728 x 90

اعتراض عليه مالكي,اقدامات سركوبگرانه مالكى,

طارق الهاشمی: مالکی به رژیم ایران وابسته است و مرجع او خامنه‌ای است

-

طارق الهاشمی
طارق الهاشمی
معاون رئیس‌جمهور عراق که با روزنامه الوطن قطر مصاحبه می‌کرد گفت اشکال حاکمیت کنونی عراق وابستگیش به رژیم ایران است. وی افزود: عراق زیر حاکمیت مالکی به منبع خطری برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و دیگر کشورهای عرب تبدیل شده است.

طارق الهاشمی تأکید کرد که منافع کنونی رژیم ایران این است که مالکی در حاکمیت باشد.

معاون رئیس‌جمهور عراق تأکید کرد مالکی با وجود میلیونها عراقی بیکار و تهی دستان و فقرا در جنوب و میانه و شمال، فضای مناسبی را برای تغییر به‌وجود آورده است و انقلاب سوریه الهام‌بخش بزرگی برای مردم عراق خواهد بود. وی به استمرار کمک مالی مالکی به رژیم سوریه و عبور دادن هواپیماهای رژیم ایران از عراق در زیر پرچم سازمان ملل اشاره کرد و تأکید کرد مالکی به‌رغم آگاهی نسبت به دست داشتن رژیم سوریه در کشتن مردم سوریه و فرقه‌گراییهای مذهبی آشکار این رژیم، از آن پشتیبانی می‌کند و این واقعیت صحنه است.

طارق الهاشمی تأکید کرد: نوری المالکی یک کارگزار پروژه رژیم ایران در عراق است، هیأت حاکمه عراق به مردم عراق وفادار نیست بلکه وفاداری‌اش نسبت به رژیم ایران است.

خبرنگار الوطن پرسید آیا می‌شود گفت که مالکی آماده می‌شود که لیست بلند بالایی از دشمنان سیاسیش را تصفیه کند؟ طارق الهاشمی پاسخ داد بله، این بخشی از پروژه مالکی است. این پروژه می‌خواهد هویت عراق را تغییر دهد و رهبران سنی را تصفیه کند، این پروژه با رهبری مشخصی شروع شد و نوری المالکی آن را تکمیل می‌کند. تهاجم اخیر به دکتر رافع العیساوی بخشی از این طرح است. مثل همان تهاجمی که در این کادر با خود من شد.
خبرنگار الوطن سؤال کرد: بر این اساس آیا می‌توان گفت که مالکی دستور کاری بزرگتر را بر اساس فرقه‌گرایی به‌منظور تکه‌تکه کردن منطقه در دست دارد؟
دکتر طارق الهاشمی جواب داد: من همیشه می‌گویم که عراق با فرماندهی مالکی به یک بار سنگین برای امنیت، مردم عراق و اعراب و خلیج فارس تبدیل شده است. دلایل کافی دارم که گفته‌هایم را اثبات می‌کند. همواره گفته‌ام که عراق به یک منبع خطر برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و سایر کشورهای عربی تبدیل شده است.

معاون رئیس‌جمهور عراق در پاسخ به يک سوال ديگر خبرنگار الوطن گفت:
در اساس این رژیم ایران بود که از کاندیداتوری او پشتیبانی کرد، سعی کرد که او را از بحرانهای سیاسی مختلف در ببرد و با کمک ائتلافهای داخلی امکان سلب اعتماد از او را از بین برد، در بسیاری زمینه‌ها به او کمکهای جدی کرد. کما این‌که در انتخابات دور دوم به او فرصت داد که برنده شود و در نتیجه او می‌بایست جواب رژیم ایران را با خوش‌خدمتی بدهد. … و مرجع او علی خامنه‌ای است. مالکی قول داده است که به هواپیماهای ایرانی اجازه دهد تا برای انتقال سلاح از آسمان عراق وارد و از آن خارج شوند… علاوه بر اینها انتقال میلیاردها ارز گران قیمت از او به سوریه و برخی کشورهای دیگر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fe359b3-6bb7-4548-81cf-d7dafdebf22b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات