728 x 90

بحران اقتصادي جهاني,

اعتراض کارگران شرکت فیات در ایتالیا

-

شرکت خودروسازی فیات
شرکت خودروسازی فیات
شرکت فیات در ایتالیا که پیشتر در پی ادغام با کرایسلر تصمیم به توقف سرمایه‌گذاری در ایتالیا و توسعه فعالیتهایش در خارج از مرزهای این کشور گرفته بود، اعلام کرد که برای مدتی کوتاه به سرمایه‌گذاری در ایتالیا ادامه خواهد داد. روز شنبه ماریو مونتی نخست‌وزیر ایتالیا بهمراه وزرای کلیدی کابینه‌اش در امور اقتصادی و صنعتی جلسه‌یی را با حضور سرجیو مارکیونه رئیس فیات در رم برگزار کردند. بنا‌به گفته مارکیونه، فیات به خوبی با مشکلات روبه‌رو شده است، اما بحران بازار هیچ‌گاه تا به این حد عمیق نبوده است. فعالان اتحادیه‌های کارگری در برابر محل برگزاری نشست دولت با فیات تجمع کردند.
یکی از کارگران گفت اگر مارکیونه و مونتی بخواهند با بیکار کردنمان آن هم بدون پرداخت جبران خسارت ما را به آتش بکشند، ما هم آماده انقلابیم. دیگر از هیچ چیز نمی‌ترسیم.

بنا‌ به اعلام هیأت مدیره فیات این شرکت در سالهای گذشته پنج میلیارد یورو در خاک ایتالیا سرمایه‌گذاری کرده است. اما هم‌اکنون سیاست جدید آن معطوف به صادرات است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c612545-ef5f-4595-b114-862e6a851408"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات