728 x 90

فلسطين,

مقامات فلسطینی برای حضور در رأی‌گیری در مورد استاتوی فلسطین در جلسه مجمع عمومی آماده می‌شوند

-

محمود عباس رئیس دولت فلسطین
محمود عباس رئیس دولت فلسطین
سی.ان.ان 28نوامبر2012:
- مقامات فلسطینی بعد از تغییری که در استاتو ایجاد شده، برای حضور در ملل‌متحد آماده می‌شوند و فرانسه گفته است از این خواسته فلسطینیان حمایت می‌کند، جناحهای مختلف فلسطینی نیز گفته‌اند که از این اقدام حمایت می‌کنند.

گزارشگر سی.ان.ان ریچارد راث در این رابطه از ملل‌متحد گزارش می‌دهد:
سؤال: اهمیت این اقدام فرانسه در چیست؟

گزارشگر سی.ان.ان: این خبر خوبی برای فلسطینیان است که خواستار کسب حداکثر حمایت از کشورهای اروپایی در این رابطه می‌باشند، تا که نفوذ و قدرت بیشتری به قطعنامه‌یی که انتظار می‌رود روز پنجشنبه بعدازظهر در مقر ملل‌متحد در نیویورک رأی‌گیری شود نشان دهند، سفیر فلسطین منصور امروز آن را یک اقدام تاریخی خواند، پرزیدنت عباس امسال و سال گذشته در مجمع عمومی بود و سال گذشته گفت آنها برای استاتوی یک کشور عضو درخواست خواهند کرد، امسال که وی درمجمع عمومی حاضر شد گفت ما می‌خواهیم برای ارتقاء استاتوی کشوری، درخواست کنیم. این استاتو را، کشور ناظر غیرعضو می‌خوانند.
اعضای مجمع عمومی در پشت فلسطینیان قرار دارند، همه انتظار دارند که این قطعنامه تصویب شود، آنچه معلوم نیست پیآمد رأی مجمع عمومی است، در حالی که هیچ امکان وتو کردنی هم نخواهد بود، آیا فلسطینیان از آسمان خود حفاظت خواهند کرد، یا حق کنترل بر آب آنان چه خواهد شد؟
آیا آنان زمانی که یک کشور ناظر غیرعضو تلقی شوند، به‌خاطر آنچه آنان آن را جنایت علیه بشریت می‌خوانند برای پیگرد قضایی اسراییل به دادگاه جنایی بین‌المللی خواهند رفت؟

از نماینده فلسطینی منصور سؤال شد که آیا فلسطین بلافاصله علیه اسراییل به دادگاه بین‌المللی لاهه خواهد رفت؟

ریاض منصور ناظر فلسطین در ملل متحد: زمانی که ما به‌عنوان یک کشور در ملل‌متحد به‌رسمیت شناخته شویم و ما استاتو داشته باشیم، خواهیم گفت که هدف ما این است که مذاکره کنیم، ما خواهان نجات راه‌حل دو کشوری می‌باشیم، اما ما همچنین نمی‌خواهیم دست خود را بروی چیزی ببندیم. من فکر نمی‌کنم ما در روز دوم به‌دنبال هرچیزی که در ارتباط با ملل‌متحد است، باشیم، از جمله مراجعه به دادگاه بین‌المللی جنایی، اما همزمان این حق نیست که ما دست خود را بروی تمامی امکاناتی که برایمان فراهم خواهد شد، ببندیم.

ریچارد رأس خبرنگار سی.ان.ان: در زمانی که منصور نماینده فلسطین که امروز در مقر ملل‌متحد صحبت می‌کرد، یک مقام ارشد آمریکا گفت، این رأی، کاری جز مخالفت آمریکا را بر نمی‌انگیزد که برای گفتگوهای صلح نیازمند است، فلسطینیان یک بار دیگر بازگشته و بگویند که احساس می‌کنند، محصول این اقدام مذاکرات باشد. اسراییل به‌شدت مخالفت نموده و دست به لابی زده است، به‌خصوص سفیر رایس در ملل‌متحد این اقدام فلسطینیان را غیرسازنده خوانده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca75ea0b-0869-4e68-b19d-2f5cdf09ae23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات