728 x 90

اتمي رژيم,

سیاست ضعیف آمریکا در خاورمیانه

-

سناتور جان مک کین
سناتور جان مک کین
سناتور جان مک‌کین گفت: من به تمامی خاورمیانه سفر کرده‌ام. تمامی رهبران کشورهای خاورمیانه که من با آنها گفتگو کرده‌ام، معتقدند که آمریکا ضعیف بوده و آنها باید جبران این ضعف را بکنند... تا آنجا که به خاورمیانه مربوط است، سیاست امنیت ملی اوباما یک شکست عظیم بوده است
مک‌کین افزود: عدم وجود رهبری آمریکا و ضعف در این رهبری، این پیام را به خاورمیانه می‌دهد که ما نمی‌خواهیم رهبری کنیم. عراق یکی از وجوه تراژیک این قضیه است. ما در عراق بیش از چهار هزار نفر از دست دادیم. ما می‌خواستیم که یک نیروی حداقل در این کشور باقی بگذاریم. اما اوباما نمی‌خواست این اتفاق بیفتد. ما در برابر چشمان خود شاهد بازگشت عراق به عقب هستیم. ... . خشونتها دوباره افزایش یافته. آنها معاون رئیس‌جمهور خود را هم به مرگ محکوم کردند. روشن است که عراق به عقب واگشت‌زده است. هواپیماهای رژیم ایران هم از فضای عراق پرواز می‌کنند و به سوریه سلاح می‌رسانند.

سناتور مک‌کین گفت: در سوریه بی‌کفایتی ما برای هر گونه دخالتی از جمله دادن سلاح به رزمندگان و ایجاد یک منطقه امن روشن است... .
رژیم ایران هم در مسیر به‌دست آوردن سلاح اتمی به کارش ادامه خواهد داد. افغانستان هم دارد به نوعی به عقب بر می‌گردد. چون همه می‌بینند که آمریکا دارد آن کشور را ترک می‌کند… لذا سیاست خارجی ضعیف آمریکا باعث چالشهای درازمدت و هرج و مرج برای ما شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f630f44-4e67-49c5-97e8-a87f9d34755d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات