728 x 90

اتمي رژيم,

توافق موقت هسته‌یی میان رژیم آخوندی و پنج به‌علاوه یک

-

توافق موقت هسته‌یی
توافق موقت هسته‌یی
 
کاترین اشتون اعلام کرد رژیم ایران و گروه پنج به‌علاوه یک به توافق موقت هسته‌یی دست یافتند جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی خبر این توافقنامه را اعلام کرد.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز توافق هسته‌یی با رژیم آخوندی را تأیید کرد.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی بعد از توافق ژنو گفت: محدودیتهایی اساسی بر رژیم ایران گذاشته‌ایم تا راهش به سوی بمب اتمی بسته شود و طی 6ماه، مذاکرات بیشتری انجام می‌شود.

اوباما گفت: برای اولین بار ظرف ده سال ما برنامه اتمی رژیم ایران را متوقف کردیم و بخشی از آن را به عقب برگرداندیم. رژیم ایران غنی‌سازی در سطح مشخصی را متوقف خواهد کرد و حجم انباشته اورانیوم خود را خنثی خواهد کرد. رژیم ایران نخواهد توانست نسل جدید سانتریفوژها را مورد استفاده قرار دهد. ایران سانتریفوژ جدیدی نصب یا راه‌اندازی نخواهد کرد و تولیدات سانتریفوژهای آن محدود خواهد بود. ایران کار روی راکتور اتمی اراک را متوقف خواهد کرد. همچنین با بازرسیهای جدید، دسترسی گسترده‌ به تجهیزات اتمی رژیم ایران تأمین خواهد شد تا جامعه جهانی بتواند تأیید کند که آیا رژیم ایران به تعهدات خود پای‌بند است یا نه.

اوباما گـفت: با این توافق رژیم ایران نمی‌تواند از مذاکرات برای وقت‌کشی استفاده کند. ما تحریمهای جدید اعمال نمی‌کنیم. اما بقیه تحریمها به‌شدت به قوت خود باقی می‌ماند. بعد از 6ماه صحبت می‌کنیم. رژیم ایران سابقه نقض التزامات دارد بنابراین باید بر سر اتمی بر رژیم ایران سخت گرفت. در این مذاکرات با هیچ چیز توافق نمی‌شود مگر این‌که روی همه چیز توافق شود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد رژیم ایران پذیرفت سطح غنی‌سازی اورانیوم خود را برای 6ماه بیش از 5 درصد بالا نبرد. کاخ سفید اعلام کرد رژیم ایران «امکانات تکنیکی» که امکان غنی‌سازی بالاتر را بدهد بر خواهد چید.

رژیم ایران همچنین تمامی حجم اورانیوم غنی شده 20 درصد خود را در عرض 6ماه به اورانیوم 5 درصد تغییر خواهد داد.

کاخ سفید تأکید کرد که این موافقت 6ماهه موقت است و رژیم ایران باید اقدامات بسیار بیشتری برای لغو تحریمها انجام دهد. رژیم ایران همچنین موافقت کرده است که هیچ سانتریفوژ جدیدی در فردو نصب نکند و کار سانتریفوژهای نطنز را نیز متوقف کند. رژیم ایران همچنین بازرسیهای روزانه از جانب آژانس از نطنز و فردو و همچنین توقف ساخت راکتور اراک را پذیرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88ac93d1-c39f-4599-b0f0-8960e3b5093b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات