728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

پیامهای تسلیت مجاهدان اشرف برای درگذشت استاندار دیالی عراق

-

هشام الحیالی
هشام الحیالی
روز گذشته طی یک سانحه دلخراش رانندگی، استاندار دیالی آقای هشام الحیالی و پسرش جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این حادثه همسر وی تیسیر المشهدانی نماینده سابق پارلمان عراق و برخی از اعضای خانواده‌اش نیز به‌شدت مجروح شدند.
هشام الحیالی فقید از اعضای حزب اسلامی عراق، رئیس لیست العراقیه در استان دیالی، و از مخالفان شناخته شده دخالتهای رژیم آخوندها در عراق و از چهره‌های برجسته دیالی در مخالفت با سیاستهای سرکوبگرانه مالکی بود.
در زمستان سال گذشته و در هنگامی که وی به‌عنوان عضو شورای استان، شجاعانه از حقوق مردم و از جمله حق تبدیل شدن دیالی به اقلیم دفاع می‌کرد، خانه‌اش با موشک کاتیوشا هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت. اما متعاقباً و به‌دنبال کناره‌گیری استاندار قبلی دیالی، هشام الحیالی به‌خاطر مواضع ملی و مردمی‌اش در 17اسفند۱۳۹۰ با اکثریت آرای شورای استان، به‌عنوان استاندار انتخاب شد.
هشام الحیالی از مدافعان حقوق مجاهدان اشرف بود و بارها ضمن بازدید از اشرف، حمایت و همبستگی خود با مقاومت مردم ایران و مجاهدان اشرفی را ابراز کرده بود کما این‌که در موضع‌گیریهای علنی نیز بر ضرورت احترام به حقوق قانونی مجاهدان اشرف تأکید می‌کرد.

مقاومت ایران و مجاهدان اشرف درگذشت اسف انگیز آقای هشام الحیالی و فرزندش را به خانواده محترم الحیالی، به دبیرکل و اعضای حزب اسلامی، و به مردم دیالی و عموم هموطنانش در عراق تسلیت گفتند و ضمن آرزوی صبر و سلامتی برای بازماندگان، برای آن فقید سعید شادی روح و برای مجروحان شفای عاجل را ازخداوند بزرگ مسئلت کردند.
پیکر هشام الحیالی فقید و پسرش روز گذشته طی یک مراسم رسمی در دیالی تشییع شد.
تلویزیون الشرقیه در گزارش خود در این باره گفت: عشایر الحیالی ضمن اعلام خبر درگذشت استاندار دیالی در سراسر عراق، هشام الحیالی را الگویی از میهن‌پرستی توصیف کردند که زندگی خود را وقف خدمت به مردم عراق کرده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49abc73e-5197-45f3-8648-241e0253d924"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات