728 x 90

سوريه,

تسخیر گروهان سوم ارتش بشار اسد توسط رزمندگان ارتش آزادی

-

رزمندگان ارتش آزادی سوریه
رزمندگان ارتش آزادی سوریه
ارتش آزادی سوریه اعلام کرد که گروهان سوم ارتش بشار اسد در مرز اردن را تسخیر و پاکسازی کرده است. این بزرگترین گروهان مرزی رژیم شامل 4مرکز نیرویی و سه دستة زرهی بود.

ارتش آزادی همچنین اعلام کرد که دو گردان ضدهوایی را در حلب و در محله «سیده زینب» در دمشق به‌تصرف در آورده و از تسلیحات آن از جمله در سرنگون کردن یک هواپیمای میگ در الغوطه شرقی و یک هلیکوپتر در حومه حلب استفاده کده است.
شب گذشته تظاهرات بزرگی از مقابل مسجد «موسی سکّر» در قلب دمشق آغاز شد و به‌رغم حضور گسترده مأموران امنیتی به‌سوی میدان شیخ ابراهیم ادامه یافت. تظاهر کنندگان در حمایت از ارتش آزادی و در همبستگی با شهرهای محاصره شده سر می‌دادند.
به‌گزارش کمیته‌های محلی هماهنگی انقلاب روز گذشته بمباران وحشیانه شهرک الحراک در درعا دهها کشته و مجروح از جمله در میان زنان و کودکان باقی گذاشت.
سازمان ملل‌متحد اعلام کرد که شمار پناهندگان ثبت شده سوری در خارج این کشور به 44هزار تن رسیده است و البته شمار پناهندگان با احتساب ثبت نشدگان بسا بیش از این میزان است. والری آموس، هماهنگ‌کننده امور انسانی ملل‌متحد به‌خاطر وجود بحران انسانی به‌ویژه در مورد پناهندگان زن و کودک هشدار داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcab72b7-ebc1-48d6-b7c1-8d0f987d05a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات