728 x 90

مصر,

پیام محمد مرسی به مردم مصر: از مخالفان واقعی با سعه صدر و افق باز استقبال می‌کنم

-

رئیس‌جمهور مصر، محمد مرسی
رئیس‌جمهور مصر، محمد مرسی
محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر، پنجشنبه‌ شب در تلویزیون ظاهر شد و طی سخنانی خطاب به مردم مصر گفت: در جریان حوادث تأسف‌بار روز گذشته (چهارشنبه) 6تن از جوانان جان خود را از دست دادند و بیش از 700مرد و زن مجروح شدند که 19تن از آنان مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند و 62تن با… هدف قرار گرفتند.
هرگز اجازه نمی‌دهیم که کسی دست به قتل عمد و تخریب بزند و به‌کودتا علیه حاکمیت قانونی فرابخواند.
نیروهای امنیتی بیش از 80تن را که در خشونت دست داشته‌اند و سلاح حمل می‌کرده‌اند، دستگیر کرده‌اند. شماری از آنان بعد از تحقیقات آزاد شده‌اند شماری هم‌چنان در بازداشت و تحت بازجویی هستند. متأسفانه همراه شماری از بازداشت‌شدگان نشانه‌های ارتباط با کسانی که به نیروهای سیاسی وابسته هستند دیده شده است.

مرسی افزود: من از مخالفان واقعی با سعه صدر و افق باز استقبال می‌کنم و حساب آنها را جدا می‌دانم. می‌دانم که بیانیه قانون اساسی برخی اعتراضهای سیاسی و قانونی را برانگیخته است و این البته پذیرفته است.
تأکید کرده‌ام که جز در مواردی که به‌حق حاکمیت مربوط می‌شود از اختیارات این بیانیه قانون اساسی استفاده نخواهد شد.
محمد مرسی گفت: ماده6 بیانیه قانون اساسی فقط برای حمایت شهروندان بوده است، با این حال اگر این ماده باعث نگرانی کسی شده است، من بر آن اصرار ندارم.
وی افزود: بیانیه قانون اساسی بلافاصله پس از همه‌پرسی قانون اساسی به‌طول کامل با همه پیامدهایش دیگر موضوعیت ندارد و به‌پایان می‌رسد. جدای از این‌که مردم به قانون اساسی رأی مثبت بدهند یا رأی منفی.
من در این دو هفته گذشته به‌همراه میهن‌پرستان مخلص وقت زیادی را برای بررسی این موضوع صرف کرده‌ام.
من همه رهبران و نیروهای سیاسی و رؤسای احزاب و جوانان انقلاب و بزرگان قانون را فرامی‌خوانم که روز شنبه آینده (8دسامبر2012) ساعت 12/5 بعد ازظهر در مقر ریاست‌جمهوری حاضر باشند تا به‌یک توافق کامل و جامع و یکپارچه که مورد نظر ملت است برسیم و از این تنگنای فرقه‌گرایی و دشمنی خارج شویم. در این جلسه می‌توانیم در مورد بسیاری از مسائل گفتگو کنیم، از جمله اصلاح و تکمیل قانون انتخابات و نقشه مسیر کشور بعد از همه‌پرسی قانون اساسی چه به آن آری گفته شود و چه خیر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fbda6ed1-9934-4647-9943-3ed43020d9ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات