728 x 90

سوريه,

بلژیک ضمن اخراج دیپلوماتهای سوریه، بر حضور نظامی تأکید کرد

-

قتل عام در شهر الحوله
قتل عام در شهر الحوله
خبرگزاری فرانسه - بروکسل - 29می:
- روز سه‌شنبه بلژیک سفیر سوریه و دو دیپلومات دیگر این کشور را در اعتراض به قتل‌عام حوله، به‌عنوان ”عناصر نامطلوب“ اعلام کرد و در عین‌حال چشم‌انداز ”یک حضور نظامی“ را که چیزی غیر از مداخله است را نیز مطرح کرد. وزیر خارجه‌ی بلژیک گفت ”متأسفانه ما در اتحادیه‌ی اروپا حول اخراج سفرای سوریه به وحدت نظر نرسیدیم“.
یک دیپلومات اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفت بعضی از کشورها که هنوز سفارتخانه‌هایشان در سوریه مشغول به‌کار است با اخراج سفرا و دیپلوماتهای سوریه مخالفت کردند. ... دفتر وزارت خارجه‌ی بلژیک طی بیانیه‌یی به یک حضور نظامی خارجی در سوریه فراخوان داد. این بیانیه از قول وزیر خارجه می‌گوید ”در حالی‌که زمینه برای یک مداخله‌ی نظامی از طرف جامعه‌ی بین‌المللی، از جمله کشورهای عربی، وجود ندارد، شاید حضور نظامی مانند ایجاد منطقه‌ی امن و یا اعزام نیروهای حافظ صلح امکان‌پذیر باشد“.
وزیر دفاع بلژیک نیز پیش از این گفته بود بلژیک حاضر به شرکت در یک مداخله‌ی نظامی در سوریه بر اساس قراردادهای سازمان ملل می‌باشد، اما به تنهایی عمل نخواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6c3be94-1653-44ab-8d22-7c4e4b897fac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات