728 x 90

-

رئیس بانک جهانی «جیم یونگ کیم»

-

جیم یونگ کیم
جیم یونگ کیم
«جیم یونگ کیم» نامی است که تا به‌حال چندان بر سر زبانها نبوده است، اما او اکنون رئیس بانک جهانی شده است. مختصری با سابقه او آشنا شویم:
جیم یونگ کیم، پزشک آمریکایی کره‌ای تبار، ۵۲ سال سن دارد. او جایگزین رابرت زولیک شده است و برای یک دوره‌ پنج ساله‌ ریاست‌ بانک جهانی را به عهده می‌گیرد. به گفته ناظران مسائل اقتصادی، بر اساس قوانین و توافقات نانوشته‌ همان‌طور که اروپا تعیین‌کننده رئیس صندوق بین‌المللی پول است، آمریکا هم در انتخاب رئیس بانک جهانی نقشی اساسی ایفا می‌کند. آمریکا در عین‌حال بزرگ‌ترین سهامدار در بانک جهانی محسوب می‌شود.
جیم یونگ کیم رئیس جدید بانک جهانی در حال حاضر ریاست دانشگاه دارتموث در ایالات نیو همشایر آمریکا است. او علاوه بر تحصیل در رشته پزشکی موفق به اخذ درجه‌ی دکترا در رشته مردم شناسی هم شده است. جیم یونگ کیم که در سن پنج سالگی به همراه خانواده‌اش از کره جنوبی به آمریکا مهاجرت کرده است، در بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷، به مدت چهار سال در کنار تحقیق و پژوهش بر روی روشهای درمان بیماری ایدز و راههای پیشگیری از ابتلا به آن به‌ویژه در کشورهای آفریقایی، با سازمان بهداشت جهانی نیز همکاری داشته است. جیم یونگ کیم از اول ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ میلادی فعالیت خود را به‌عنوان رئیس بانک جهانی آغاز خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9b3d052-4456-436b-a03a-2345bc7c8037"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات