728 x 90

سوريه,

تأکید بر حمله نظامی به رژیم سوریه و تقویت ارتش آزادی

-

--
--
چند تن از مقامهای سابق آمریکایی بر حمله نظامی به رژیم سوریه به‌دلیل استفاده از سلاحهای شیمیایی تأکید کردند.

پل ولفوویتز معاون سابق وزیر دفاع آمریکا گفت: اول باید دید ما چه استراتژیی داریم. فقط با یک حمله نظامی نیست که می‌توان موفق شد بلکه من معتقدم که آنچه کاملاً ضروری است این است که برای ارتش آزادی حمایت جمع کنیم. زیرا در صحنه، تا ما تعادل‌قوا را تغییر ندهیم این بحران کماکان ادامه پیدا می‌کند و فکر کنم پیامدهای بدی خواهد داشت.
وی افزود: در سوریه مشکلی که هست سلاح شیمیایی است که استفاده شده و برای این، دیگر نمی‌توان دنبال راه‌حل دیپلوماتیک بود. بنابراین تنها متحدی که می‌توان در صحنه رویش سرمایه‌گذاری کرد ارتش آزادی سوریه است و ما باید پشتیبان آن باشیم.

نیکولاس برنز معاون سیاسی سابق وزارت‌خارجه آمریکا گفت: در این نقطه، آمریکا کاملاً حق دارد که اقدام کند و آنچه جان کری باید بگوید این است که آمریکا باید اعتبار خود را در جهان حفظ نماید. ما باید قانون بین‌الملل در ممنوعیت سلاح شیمیایی اعمال کنیم و فکر کنم حرف اول وزارت‌خارجه همین است. من در عین‌حال با پل ولفوویتز موافقم که باید حمایت خود را از رزمندگان سوری تقویت کنیم. در عین‌حال محور رژیم ایران و حزب‌الله را عقب برانیم

ژنرال وسلی کلارک فرمانده سابق ناتو در اروپا نیز گفت: هنوز برخی صحبت از راه‌حل دیپلوماتیک می‌کنند اگر راه‌حل دیپلوماتیکی بود حرف ما این است که بفرمایید، حتماً اگر می‌توانید کاری بکنید. اگر قرار بشود ما دست به حمله بزنیم آنوقت ما می‌دانیم که چطور بسته آن را آماده کنیم. بنابراین اهدافی را انتخاب می‌کنیم که قابل‌توجه هستند، اهدافی که بود و نبود آن، برای رژیم اسد تعیین‌کننده هستند، بنابراین می‌توان نحوه زدن آنها را چید و شاید لازم باشد سیستمهای راداری را به‌ کار انداخت و نحوه وارد شدن به آنجا را داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/837bd811-79f4-4063-bdf8-653a4cd97c12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات