728 x 90

سوريه,

واشینگتن تایمز: کمکهای رژیم ایران به بشار اسد

-

پاسداران رژیم در سوریه که به دست ارتش آزادی سوریه دستگیر شده اند- آرشیو
پاسداران رژیم در سوریه که به دست ارتش آزادی سوریه دستگیر شده اند- آرشیو
رژیم ایران به کمک به بشار اسد ادامه می‌دهد و برای آن سلاحهای سبک و سنگین فراهم می‌کند. این رژیم ابتدا کمک غیرمرگبار به رژیم اسد ارائه می‌داد، از تجهیزات سرکوب مانند گاز اشک‌آور و توپهای آب‌پاش گرفته تا تکنولوژی انداختن پارازیت روی تلفنهای موبایل و مسدود یا مانیتور کردن شبکه‌های اجتماعی که معترضان سوری برای سازماندهی تظاهرات از آن استفاده می‌کنند. وقتی که قیام مردم بالا گرفت و رژیم ایران احساس نگرانی بیشتری کرد کمکهای خود را گسترش داد. این رژیم برای بشار اسد هواپیمای بدون سرنشین تهیه کرد تا از آن برای تجسس و ردگیری ارتباطات تلفنی و رادیویی استفاده کند.
مواردی که گفتیم جزییات کمکهای رژیم ایران به بشار اسد از واشینگتن تایمز بود. اما سایر منابع اطلاعاتی و رزمندگان ارتش آزادی سوریه می‌گویند که اعضا و فرماندهان سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم هم در صحنه کشتار مردم حضور دارند. در میان این افراد تک‌تیراندازان هستند که تظاهرکنندگان را هدف قرار می‌دهند. اعضای سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان از طریق مرزهای عراق و با حمایت و اسکورت نیروهای دولت نوری مالکی راهی سوریه می‌شوند. تاکنون مقامهای استان الانبار و نینوای عراق بارها شهادت داده‌اند که این شبه‌نظامیان مسلح را دیده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8fe5264b-4397-446f-a00d-106e088c81d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات