728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

طارق الهاشمی حکم اعدام خود را ظالمانه و سیاسی خواند و نسبت به فتنه مذهبی توسط نوری مالکی هشدار داد

-

طارق  الهاشمی
طارق الهاشمی
الهاشمی گفت: رژیم ایران نقش بسیار بزرگی در این حکم داشته است

طارق الهاشمی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ترکیه گفت:
روز گذشته مالکی و دستگاه قضایی‌اش که تحت‌تاثیر سیاسی می‌باشد، بعد از جلسات محاکمه نمایشی پرده را از روی نمایشنامه هدف قرار دادن من کنار زدند.
محاکمه‌ای که عدالتی در آن نبود و طی این پروسه محاکمه افراد حفاظتم به‌صورت وحشیانه شکنجه شدند که باعث مرگ برخی از آنها شد تا این‌که به دروغ اعتراف کنند. همچنین من و وکلایم از همه حقوقم که طبق قوانین عراق و قوانین بین‌المللی داشتم، محروم شدم. دادگاه حتی مرا از حق شهود دفاع محروم کرد. از مصونیت قانونی مرا محروم کرد و از حقوق قانونی برای انتقال پرونده از بغداد به کردستان و یا کرکوک محروم کرد و این وضعیت تأکید می‌کند که موضوع به‌طور کامل سیاسی است و جنایی نمی‌باشد و هدفش اسقاط سیاسی است.
این حکم ظالمانه است و سیاسی است و مشروعیتی ندارد و آن را به‌رسمیت نمی‌شناسم و دادگاهی که این حکم را صادر کرده است طرفی نیست که حرفه‌ای اینکار باشد، این حکم هیچ ارزشی ندارد و بر روی من تاثیری نخواهد داشت، من از ابتدا نیز همین انتظار را داشتم ولی آن را به‌عنوان یک مدال بر سینه‌ام نصب می‌کنم و به آن افتخار می‌کنم که مالکی و نه هیچ‌کس دیگر پشت آن بوده است، مفتخرم که مالکی و نه کسی دیگر مرا هدف قرار داده است. برای من این نشانه بیگناهی و گواهی پاکی و سالم بودن است. حکم اعدام قیمتی است که در مقابل عشقی که به کشورم دارم و وفاداریم به مردمم باید بپردازم.

من مجدداً بر بیگناهی‌ام نسبت به همه اتهاماتی که ظالمانه به من نسبت داده شده تأکید می‌کنم همچنین بار دیگر تأکید می‌کنم که آماده هستم در یک دادگاه عادلانه حاضر شوم و نه یک دستگاه قضایی فاسد و ناتوان که تحت تصرف و اراده و استبداد مالکی باشد و اینکار را از طریق باج‌گیری از رئیس شورایعالی قضایی و خیلی از قضاتی انجام می‌دهد که هیأت حسابرسی و عدالت پرونده‌هایی در اختیار دارد که مشمول بودن آنها به قوانین حسابرسی و عدالت را اثبات می‌کند.
این حکم ظالمانه نمی‌تواند مانع من برای ادامه خدمت به کشورم و مردمم بشود زیرا که من به این مقام و یا وظیفه عمومی از طریق الطاف مالکی نرسیده‌ام بلکه از طریق صدها هزار رأی مردمم به این نقطه رسیده‌ام که آنها به امید عراقی بهتر به من رأی دادند.

ای مردم عزیز عراق: به مالکی و کسانی که در پشت او هستند فرصت ندهید آنها می‌خواهند فتنه مذهبی ایجاد کنند.
به توطئه‌ها و تحریکهای او با شیوه‌های متمدنانه پاسخ بدهید این نشانه احساس مسئولیت و خویشتنداری است، کسی که هاشمی را دوست دارد و کسی که به خط و مشی هاشمی ایمان دارد، به شهروندان و یا کسی که در خاک عراق مقیم است نه در عمل و نه در کلام آسیب نمی‌رساند.
مهریه دوست داشتن من و وفاداری به من شاخه زیتون است و نه رود خون، در مقابل ما انتخابی وجود ندارد الا این‌که به صلح متکی باشیم و نه به سلاح و روزی این اصلاحات وعده داده شده با تلاشهای شما و صبر شما و پایداری و مبارزه شما و مخالفت شما در مقابل سیاست دولتی شکست خورده‌ای که به ملتش ظلم کرده و ثروتهای آن را به سرقت برده و به چهره و حیثیت آن آسیب رسانده و وحدت آن را از بین برده، محقق خواهد شد.

هاشمی هم‌اکنون تبدیل به غیرت شده و سمبل مظلومین در عراق شده است ولی باید بیاد بیاوریم که زندانهای علنی و مخفی مالکی از دهها هزار تن از فرزندان بیگناهمان پر می‌باشد و نباید آنها را فراموش کنیم و هر عراقی باید به آنها یاری برساند و هر انسان شریفی در این جهان نباید در مقابل ظلم و سرکوبی که در عراق رخ می‌دهد و بی‌سابقه است ساکت بماند. سازمان ملل و سازمانهایش و همه جهان بایستی پرونده حقوق‌بشر را به‌دست بگیرند و کشتاری که از طریق موج بی‌سابقه اعدامها می‌شود را متوقف کنند. فعالیتهای این سازمانها و سازمان ملل کند است و اقداماتش ناقص است و متناسب با تراژدی که مردم عراق دارند نمی‌باشد. خدا عراق و مردمش را حفظ کند.

آنچه که عراق امروز با آن روبه‌روست را می‌توان «انحصار طلبی در قدرت» نامید امروز با تأسف بسیار تحولی وجود دارد از بنای یک کشور دموکراتیک به سمت ساختن یک کشور استبدادی انحراف به‌وجود آمده است امروز مالکی نخست‌وزیر است، فرمانده نیروهای مسلح است رئیس دستگاه اطلاعات است، وزیر کشور است، وزیر دفاع است، وزیر امنیت ملی است این از زاویه امنیتی، و همزمان او دستگاه تبلیغات رسمی را کنترل می‌کند و همچنین قوه ‌قضاییه را تحت تسلط دارد و همچنین دستگاههای تبلیغاتی را کنترل می‌کند این «انحصار طلبی در قدرت»، این تمرکز قدرت، چیزی است که آینده عراق را در خطر قرار می‌دهد زیرا به‌معنی تحول از بنای دموکراسی به بنای یک کشور استبدادی جدید است این آن چیزی است که ما را در عراق نگران می‌کند این آن چیزی است که در مورد من به‌لحاظ شخصی اتفاق افتاده و از نتایج این نوع تمرکز در قدرت است مالکی نمی‌تواند با مخالفانش همزیستی داشته باشد که اجازه دهد یک محیط دموکراتیک در عراق به‌وجود بیاورد

طارق الهاشمی در پاسخ به سؤالی درباره نقش رژیم ایران گفت: رژیم ایران نقش بسیار بزرگی در این تصمیم‌گیری داشته است..»...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e56c5f51-10de-4dd1-b5e3-d11112ee8036"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات