728 x 90

عامل اصلی قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷، وزیر دادگستری!

آمران قتل عام سال ۶۷ مصطفی پور محمدی و ابراهیم رئیسی
آمران قتل عام سال ۶۷ مصطفی پور محمدی و ابراهیم رئیسی
وزیر دادگستری آخوند روحانی، مصطفی پورمحمدی، نماینده وزارت اطلاعات در هیأت مرگ. معاون وزیر اطلاعات در دوران وزارت محمد محمدی ریشهری، علی فلاحیان و دری نجف آبادی است وی اولین وزیر کشور پاسداری احمدی‌نژاد، مشاور امنیتی خامنه‌ای و رئیس بازرسی کل کشور بوده است.
پورمحمدی که سابقه طولانی در سرکوب و شکنجه زندانیان سیاسی داشت در قتل‌عام 30هزار زندانی از عاملان اصلی بود. او در تمام نشستهای هیأت مرگ که مسئولیت اجرای فتوای خمینی را داشت به‌عنوان نماینده وزارت اطلاعات شرکت داشت.

پور محمدی همچنین نقش کلیدی در قتلهای سیاسی زنجیره‌یی در دهه 70شمسی داشت که طی آن 120نفر از روشنفکران، نویسندگان و مخالفان رژیم آخوندی به اشکال وحشیانه‌ای به‌قتل رسیدند. او به‌ویژه پشت پرده ترور «داریوش و پروانه فروهر» قرار داشت. در جنگ گرگهای درون رژیم، باند رقیب مکالمات قاتلان فروهرها با پورمحمدی را افشا کرد. در این مکالمه قاتلان از صحنه جنایت با پورمحمدی تماس گرفته و موفقیت‌آمیز بودن مأموریتشان را به او اطلاع می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f65bf1a9-6a55-4f55-9406-4a47fbeeb044"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات