سراسر کشور، هماهنگ و متحد سازند. آنها به خوبی می‌دانند که در پرتو اتحاد عمل دانشجویان و با به هم پیوستن نیروی عظیم و میلیونی دانشجویان، این هدف بی‌تردید دست یافتنی است.

گام بعدی، همبستگی با توده‌های مردم به جان آمده به‌ویژه کارگران و همراهی با خانواده‌های زندانیان سیاسی و شهیدان راه آزادی است. از این طریق است که دانشجویان آگاه و پیشتاز قادرند در پیوند با مقاومت ایران شعله‌های پایداری را با جسارت اشرف‌نشان در همه جا برافروزند و نقش شایستهٴ خود را در سرنگونی فاشیسم مذهبی ایفا کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ad8379f-16b4-44b5-9a6d-3fb43a4e834d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات