728 x 90

۱۹خرداد ۱۳۷۸، انفجار تروریستی اتوبوس شهری حامل مجاهدین در مسیر بغداد

گرامی باد خاطره ۶شهید مجاهد خلق، قربانیان انفجار اتوبوس
گرامی باد خاطره ۶شهید مجاهد خلق، قربانیان انفجار اتوبوس

نوزدهم خرداد یادآور شهادت ۶مجاهدخلق، درجریان جنایت تروریستی آدمکشان رژیم آخوندی درسال‌ ۱۳۷۸ است که طی آن‌مزدوران اعزامی رژیم با انفجار اتوبوس شهری حامل مجاهدین، آنان را به‌شهادت رساندند. این‌جنایت ضدانسانی، یکی از ۱۵۰ عمل تروریستی رژیم آخوندهای حاکم بر ایران بود که از سال‌۱۳۷۰به‌بعد درخاک عراق و علیه رزمندگان آزادی انجام داده است.
انفجار، بمب‌گذاری و کشتار مردم بیگناه از خصوصیات ذاتی و شیوه‌های حاکمان جنایتکار حاکم بر میهنمان برای حفظ حاکمیتشان است و آنها در این‌زمینه هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند.


جنایت تروریستی آدمکشان اعزامی رژیم آخوندی


چهارشنبه‌۱۹خرداد ۱۳۷۸ساعت ۸ صبح

یک‌اتوبوس شهری مجاهدین حامل ۳۷ سرنشین به‌سمت اشرف در حرکت است‌، اتوبوس اندکی پس‌از خروج از بغداد در شمال شرق این ‌شهر با انفجار یک‌ خودرو حامل ۲۵۰ کیلوگرم مواد منفجره از نوع پلاستیک ‌که درکنار خیابان پارک شده بود، هدف سوءقصد تروریستی ازسوی مأموران وزارت اطلاعات و سپاه‌پاسداران قرار می‌گیرد.
در نتیجه‌ این‌انفجار، شش تن از مجاهدین، شهید و ۲۱تن دیگر مجروح می‌شوند، همچنین تعدادی از مسافرین اتوبوس دیگری که حامل شهروندان عراقی بودند، و هنگام انفجار از محل حادثه عبور می‌کرد، جراحتهای مختلفی برداشتند.
در این‌عملیات تروریستی، مجاهدخلق فریبا موزرمی، کاندیدای شورای رهبری مجاهدین و مجاهدان شهید بیژن آقازاده نائینی، عباس رفیعی، و اکبر قنبرنژاد دردم به‌شهادت رسیدند و چند‌ساعت بعد معصومه گودرزی، کاندیدای شورای رهبری مجاهدین و جواد فتوحی از مجروحان انفجار بر اثر شدت جراحات وارده به‌شهادت می‌رسند و شمار شهیدان به‌ شش تن افزایش می‌یابد.

شهیدان عملیات تروریستی در ۱۹ خرداد


وزارت اطلاعات رژیم آخوندی در آن‌زمان یک‌سلسله عملیات تروریستی بزرگ را برای ضربه‌زدن به‌ مجاهدین در عراق طراحی کرده بود. انفجار اتوبوس، اولین‌عملیات از آن‌سلسله عملیات بود.
یکی دیگر از این‌سلسله عملیات، انتقال چهار موشک شاهین با کلاهکهای ۱۸۰کیلویی در یک‌کامیون برای شلیک ‌به ‌قرارگاه اشرف بود که نام ‌آن‌ را‌ با دجالگری خاص این‌رژیم «یاصاحب‌الزمان» گذاشته بودند. یکی دیگر از این ‌سلسله جنایات، فرستادن یک‌ کامیون انفجاری به‌ داخل قرارگاه حبیب در حومه شهر بصره بود که نام ‌آن‌را‌ هم با دجالگری، کوثر گذاشته بودند. وزارت اطلاعات برای هرکدام از این‌عملیات‌ ، از ماهها پیش طراحی کرده بود.

درمورد انفجار اتوبوس هم، تیم شناسایی مزدوران از چندماه قبل در بغداد مستقر شده بود و روی ترددات مجاهدین به‌سمت قرارگاه اشرف مراقبت انجام می‌داد. آنها ساعتها درکنار کیوسکهای کنار جاده مستقر شده و به‌دیدبانی رفت‌وآمد مجاهدین پرداخته بودند. بعداز شناسایی ساعت حرکت اتوبوس مجاهدین و گزارش به‌تهران، یک‌خودرو تک‌کابین سفیدرنگ با نمره کرایه زردرنگ ”۴۹۰۲۸ عراق بغداد“ را از عراق به‌ ایران می‌برند. در سمت عقب این‌خودرو ۲۵۰کیلو مواد انفجاری پلاستیک‌می‌گذارند. چون سال‌ قبل‌ازآن، ‌وقتی از ۲۰کیلو مواد انفجاری برای یک‌خودرو استفاده کرده بودند، طرح آنها مؤثر واقع نشده بود. این‌بار ۲۵۰کیلو را در قسمت بار خودرو کارگذاری می‌کنند. و روی آن‌یک‌ورقه به‌عنوان کف خودرو نصب می‌کنند. بعداز تعبیه سیستم بی‌سیمی‌کنترل از راه دور و چاشنی‌ها، خودرو را به‌عراق می‌فرستند.

رژیم تروریست آخوندی به‌ جنایت انفجار اتوبوس شهری مجاهدین اکتفا نکرد، و یک‌روز بعداز آن‌ ، هنگام مراسم تشیع شهیدان در قرارگاه اشرف در ساعت هشت و نیم شب اقدام به‌ شلیک‌موشک کشتارجمعی اسکاد-بی نمود، موشکها به‌فاصله چند‌دقیقه، یکی در قسمت شمال شرقی قرارگاه و دومی در خارج قرارگاه منفجر شدند و حفره‌هایی با قطر هشت متر و عمق سه الی چهار متر ایجاد کردند. در این‌اقدام تروریستی آسیبی به‌ مجاهدین نرسید‌ ، اما انفجار موشکی که به‌ خارج از قرارگاه، اصابت کرد، باعث جراحتهایی در میان ساکنان روستای مجاور قرارگاه شد.

تصمیم شلیک ‌موشک اسکاد به‌قرارگاه اشرف در جلسه شورای عالی امنیت رژیم به‌ ریاست آخوند خاتمی اتخاذ شده و به‌تأیید خامنه‌ای هم رسیده بود. و اجرای آن‌بر عهده یگان موشکی سپاه‌پاسداران به‌سرکردگی پاسدار حسن مقدم واگذار شده بود. پاسدار حسن مقدم سه‌روز قبل‌از شلیک، ‌از تهران به‌کرمانشاه رفته و به‌پادگان منتظری متعلق به‌ تیپ هفتم الحدید مراجعه کرده بود. موشکهای اسکاد از این‌پادگان به‌سمت قرارگاه اشرف شلیک ‌شدند.
در شهریورماه همین‌سال، ‌یعنی 78، در یک‌سمینار فرماندهان اطلاعات نیروی انتظامی که تحت نام همایش کوثر برگزار گردید، هاشم علوی، معاونت امنیت وزارت اطلاعات، به‌صراحت، طراحی عملیات انفجار اتوبوس و شلیک‌ موشک توسط رژیم آخوندی را عنوان می‌کند.

اظهارات معاون امنیت وزارت اطلاعات، نقل از نوار مستقیم ضبط شده‌
«جهت پاسخ جدی به‌ اقدامات آنها (مجاهدین) و ایجاد روحیه در سیستم امنیتی کشور، خصوصاً وزارت اطلاعات؛ یکی از آنها کیس انفجار اتوبوس بوده که به‌هرحال من نمی‌خواهم به‌ جزئیاتش بپردازم که مرحله دوم آن‌عملیات موشکی بوده که با برادران بزرگوارمان در سپاه‌پاسداران طراحی کردیم‌.
کار انفجار از راه دور انجام شده که به‌کمک مجموعه برادرانمان در ستاد و در استانها، قویترین ضربه‌را در هفت هشت سال‌اخیر، همین‌انفجار اتوبوس به‌ سازمان وارد کرد.
ما پیش‌بینی می‌کردیم که منافقین برای ایجاد روحیه، به‌رغم این‌که از نظر امنیتی می‌دانستند که خیلی کار به‌جایی نیست، قطعاً در جهت بزرگداشت این‌معدوم‌شدگان تجمع جدی داشته باشند. به‌ همین‌دلیل از همان‌ابتدای کار، با دوستان سپاه طراحی عملیات موشکی را پی‌ریزی کردیم و (سپاه) موشک را برای این‌جاهای فرضی ازقبل‌تعیین‌شده مستقر کردند.
در آن‌شرایط (پس‌از انفجار) تا شروع اقدام موشکی، ما ۲۴ساعت فرصت داشتیم که نیازمند اخذ تأییدات مسئولین درجه یک ‌نظام بودیم که از طریق گردش‌کاری که توسط دوستان سپاه انجام شد، نظر مثبت مقام معظم رهبری را مطلع شدیم که ارجاع داده بودند به‌ شورای امنیت ملی و به‌لطف خدا شورای امنیت ملی با جلسه‌یی که به‌هرحال به‌رغم محدودیت زمانی شاید جزو نوادر تصمیماتی بوده که با رأی کامل در جهت این‌برخورد ما قدم به‌ پیش گذاشت».


اعتراف مزدوران برون‌مرزی رژیم به‌انفجار اتوبوس مجاهدین
روزنامه وحوش حوزوی رژیم آخوندی به‌نام الحوزه‌:

در مندرجات هیستریک ‌الحوزه، رژیم آخوندی اعتراف به ‌بمب‌گذاری در اتوبوس حامل ۵۰تن از اعضای مجاهدین در سالهای گذشته کرده است. روزنامه وحوش حوزوی رژیم آخوندی در این‌باره نوشته است‌:

«به‌عنوان مثال چند‌سال‌پیش یکی از قهرمانان عراقی، اتوبوسی را که حدود ۵۰تن از عناصر این‌سازمان تروریستی را منتقل می‌کرد، در منطقه بوب‌الشام پشت سیطره الشعب منفجر کرد و از آن‌ روز، در این‌خیابان خودروها حق توقف نداشتند که از ابتدای هلالی بغداد شروع می‌شد و تا غالبیه ادامه می‌یافت‌ »...
وحوش حوزه رژیم آخوندی ادامه می‌دهند: «ما اینها را می‌نویسیم تا به‌دولت عراق یادآوری کنیم که چرا مجاهدین بدون هیچ مانع و یا کنترلی می‌چرخند و حفاظت از آنها را نیروهای اشغالگر آمریکایی عهده‌دار شده‌اند؟ و ناراحت‌کننده این‌است که بودجه ناچیز عراق بایستی هزینه‌های این‌سازمان تروریستی را تأمین کند».

سازمان‌مجاهدین خلق ایران با ارسال ‌مندرجات الحوزه آخوندی به‌ ارگانهای ذیربط بین‌المللی آن‌را سند آشکار انجام جنایتهای جنگی توسط فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران و اعمال‌نفوذ رذیلانه آن‌ بر دولت و وزارتخانه‌های عراق اعلام کرد و همچنین خواهان رسیدگی بلادرنگ فرماندهی نیروهای چند‌ملیتی در عراق به‌تعرضات و جنایتهای حکومت پلید آخوندی گردید. حکومت آخوندی که درمورد فروش معمول سهمیه غذایی به‌ساکنان اشرف مانند دیگر شهروندان عراقی و اتباع خارجی، دل می‌سوزاند که مبادا «بودجه ناچیز عراق» صرف هزینه‌های مجاهدین گردد‌، همان‌دزد بزرگی است که رئیس‌جمهور برگزیده‌ مقاومت ایران فاش کرد در همان سالهای اول پس از اشغال عراق، بیش‌از ۶۰میلیارددلار نفت عراق را به‌سرقت برده است‌.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9a0af30-5cd5-40a6-bb33-d18c841e61e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات