728 x 90

با یاد مجاهد شهید کاظم مرتضوی

مجاهد شهید کاظم مرتضوی
مجاهد شهید کاظم مرتضوی

محل تولد: خمين
شغل: کارگر
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 19-11-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید کاظم مرتضوی (مالک) در سال۱۳۳۴ در خانواده‌ای محروم و زحمتکش در خمین متولد شد، پدر کاظم یک کفاش ساده بود.

او که زندگی خانواده و فرزندانش را به سختی تأمین می‌کرد، برای تأمین حداقل معاش به تهران آمد. کاظم پس از خاتمهٔ تحصیلات دبیرستان در تهران و پایان دورهٔ سربازی برای کمک به خانواده‌اش در قسمت تلفن بین‌المللی شرکت مخابرات بکار مشغول شد.

او از سالهای آخر دبیرستان با مطالعهٔ وصیتنامه‌ها و زندگینامه‌های شهدای مجاهد خلق در دورن سیاه دیکتاتوری شاه با سازمان آشنا گردید، و گم شدهٔ خود را پیدا کرد. وی در دوران اشتغال در شرکت مخابرات به‌طور مخفیانه در ارتباط تلفنی درباریان شاه با خارج از کشور اخلال ایجاد می‌کرد.

پس از چندی ساواک از این امر مطلع شده و او را از کار اخراج کرد، کاظم از آن پس برای تأمین زندگی و خانواده‌اش به رانندگی تاکسی پرداخت.

همزمان با اوجگیری قیام مردم برعلیه سلطهٔ دیکتاتوری شاه، او در حرکتهای اعتراضی مردم به‌ویژه اعتراض‌هایی که به‌منظور آزادی زندانیان سیاسی صورت می‌گرفت فعالانه شرکت می‌جست.

او که تجسم خواستها و آرمانهای خود را در سازمان مجاهدین خلق ایران یافته بود، بلافاصله پس از قیام بهمن سال۵۷ کار و زندگی خود را رها کرد، و تمام وقت به فعالیت‌های انقلابی در قسمت انتظامات ستاد جنبش ملی مجاهدین پرداخت.

کاظم پس از ارتباط با سازمان و کسب آموزش‌های عملی و تئوریک، مرحله‌ای نوین در زندگی مبارزاتیش را آغاز کرد. رشد انقلابی او به حدی بود که پس از مدت کوتاهی مسئولیتهایی در بخش حفاظت و سپس حفاظت از مسئولان سازمان را عهده‌دار شد.

پس از مدت کوتاهی از ۳۰خرداد سال۶۰ کاظم وارد تیم حفاظت سردار کبیر موسی خیابانی گردید.

عشق عمیق او به مبارزه و به رهبری سازمان او را پرشورتر و پرتوانتر در انجام مشتاقانهٔ مأموریتهای سازمانی کرده بود.

یکبار طی یک مأموریت سازمانی به‌منظور ساختن جاسازی برای استتار مدارک سازمان آن‌قدر کار و تلاش نمود که از فرط خستگی در درون جاسازی از حال رفت و بیهوش شد. پرکاری، شادابی، جسارت انقلابی و کینهٔ عمیق نسبت به دشمنان خدا و خلق و در رأس آنها خمینی خون‌آشام، از ویژگیهای بارز وی بود.

سرانجام کاظم قهرمان در روز نوزدهم بهمن ۱۳۶۰ بهمراه سایر حماسه‌آفرینان عاشورای مجاهدین، در پایگاه اشرف رجوی و سردار خیابانی قهرمانانه جنگید و به‌شهادت رسید، و در رکاب اشرف و موسی در زمرهٔ شهدای مجاهد خلق قرار گرفت.

یادش گــرامی بــاد

 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21ad5aac-1900-4d43-94aa-304ab1309b4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات