728 x 90

رویداد تاریخی

سالگرد اولین حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی ـ ۲۱بهمن ۱۳۹۱

-

۸شهید قهرمان حمله موشکی رژیم آخوندی به لیبرتی - ۲۱بهمن ۹۱
۸شهید قهرمان حمله موشکی رژیم آخوندی به لیبرتی - ۲۱بهمن ۹۱

۲۱بهمن ۱۳۹۱ سالگرد اولین حملهٔ جنایتکارانه رژیم آخوندی با یکصد موشک به لیبرتی با ۸شهید و ۱۰۰مجروح و مصدوم است.

 

این حمله موشکی به‌دنبال آن صورت گرفت که تمامی ترفندهای رژیم آخوندی برای درهم‌شکستن روحیه مجاهدان در لیبرتی به شکست انجامیده بود. رژیم آخوندی می‌پنداشت که با محاصره پزشکی، دارویی و تدارکاتی، با تحمیل شرایط نامناسب زیستی به مجاهدین و با انواع و اقسام فشارهای روحی و روانی به آنها می‌تواند لیبرتی را تبدیل به زندانی کرده که مجاهدین در آن از اهداف مقدس خود برای سرنگونی رژیم پلید آخوندی و آزادی وطن‌شان فاصله بگیرند. اما مجاهدین با پایداری یک‌ساله‌شان در لیبرتی این پیام را برای دشمن فرستادند که اراده مجاهدین را نمی‌توان درهم‌شکست. بنابراین رژیم آخوندی و مزدورانش به تنها طرح باقیمانده خود روآوردند، یعنی موشک‌باران لیبرتی. کاری که جهانی را علیه جنایتکاران و توطئه‌گران برانگیخت.

حمله موشکی با ده‌ها موشک از نزدیکی کمپ لیبرتی انجام شد و محل اصابت ۳۸موشک را کارشناسان نظامی عراقی در داخل لیبرتی شناسایی کردند. ۶۲موشک دیگر هم آماده شلیک به لیبرتی، در نزدیکی کمپ پیدا شد که نیروهای امنیتی عراقی این موشک‌ها را نیز رؤیت کرده بودند.

بر اثر این حمله تروریستی و جنایتکارانه ۸تن از مجاهدین سرفرازانه به‌شهادت رسیدند و به عهد خود با خدا و خلق وفا کردند. اسامی این قهرمانان عبارت است از:

پوران نجفی، یحیی نظری، علی احمدی، مهدی عابد، مصطفی خسروی، اکبر عزیزی، هادی شفیعی و حمید ربیع

(مجاهد شهید حمید ربیع که در اثر این حمله جنایتکارانه به‌شدت مجروح شده بود یک ماه بعد در ۲۳اسفند به‌شهادت رسید)

آری! یکی از فراز‌های پرشکوه مبارزات مجاهدین به روزهایی برمی‌گردد که ناگزیر بودند در میدانی با آخوندها به هماوردی برخیزند که دشمن خود انتخاب می‌کرد!

موشک‌باران‌های متعدد اشرف و لیبرتی و جنایت‌هایی که با همین روش مرتکب شدند، از جمله اوراق زرین مقاومتی است که باید با دست خالی در برابر دژخیم می‌ایستادند و از شرف خود و خلق‌شان دفاع می‌کردند.

 

۲روز پس از حمله موشکی، در مراسمی که با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای بزرگداشت شهدای قهرمان لیبرتی در اورسوراواز برگزار شد خانم مریم رجوی با درود به این شهدا گفت:

« هجوم پرشقاوت به لیبرتی، یعنی یک کمپ بی‌حفاظ و بی‌دفاع که در سپیده‌دم ۲۱بهمن صورت گرفت، واکنش ترسان آخوندهاست... حمله به لیبرتی ضعف و عجز دیکتاتوری پوسیده‌ایست که حاکمیت خود را در حال زوال می‌بیند، آری، چرخ‌ها برای سرنگونی دیکتاتوری ولایت فقیه به حرکت درآمده است و چنین خواهد شد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14b62556-8c0a-4a6d-827c-55baa42d35ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات