728 x 90

ليبرتي,

ایلیانا رزلهتینن و برد شرمن: ما نسبت به دعاوی وکیل وزارت‌خارجه که این وزارتخانه قادر به تأیید خلع‌سلاح کامل اشرف نیست عمیقاً نگرانیم

-

ایلیانا رزلهتینن
ایلیانا رزلهتینن
کنگره ایالات متحده آمریکا
ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته امور خارجی
برد شرمن نایب‌رئیس زیرکمیته تروریسم
نامه مشترک به هیلاری کلینتون وزیرخارجه

ما نسبت به دعاوی وکیل وزارت‌خارجه که این وزارتخانه
قادر به تأیید خلع‌سلاح کامل اشرف نیست عمیقاً نگرانیم

این اتهام به نحو منفی، هم روند انتقال ساکنان به لیبرتی و هم پروسه تعیین استاتو آنها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد

پرسنل نظامی ایالات متحده که مسئول کمپ اشرف بوده‌اند اعلام کرده‌اند ساکنان به نحو قابل تاییدی غیرمسلح هستند و ساکنان اشرف از وزارت‌خارجه و وزارت دفاع درخواست کرده‌اند قرارگاه را بازرسی کنند با توجه به حساسیت موضوع ما درخواست می‌کنیم
دولت آمریکا کمپ را سریعاً بازرسی کند و این بازرسی باید تحت رهبری ایالات متحده باشد


خانم وزیر،
انتقال منظم و داوطلبانه ساکنان اشرف به لیبرتی و استقرار داوطلبانه و نهایی آنها در کشورهای ثالث، به نفع ایالات متحده است. با توجه به نقش ایالات متحده در ارائه حفاظت برای ساکنان کمپ و کمک به تکمیل یادداشت تفاهم بین ملل‌متحد و دولت عراق در مورد کمپ اشرف در دسامبر ۲۰۱۱، ایالات متحده مسئول است و باید تضمین کند تعهداتی که در مورد ساکنان کمپ اشرف داده شده، اجرا شوند.
در حال حاضر کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد بررسی تقاضانامه‌های پناهندگی ساکنان اشرف را که به کمپ لیبرتی منتقل شده‌اند، شروع کرده و این روندی است که باید بدون مانع ادامه یابد.
با این وصف ما نسبت به دعاوی یک وکیل وزارت‌خارجه که این وزارتخانه قادر نیست تأیید کند که آیا کمپ اشرف در عراق کاملاً خلع‌سلاح شده است، اتهامی که ممکن است به نحو منفی، هم انتقال ساکنان به لیبرتی و هم پروسه تعیین استاتو آنها را تحت‌تاثیر قرار دهد، عمیقاً نگران هستیم.
پرسنل نظامی فعلی و قبلی ایالات متحده در عراق از جمله کسانی‌که مسئول کمپ اشرف بودند اعلام کرده‌اند که ساکنان به نحو قابل تأییدی غیرمسلح هستند. درک ما این است که ساکنان کمپ اشرف از نمایندگان وزارت‌خارجه و وزارت دفاع درخواست کردند از قرارگاه بازدید و آن را بازرسی کنند.
با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع، ما محترمانه درخواست می‌کنیم که دولت، کمپ را به نحو سریعی بازرسی و تعیین کند آیا خلع‌سلاح ساکنان کمپ کامل بوده است یا نه.
بازرسی باید تحت رهبری ایالات متحده و چه بسا با شرکت نمایندگان کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد صورت گیرد و یک دسترسی بلامانع به کمپ باید تضمین شود.

ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته امور خارجی
برد شرمن نایب‌رئیس زیرکمیته تروریسم
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00e481a6-9ab0-450c-82bf-092d37d77b25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات