728 x 90

سوريه,

روسیه و چین مسئول خونریزی در سوریه

-

سوزان رایس
سوزان رایس
روسیه و چین مسئول خونریزی در سوریه هستند. اظهارات سوزان رایس سفیر دائمی آمریکا در ملل‌متحد در مصاحبه با سی.ان.ان
سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل: این واقعاً نفرت‌انگیز است. اما این نکته اصلی نیست. موضوع این است که مردم سوریه مجدداً توسط شورای امنیت و جامعه بین‌المللی نادیده گرفته شدند. روسیه و چین با ما درباره متن قطعنامه مذاکره و بحث کردند ما و کسانی که این متن را به شورای امنیت آورده بودند تمام تلاش خود را کردیم تا نگرانیهایی را که آنها و برخی دیگر از اعضا شورا به آنها اشاره کرده بودند را در نظر بگیریم. ولی در نهایت تلاشها به‌اندازه کافی نبود. کشورهایی که دور قبل از قطعنامه حمایت نکرده بودند موقعیتشان را عوض کرده و به این بار به نفع قطعنامه رأی دادند.

سی ان ان: فکر می‌کنید روسیه در تمام این مدت که رأی‌گیری را با نشان‌دادن چهره مصالحه جویانه به عقب میانداخت هیچ‌وقت قصد داشت که به این قطعنامه رأی ممتنع و یا رأی مثبت بدهد؟
سوزان رایس: من نمی‌توانم از جانب روسیه صحبت کنم. اما فکر می‌کنم که در پایان روز تصمیم‌گیری در مسکو انجام شد و مسکو تصمیم گرفت که در به جای ایستادن در کنار مردم سوریه در کنار بشار اسد بایستد.

سی ان ان: قدم بعدی چه خواهد بود؟ ایا قدم بعدی در سازمان ملل برای مردم سوریه خواهد بود؟
سوزان رایس: من این‌طور فکر می‌کنم. البته باید صبر کنیم تا ببینیم که به چه صورت اینکار انجام خواهد شد ولی همان‌طور که قبلاً هم گفتم آمریکا آرام نخواهد نشست تا این‌که مردم سوریه به حقوق پایه‌یی جهانی خود دست پیدا کنند ما در کنار مردم سوریه خواهیم بود و با کشورهای اتحادیه عرب و کشورهای دیگر در سراسر جهان کار خواهیم کرد. کشورهایی که بجز روسیه و چین حامی انتقال حکومت به‌صورت صلح‌آمیز و دموکراتیک در سوریه هستند. ما فشار خود را برای رسیدن به آن ادامه خواهیم داد

سی.ان.ان: ایا شما با سفیر فرانسه هم نظر هستید که گفت روسیه و چین در خشونتی که در سوریه درجریان است دارند مشارکت می‌کنند و در واقع شریک جرم هستند؟
سوزان رایس: من در بیانیه‌ام در شورای امنیت گفتم آنهایی که آخرین تلاش برای حل این مشکل به‌صورت صلح‌آمیز و از طریق گفتگو و با حمایت اتحادیه عرب را بلوکه کردند در واقع مسئول هرگونه خونریزی در آینده هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b8289a1-9b2e-4ea8-a465-549a086a9878"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات