728 x 90

ليبرتي,

فراخوان۷۷ نماینده پارلمان عراقی به کاترین اشتون برای بازدید از کمپ لیبرتی

-

پارلمان عراق
پارلمان عراق
وضعیت در لیبرتی فاقد حداقلهای انسانی است
اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل مسئولیت قانونی و اخلاقی دارند که پروسه انتقال از اشرف به لیبرتی را تا زمانی که وضعیت لیبرتی تصحیح نشده متوقف کنند


77 عضو پارلمان عراق طی نامه‌یی خطاب به کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی نوشتند: اشرف کماکان یک موضوع حساس و بحرانی برای همه طرفهای درگیر است. از شما می‌خواهیم طی دیدارتان از عراق، با توجه فوری و مستقیم به این موضوع از کمپ لیبرتی که موضوع گزارشهای رفتار غیرانسانی با ساکنان است، بازدید کنید.
در این نامه آمده است: ”2هزار نفر از ساکنان اشرف بعد از این‌که توسط شما، وزیر خارجه کلینتون و دبیرکل بان کی‌مون، به آنها تضمین رفتار انسانی و تأمین حفاظتهای بنیادین داده شد، به لیبرتی منتقل شده‌اند. اما متأسفانه ظن ها نسبت به این‌که مقاصدی برای تبدیل ”لیبرتی“ به یک «اردوگاه اسرا» وجود داشت به یقین تبدیل شد و گزارشها قویاً حاکی از این است که همه ساکنان به‌طور دستجمعی بازداشت هستند و با ایجاد محدودیت در تأمین نیازهای پایه‌یی انسانی مواجه هستند. کمبودهای جدی در لیبرتی مانند کمبود آب، نواقص زیرساختهای ضروری، شرایط غیرانسانی برای بیماران و مجروحان حملات قبلی دولت عراق به اشرف، حضور نیروهای مسلح و خودروهای زرهی در محیط زندگی و عدم احترام به توافقات امضا شده توسط سازمان ملل شرایط منزجر کننده‌یی را ایجاد کرده است“.
نمایندگان مجلس عراق خطاب به کاترین اشتون تأکید کردند: ”حضور شما در بغداد بهترین فرصت است که از کمپ لیبرتی بازدید کنید و ثابت کنید اتحادیه اروپا دارد یک اقدام ملموس برای نجات راه‌حل مسالمت‌آمیز که به اعتقاد ما در آستانه شکست قرار گرفته است، انجام می‌دهد.
ما پیش از این به سازمان ملل هشدار داده‌ایم که سکوت در مورد این موضوع حساس عواقب وخیم حقوق‌بشری دارد و معتقدیم اتحادیه اروپا، ایالات متحده و سازمان ملل مسئولیت قانونی و اخلاقی دارند که پروسه انتقال از اشرف به لیبرتی را تا زمانی که این وضعیت در لیبرتی تصحیح نشده است، متوقف کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/814964f9-c9d9-4c9e-9d17-4fa049d39156"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات