728 x 90

بن بست اتمي,

فرازهایی از افشاگریهای بی‌وقفه مقاومت ایران در مورد فعالیتهای رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی

-

افشاگری مقاومت ایران
افشاگری مقاومت ایران
20شهریور71: افشای استخدام 54 کارشناس اتمی چینی و روسی توسط رژیم

20شهریور 1371: سپتامبر1992قراردادهای هسته‌یی رژیم در کنفرانس مطبوعاتی مجاهدین در واشینگتن فاش شد.

در این کنفرانس مقاومت ایران اسناد و مدارک مهمی را درباره تلاشهای اخیر رژیم خمینی برای دستیابی به تسلیحات هسته‌یی و شیمیایی افشا نمود.
علیرضا جعفرزاده فاش ساخت رژیم آخوندی با صرف هزینه‌های فوق‌العاده و پرداخت رشوه، حداقل 54 کارشناس اتمی چینی و روسی را به استخدام خود درآورده است.
در کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن مقاومت ایران اعلام کرد رژیم آخوندی در سال 1992 میلادی 800 میلیون دلار بودجه برای پیشبرد طرح ایجاد تسلیحات هسته‌یی اختصاص داده که حداقل 4 برابر بودجه سال پیش از آن یعنی سال 1991 است.

6بهمن77 ـ کنفرانس بزرگ مطبوعاتی نـمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا

صبح روز سه‌شنبه 6بهمن دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا یک کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در هتل مدیسون واشینگتن برگزار کرد و تلاشهای رژیم آخوندی به‌منظور دستیابی به سلاحهای میکربی و بیولوژیک، را افشا نمود. در این کنفرانس سونا صمصامی اطلاعیه کمیسیون مطالعات دفاعی و استراتژیک را در اختیار خبرنگاران قرار داد و با استفاده از دیاگرامها و نقشه‌های مربوط به مراکز تسلیحاتی رژیم، به تشریح اطلاعات افشا‌ شده درباره این طرح پرداخت.

وی پس از تشریح اطلاعات مربوط به تلاشهای رژیم در جهت کسب سلاحهای بیولوژیک گفت: این اطلاعات نشان می‌دهد که در دوران خاتمی رژیم آخوندها دست به‌تلاشهای بیشتر و جدیتری برای دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی و به‌طور مشخص در زمینه سلاحهای بیولوژیک زده است. صمصامی افزود:
تجربه نشان داده است که هر گونه خوش خیالی نسبت به آخوندها و مقاصد آنها عواقب بسیار خطرناکی برای کل منطقه به همراه داشته و هر گونه مماشات، این رژیم را جری‌تر نموده و دست آخوندها را در پیشبرد هدفهای شومشان بازتر می‌کند.

15بهمن77 ـ کنفرانس بزرگ مطبوعاتی نـمایندگی شورای ملی مقاومت در ایتالیا

دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در ایتالیا یک کنفرانس مطبوعاتی با شرکت رسانه‌های ایتالیایی و بین‌المللی در هتل ناسیونال رم، درباره طرحهای تسلیحات کشتارجمعی رژیم آخوندی برگزار کرد. در این کنفرانس مطبوعاتی خانم میترا باقری، نماینده شورا در ایتالیا و آقای آنتونیو استانگو، مسئول سازمان هلسینکی‌واچ ایتالیا شرکت داشتند. در کنفرانس اعلام شد که رژیم ملایان با صرف انرژی کلان و متمرکز، در حال پیشبرد شتابان یک برنامه سیستماتیک و بسیار خطرناک برای تولید انبوه سلاحهای میکربی می‌باشد.

6خرداد82: افشای2 سایت روستای رمنده
رژیم آخوندی در فاصله 5‌کیلومتری سایت هشتگرد در انتهای روستای رمنده، یک سایت دیگر اتمی نیز تأسیس کرده است.
توضیح این‌که بعد از جاده کرج ـ هشتگرد، در سه‌راه جلیلیه به‌سمت جاده جلیلیه، بعد از عبور از لشکرآباد در انتهای جاده، یک سه‌راهی قرار دارد که سمت چپ جاده، روستای رمنده قرار دارد، در انتهای روستا در سمت چپ، یک زمین چهار دیواری است که دارای نگهبان مسلح می‌باشد. در داخل این چهار دیواری تعدادی باغ واقع شده تا به‌سادگی نشود ساختمان سایت را تشخیص داد. در داخل این باغ چندین سوله وجود دارد که سایت اتمی رمنده در یکی از این سوله‌ها قرار گرفته است.
زمینهای اطراف این دو سایت، در اختیار سازمان انرژی اتمی است. از این زمینها برای آزمایشهای اتمی استفاده می‌شود.
این دو سایت، سایتهای آزمایشگاهی هستند که در حالت معمول در خدمت سایت نطنز و در جهت غنی‌سازی اورانیوم کار می‌کنند و در شرایط خاص (بمباران احتمالی نطنز یا متوقف شدن کار آن) پروژه غنی‌سازی اورانیوم را پیش می‌برند.

13خرداد 83: ادامه پروژه اتمی توسط 4 ارگان نظامی
دبیرخانهٴ شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی در 13خرداد83تحت عنوان‌ رژیم ایران پروژه سلاح اتمی را در‌ 4‌ ارگان نظامی تحت نظارت سپاه پاسداران ادامه می‌دهد با اشاره به اباطیل آخوند روحانی تأکید کرد که بعد از نمایش انتخاباتی فوریه2004، خامنه‌ای شخصاً پروژه اتمی رژیم را تحت‌نظر گرفته و برای تسریع دستیابی به‌سلاح اتمی، این پروژه و از‌جمله400تن از متخصصان اتمی را تحت نظارت سپاه پاسداران قرار داده است. سپاه این پروژه را از طریق چهار ارگان نظامی، یعنی «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین دفاعی» (تحت ریاست دکتر فریدون عباسی)، ستاد جنگهای نوین، بخش تحقیقات هسته‌یی دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران (تحت فرماندهی پاسدار سرتیپ فضائلی) و صنایع ویژه در سازمان صنایع نظامی پیش می‌برد.

پروژه سانتریفوژهای پی.2 که شواهد آن نخستین‌بار در یکی از مراکز نظامی رژیم به‌نام پادگان لویزان کشف گردید، در حیطه سازمان انرژی اتمی رژیم نیست و مسئول آن بخش صنایع ویژه در سازمان صنایع نظامی است. این پروژه زیر نظر دکتر علی پذیرنده (استاد فیزیک هسته‌یی دانشگاه تهران که با صنایع ویژه همکاری می‌کند) و دکتر محمدی، از مسئولان سازمان صنایع دفاع و متخصص ساخت و مونتاژ و راه‌اندازی سانتریفوژهای نظنز در دست اجرا است.

9اردیبهشت83: افشاگری استفاده رژیم از 400متخصص و محقق در پروژه نظامی اتمی

صبح روز چهارشنبه 9اردیبهشت ماه83 در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، آقای محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران، طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:
رژیم ملایان برای مخفی نگاه داشتن پروژه‌های اتمی خود و برای تسریع دستیابی به سلاح اتمی بسیاری از سایتهای خود را زیر نظارت ارگانهای نظامی قرار داده و بسیاری از متخصصان اتمی خود را به این ارگانها منتقل نموده است. پروژه دستیابی به سلاح اتمی و دخالت ارگانهای نظامی زیر نظارت مستقیم علی خامنه‌ای رهبر رژیم ملایان، دنبال می‌شود.

400نفر از متخصصان و محققان در ارگانهای نظامی برای دسترسی به بمب اتمی فعالیت می‌کنند. این عده خارج از کادر سازمان انرژی اتمی رژیم می‌باشند. این استادان به‌شدت مسائل حفاظت اطلاعات را در مورد مسئولیتهایشان رعایت می‌کنند. تعدادی از آنها در پوشش استاد دانشگاه کار می‌کنند.

27آبان83: افشای سایت اتمی مخفی رژیم در لویزان به نام «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی»

آقای محدثین با اشاره به‌توافقنامه کثیف 15نوامبر، سه کشور اروپایی با رژیم آخوندی که در آن کشورهای مزبور مابه‌ازای تعلیق موقت غنی‌سازی متعهد شده‌اند به اعمال فشار علیه مجاهدین ادامه دهند، گفت:
این معاملهٴ کثیف هیچ تاثیری در تلاشهای مخفیانهٴ رژیم برای دستیابی به‌ سلاحهای اتمی نمی‌گذارد. هدف رژیم از این مذاکرات خریدن زمان برای دستیابی به‌سلاح اتمی است.

آقای محدثین آنگاه به افشای بخشی از پروژه‌های به‌شدت مخفی اتمی رژیم را که تا آن روز از چشم جامعه بین‌المللی پنهان نگاه داشته‌ شده بود پرداخت:
سایت مرکزی به‌نام «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی» که مستقیماً تحت ریاست محسن فخری‌زاده یکی از بالاترین متخصصان اتمی رژیم کار می‌کند.

آدرس این مرکز لویزان، خیابان مژده به‌سمت اتوبان بابایی، روبه‌روی کوی نوبنیاد (شهرک نور) است.

مقاومت ایران فاش ساخت: این سایت درگذشته مربوط به مرکز پشتیبانی مهمات سازی وزارت دفاع بوده است اما از یک‌سال و نیم قبل با حکم مستقیم شمخانی وزیر دفاع این مرکز تخلیه شده و مرکز آمادگی فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی در آنجا مستقر شده است. این مرکز حدود 60 هکتار وسعت دارد و دارای سه در ورودی در خیابان مژده می‌باشد.

سایت فوق یک مرکز سری محافظت شده است که در اطراف آن در خیابان مژده دوربینهای زیادی نصب کرده‌اند. و رفت و آمد افراد متفرقه در این منطقه و ورود نفرات سابق مهمات سازی به این سایت ممنوع شده است.

ـ در مارس 2004 با انتشار عکسهای هوایی منطقه شیان لویزان فاش گردید که وزارت دفاع این منطقه را به‌طور کامل تخریب نموده به‌نحویکه حتی خیابانهای منتهی به این سایت نیز از بین برده‌ شده تا هیچ‌گونه آثاری از فعالیتهای مخفیانه وزارت دفاع باقی نماند.

29آبان83: افشـای غنـی‌سـازی اورانیـوم بـه‌شیـوه لیـزری

تنها دو روز بعد از افشای سایت مرکزی اتمی رژیم به‌نام «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی»، ساعت 11 صبح روز جمعه 29آبان83 در دومین کنفرانس مطبوعاتی در پاریس، محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت فاش کرد که رژیم آخوندی به‌غنی‌سازی اورانیوم به شیوه لیزری مشغول است.

در دومین افشاگری مقاومت ایران آقای محدثین گفت: رژیم آخوندی برخلاف همهٴ تعهدات و قولهایی که به‌مقامهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شخص البرادعی داده بود، به‌ دور از چشم بازرسان، روش لیزری را در غنی‌سازی اورانیوم در دو مرکز مخفی خود به‌کار می‌برد.

مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت گفت: در سال 2000، مقاومت ایران از به‌کارگیری این روش توسط رژیم آخوندی، که در سایتی در لشگرآباد هشتگرد کرج جریان داشت، پرده برداشته بود. در سایت مزبور 22کیلوگرم فلز اورانیوم طبیعی که از اتحاد شوروی سابق قاچاق شده بود، مورد استفاده قرار گرفت.

پروژه غنی‌سازی با استفاده از لیزر متعاقباً در سازمان انرژی اتمی متوقف شد و این پروژه به‌دو مرکز در چارچوب وزارت دفاع و سپاه پاسداران منتقل شد.

در کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در پاریس آدرس این دو مرکز سری به‌اطلاع خبرنگاران رسید. در این کنفرانس گفته شد اولین محل مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی واقع در خیابان مژده قرار دارد و دومین مرکز مجمع نظامی پارچین در 30کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع است.

15بهمن83: افشای پروژه سـری رژیم برای تولیـد ماشـة انفجار بمب اتمی

در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس، شورای ملی مقاومت ایران پروژه سری رژیم آخوندی برای تولید چاشنی نوترونی، ماشهٴ انفجار بمب اتمی را فاش کرد. این کنفرانس مطبوعاتی با شرکت محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت در هتل مریدین پاریس برگزار شد

محمد محدثین در این کنفرانس مطبوعاتی گفت:
هم‌چنان‌که می‌دانید بمب اتمی، از سه قسمت اساسی تشکیل می‌شود. تأمین سوخت اتمی، سیستمهای پرتاب‌کننده و چاشنی بمب اتمی. محدثین افزود: پروژه رژیم برای ساختن چاشنی بمب اتمی بطلان همهٴ دعاوی ملایان مبنی بر این‌که به‌دنبال استفادهٴ صلح‌آمیز از تکنولوژی اتمی است را برملا می‌کند.

رژیم ایران مشغول تولید پلونیوم‌210، بریلیوم، ژنراتورهای نوترونی و واردات بریلیوم می‌باشد.

رژیم به‌طور آزمایشگاهی به نحو گسترده‌یی بریلیوم را با پلونیوم‌210 ترکیب کرده است و به‌صنعتی‌کردن این فراورده بسیار نزدیک است. پلونیوم‌210 چشمه آلفا تولید می‌کند و با مخلوط‌شدن آن با فلز بریلیوم چشمه نوترونی تولید می‌کنند که کبریت شروع‌کننده راه‌اندازی یک بمب است.

11فروردین 84: افشای تلاش رژیم برای دستیابی به سه کلاهک هسته‌یی

صبح روز11فروردین84 کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت درباره پروژه‌های اتمی رژیم آخوندی برگزار گردید. در این کنفرانس فاش شد که خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم آخوندی، سال گذشته مبلغ 2و نیم میلیارد دلار برای دستیابی به سه کلاهک هسته‌یی اختصاص داده است. مسئولیت این پروژه را به پاسدار شمخانی وزیر دفاع و پاسدار احمد وحید دستجردی رئیس سازمان هوا و فضای رژیم واگذار کرده است.

آقای محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران، در این کنفرانس یک گزارش محرمانهٴ مجلس آخوندی را افشا کرد. در این گزارش که برای بالاترین مقامات رژیم ارسال شده، تصریح شده است، که انرژی اتمی برای ایران مقرون به صرفه نیست و تولید برق از طریق گاز برای ایران چند بار ارزانتر به‌دست می‌آید.

3شهریور84: افشای تلاش رژیم برای دستیابی به پلوتونیوم به‌عنوان مادهٴ اصلی برای انفجار هسته‌یی

سوم شهریورماه، شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، اعلام کرد رژیم با تمام قوا به‌دنبال اتمام پروژه راکتور آب سنگین اراک است که بتواند هرچه سریعتر به پلوتونیوم به‌عنوان مادهٴ اصلی برای انفجار هسته‌یی دست پیدا کند.

در این کنفرانس علی صفوی همچنین خاطرنشان ساخت رژیم به‌دنبال دستیابی به تریتیوم است. تریتیوم یک بخش ضروری برای تولید سلاحهای اتمی با قدرت افزوده شده است. در حقیقت یک سلاح اتمی با قدرت افزوده شده، در برگیرندهٴ ترکیب دیتریوم و تریتیوم که هر دو از ایزوتوپهای هیدروژن هستند می‌باشد. این ترکیب به‌عنوان تقویت‌کننده عمل کرده و قدرت انفجاری بمب را از همان میزان سوخت اتمی افزایش می‌دهد. این تکنیک برای سلاحهای اتمی مدرن به‌کار می‌رود که در عین حفظ قدرت آنها، بتوان ابعاد و وزن آنها را کاهش داد. با اضافه شدن تریتیوم و دوتریوم، قدرت یک بمب اتمی‌ده برابر افزایش خواهد یافت.

سوم شهریورماه 1384 (25 اوت 2005) مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر اسلو، جنبه‌های دیگری از فعالیتهای مخفی اتمی رژیم را افشا نمود.

در این کنفرانس آقای پرویز خزایی، نمایندهٴ شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک، به تشریح فعالیتها و اقدامات رژیم در سایت اتمی اراک پرداخت.

آقای خزایی تلاشهای رژیم برای راه‌اندازی مرکز آب سنگین در اراک جهت دستیابی به پلوتونیوم و همچنین تلاش رژیم برای دستیابی به تریتیوم، را تشریح نمود.

وی در افشاگری خود، اجلاس کمیته بررسی مسائل هسته‌یی رژیم در شورای عالی امنیت ملی که در آن پروژه اراک مورد بررسی قرار گرفته است را افشا نمود و گفت که در این جلسه محرمانه، علی شمخانی وزیر سابق دفاع از حسن روحانی رئیس گروه مذاکرات هسته‌یی رژیم، به این خاطر که ظرف دو سال گذشته باعث فریب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مانع ایجاد حساسیت ارگانهای بین‌المللی روی سایت اراک شده، ابراز قدردانی کرده و گفته است بهر شکل ممکن باید مانع توقف کار این سایت شد. شمخانی از جمله اطلاع داد با ساختن راکتور آب سنگین اراک، تولید صنعتی پلوتونیوم و همچنین تریتیوم ممکن می‌شود

4شهریور 84: افشای طرحهای اتمی آخوندها در دستیابی به تریتیوم

روز 4شهریور، طی یک کنفرانس مطبوعاتی نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در ایتالیا گوشه‌های دیگری از فعالیتهای مخفی هسته‌یی رژیم ملاها را افشا کرد.

در این کنفرانس آقای محمود حکمیان عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران به افشای فعالیتهای مخفی رژیم در زمینه دستیابی به تریتیوم که استفاده دوگانه دارد پرداخت و گفت به‌طور مشخص تریتیوم کاربرد دوگانه نظامی و غیرنظامی دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران را از تهیه این مواد منع کرده است. در حالی که طبق نظر کارشناسان بین‌المللی هسته‌یی، تهیه و تولید و آزمایش روی تریتیوم یکی از شاخصهای مهم ساخت بمب هسته‌یی است.

8شهریور84: کنفرانس افشاگرانه مقاومت ایران در دانمارک

آقای پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک روز سه‌شنبه ۸ شهریور طی یک کنفرانس مطبوعاتی که از طرف نمایندگی شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک، در شهر کپنهاگ دانمارک برگزار گردید دو جنبه دیگر از فعالیتهای مخفیانهٴ رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی را افشا نمود.

در این کنفرانس مطبوعاتی که علاوه بر خبرنگاران داخلی و خارجی نمایندگان هیأتهای دیپلوماتیک مستقر در کپنهاگ شرکت داشتند، آقای خزایی جزئیاتی از تلاشهای رژیم آخوندی برای دستیابی به تریتیوم و ادامه پروژه اراک برای تسریع دستیابی به پلوتونیوم برای به‌کار گرفتن در بمب اتمی را برای حاضران تشریح کرد

10شهریور84: افشای تلاشهای رژیم آخوندی برای دستیابی به فلز بریلیوم

در دو کنفرانس مطبوعاتی در لندن و استکهلم، تلاشهای رژیم برای دستیابی به فلز بریلیوم فاش شد.

حسین عابدینی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت در لندن در توضیحات خود پیرامون کارکرد بریلیوم گفت در بمبهای اتمی، معمولاً اورانیوم غنی شده یا پلوتونیوم با بریلیوم که یک مادهٴ منعکس‌کننده نوترون است احاطه می‌شود. با بکارگیری بریلیوم یا اکسید بریلیوم در بمب هسته‌یی، میزان مادهٴ اصلی انفجاری یعنی اورانیوم غنی شده یا پلوتونیوم مورد نیاز سه تا چهار برابر کمتر می‌گردد

استکهلم آقای پرویز خزایی نمایندهٴ شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک قاچاق فلز بریلیوم توسط رژیم آخوندی را را افشا نمود

در این کنفرانس مقاومت ایران همچنین اطلاعات یک شرکت پوششی را که رژیم آخوندی برای قاچاق این مواد از آن استفاده می‌کند و همین‌طور اطلاعات مربوط به برخی مراکز آزمایشگاهی سپاه پاسداران و وزارت دفاع برای تولید این ماده را افشا نمود

22شهریور84: افشای تمرکز رژیم آخوندی بر راه‌اندازی5000سانتریفیوژ

علی صفوی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران گفت طراحی سایت نطنز جهت نصب 50هزار سانتریفوژ بوده است، ولی ساخت این 50هزار سانتریفوژ به‌صورت مرحله‌یی صورت می‌گیرد و در مرحله اول ساخت 5هزار سانتریفوژ در دستور کار رژیم قرار دارد. رژیم آخوندی موتورهای این سانتریفیوژها را از کشور چین قاچاق کرده و از طریق کشور واسط دوبی به ایران وارد کرده

12آذر82: در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط شورای ملی مقاومت ایران در محل پارلمان انگلستان برگزار شد، اطلاعات جدیدی در مورد برنامه گسترده و مخفی موشکی رژیم ایران و نیز تلاشهای آن برای تولید کلاهکهای هسته‌یی و شیمیایی، در اختیار رسانه‌های جمعی انگلیسی و بین‌المللی قرار گرفت.

در کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران، وین گریفیث، عضو مجلس عوام و معاون کمیته پارلمانی بریتانیایی ایران آزاد نیز شرکت داشت و علی صفوی به افشای پروژه‌های موشکی رژیم پرداخت. پروژه موشک قدر، پروژه موشک شهاب 4، پروژه زلزال2 و پروژه کلاهکهای شیمیایی و اتمی در این جلسه افشا شد.

اول آذر 84: افشای جزئیات جدیدی از برنامه‌های مخفی اتمی و موشکی رژیم آخوندی

در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن تحت عنوان «سلاح اتمی و ایران، افشاگریها و راه‌حلها» علیرضا جعفرزاده با ارائهٴ اسناد و اطلاعات جدید، جزئیات دقیقی را درباره سیستم گسترده تونل‌سازی در اطراف تهران، شرکتها و مراکز دست‌اندرکار پروژه موشکی و مقامها و گردانندگان این پروژه فاش نمود. جعفرزاده گفت: «در سپتامبر گذشته ما اعلام کردیم که تمرکز تونل‌سازی رژیم ایران در پارچین است. اما اکنون اطلاعاتی به‌دست آورده‌ایم که طبق آن، رژیم ایران سریالی از تونلهای به هم‌ پیوسته و اماکن زیر‌زمینی متمرکز را برای نگهداری موشکهایی با توان حمل کلاهک هسته‌یی در شرق و جنوب شرقی تهران، شهر ری و منطقهٴ پاکدشت ایجاد کرده است. پارک غزال، اتوبان پارچین، روستای توچال و خاک سفید در این محدوده قرار دارند.

دوم آذر84: افشای مخفی کاری و فریبکاری رژیم در مورد سایت پارچین

شورای ملی مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در وین، ابعاد دیگری از طرحهای فریب رژیم برای جلوگیری از افشای برنامه‌های اتمی را افشا نمود. علی صفوی گفت: به‌دنبال افشاگری سال 83 شورای ملی مقاومت ایران در مورد فعالیتهای مشخص در زمینه اتمی در سایتهای نظامی، از‌ جمله سایتهای پارچین و لویزان شیان، رژیم آخوندی تمام تلاش خود را به‌کار برده است تا مانع مشخص‌شدن این فعالیتها برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌گردد. در‌مورد سایت پارچین رژیم عملاً تنها اجازهٴ بازرسی محدود از یکی از بخشهای پارچین را داده است این در حالی است که پارچین، به 12‌بخش تقسیم می‌شود که اصطلاحاً به‌آن دوازده طرح گفته می‌شود

12آذر83: افشای پروژه موشکی رژیم با کلاهکهای اتمی و شیمیایی

در کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران لیستی از اسامی و مشخصات مجتمع‌هایی که در پروژه ساخت کلاهکهای اتمی و شیمیایی رژیم دست دارند فاش شد. مشخصات برخی از این مجتمع‌ها عبارتند از:
نام مجتمع صنعتی موضوع کار کد اسامی مسئولان

صنایع شهید ورامینی هدایت و کنترل 6000 صالحی

صنایع شهید موحد بدنه 7500 خواص

صنایع شهید چراغی سوخت 3000 اسدی، قمری، دهنمکی

صنایع شهید رستگار موتور 4500 فرهانی، صناعی

صنایع شهید کریمی سرجنگی 250 قلی‌زاده

صنایع شهید نوری زنجیر آتش 8500 ـ

صنایع شهید کلهر لانچر 1500 مهندس حسینی

مجتمع صنایع موشکی همت در حومه شمال شرقی تهران واقع شده است

مجتمع همت همچنین با گرفتن یک خط تولید کارخانهٴ آزمایش یک مرکز دوم ایجاد کرده است که در این محل صنایع الکترونیک خود را مستقر نموده است

رئیس مجتمع همت سرتیپ پاسدار دانش‌آشتیانی می‌باشد و بخش عمده مراحل تولید موشکهای شهاب نیز در این مجتمع انجام می‌گیرد.

رژیم آخوندی پس از سالها کار روی تولید موشکهای شهاب 4 در اواخر مرداد ماه 83 موشک شهاب‌4 را مورد تست قرار داد.

برد موشک شهاب 4 بسته به وزن کلاهک انفجاری آن از 1900 تا نزدیک به 3000 کیلومتر تغییر می‌کند.

وزن مواد انفجاری برد عملیاتی

1000 kg 2000 کیلومتر

kg750 2200 کیلومتر

500 kg 2475 کیلومتر

380 kg 2672 کیلومتر

290 kg 2896 کیلومتر

17آذر 84: کنفرانس افشاگرانه مقاومت در اسلو
پرویز خزایی نمایندهٴ شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک، در یک کنفرانس مطبوعاتی در گراند هتل اسلو با نشان‌دادن اسناد و اسلایدهای مربوط به سایتهای اتمی رژیم، آخرین اطلاعات و شواهد دربارهٴ پروژه اتمی رژیم را افشا کرده و به‌شرح تهدیدات تروریستی و اتمی رژیم پرداخت

در این کنفرانس اینگوالد گودال عضو سابق مجلس نروژ از حزب محافظه‌کار، لارش ریسه، نمایندهٴ سابق و عضو شورای «نه به سلاح اتمی نروژ»، بیورن یاکوبسون نمایندهٴ پارلمان و عضو کمیسیون دفاع، و مورتن هوگلوند نمایندهٴ مجلس و عضو کمیسیون خارجی شرکت داشتند و در رابطه با نقش مقاومت ایران در افشای پرونده هسته‌یی رژیم آخوندی و خدمت این مقاومت به صلح جهانی و ضرورت ارجاع پرونده رژیم به شورای امنیت ملل‌متحد سخنرانی کردند.

29آذر84: کنفرانس مطبوعاتی لندن برای افشای پروژه تونل سازی رژیم به‌منظور اختفای تأسیسات اتمی

دفتر شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان اقدام به برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی با شرکت آندرو مکینلی، نمایندهٴ پارلمان انگلستان، در محل پارلمان انگلستان در وست‌مینستر لندن نمود. در این کنفرانس مطبوعاتی حسین عابدینی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران پرده از شبکه‌های وسیع تونل‌سازی رژیم در مناطق پارچین و خجیر در تهران و شهرهای قم و اصفهان برداشت. عابدینی به تفصیل در مورد فریبکاریهای رژیم در سایت پارچین توضیح داد و گفت: مجموعه‌یی از تونل نیز در سایت پارچین در شرق تهران ایجاد شده است که برای مخفی کردن تجهیزات اتمی است و در یکی از این تونلها تحقیقات مربوط به غنی‌سازی لیزری انجام می‌شود.

29 آخر84: افشای 14 مجموعه تونل زیر زمینی برای اختفای تأسیسات ساخت سـلاح هسته‌یی

29آذر84 همزمان با آغاز مذاکرات سه کشور اروپایی با رژیم آخوندی در وین مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس14مجموعه تونل زیرزمینـی برای اختفای تأسیسات ساخت سـلاح هسته‌یی را افشا کرد. در این کنفرانس مقاومت ایران فاش کرد که بنا‌ به اطلاعات موثق دریافتی از داخل رژیم، پاسدار احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور آخوندها، از سال 1998 زیر نظر شخص خامنه‌ای درگیر ساختن و آماده‌سازی این تونلها بوده است. تمامی این تونل‌سازیها تحت کنترل سپاه پاسداران قرار دارد و سرلشکر پاسدار فیروز‌آبادی رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح رژیم آخوندی مسئول اجرای این پروژه بوده است.

20دی84: افشای آماده‌سازی 5هزار سانتریفوژ درنطنز
مقاومت ایران فاش کرد به‌رغم این‌که رژیم ایران متعهد شده بود که کلیه فعالیتهای مرتبط با غنی‌سازی را متوقف کند، بنا‌بر اطلاعاتی که از منابع مقاومت ایران در داخل کشور رسیده است، رژیم ایران جهت دستیابی هرچه سریعتر به سلاح هسته‌یی بدون وقفه به ساختن بخشهای مختلف سایت غنی‌سازی اورانیوم در نطنز ادامه داده و 5هزار سانتریفوژ را برای نصب در سایت نطنز آماده کرده است. علیرضا جعفرزاده گفت: رژیم قصد دارد به‌صورت قدم به قدم، مراحل بعدی چرخه سوخت هسته‌یی را راه‌اندازی کرده و جامعه بین‌المللی را با عمل انجام شده مواجه کند.

23مرداد 86: کنفرانس خبری مقاومت در واشینگتن
صبح چهارشنبه 23مرداد86 افشاگری در هتل ویلارد واشینگتن با شرکت نمایندگان رادیو تلویزیونها و مطبوعات و خبرگزاریهای بین‌المللی که بیش از 40رسانه را شامل می‌شدند، برگزار گردید.‌ برخی دیپلوماتها و نمایندگان سفارتهای کشورهای مختلف جهان نیز در این کنفرانس شرکت کرده بودند. علیرضا جعفرزاده، بر اساس گزارش کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران تلاشهای گسترده ملایان برای دستیابی به‌تسلیحات اتمی، میکروبی و شیمیایی را که به‌گفته رفسنجانی «تضمین استراتژیکی بقا» برای حاکمیت ملایان محسوب می‌شود بازگو و تأکید کرد هم‌چنان‌که مقاومت ایران از سالها پیش اعلام کرده است: بنیادگرایی اسلامی حاکم بر ایران بزرگترین تهدید صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه است. و بنابراین اتخاذ یک سیاست قاطع در برابر دیکتاتوری تروریستی و مذهبی حاکم بر ایران، بسیار ضروری است‌.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/254fbe9b-7cf5-4d2f-8233-88355a2c2e28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات